avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters74561

Activitate ContSters74561

Declaratiile fiscale anuale – Formularul 101 – vor trebuie certificate obligatoriu, de la 1 ianuarie 2010, de catre un consultant fiscal, conform Codului de procedura fiscala valabil pentru anul viitor.
Acestia sunt foarte putini. Doar 3.400 activi la nivelul intregii tari. Astfel, un consultant ar trebui sa “rezolve”, in medie, 235 de firme. Ce parere aveti?
Art. 94 alin. 2 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei a fost modificat de art. 51 din Legea cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nr. 330/2009; functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:

a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
b) in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale[6];
c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ din sectorul public (per a contrario, in entitatile cu scop nelucrativ din sectorul public, precum si in entitatile cu scop lucrativ si nelucrativ din sectorul privat interdictia nu opereaza);
d) in calitate de membru al unui grup de interes economic.

Prin exceptie de la regimul incompatibilitatilor, art. 96 alin. 1 din acelasi act normativ, asa cum a fost modificat de art. 52 din Legea nr. 330/2009, stipuleaza ca „functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.”
Aceste prevederi au intrat in vigoare tot la 12 noiembrie 2009, potrivit art. 52 din aceasta. Inainte, continutul lor era urmatorul: “functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice si al creatiei literar-artistice”. Iata deci ca s-a extins sfera exercitarii functiilor sau activitatilor „si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului.” Apreciem ca trebuie precizat intelesul expresiei „in legatura directa sau indirecta” printr-un act normativ.
Pana atunci, ar fi util un punct de vedere din partea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, intrucat aceasta, potrivit art. 4 alin. 1 lit. p) din Hotararea Guvernului nr. 1000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici[7], „acorda sprijin si indrumare metodologica autoritatilor administratiei publice, in scopul aplicarii uniforme si corecte a legislatiei din domeniul functiei publice si al functionarilor publici”.
Răspuns la discuția Frauda electorala in Romania
Felicitari judecatorilor CCR=D>=D>=D> Felicitari noului Presedinte si succes!=D>
=D>=D>
Cred ca PSD si in speta MG, care este slab consiliat si acum, referitor la Comisia Parlamentara de ancheta privind fraudarea alegerilor asa cum a spus in cuvantul sau "citit" si in aceasta seara. nu le vine sa creada....
PSD-isti nu-si revin, nu le vine sa creada ca au pierdut "ciolanul"... Stabilisera posturile in toate ministerele,deconcentratele, etc.
@ Mihai Grigore. Stati linistit, coalitia este facuta, la fel si Guvernul. Si eu le doresc noroc.
Răspuns la discuția inventar
ORDIN Nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Acest ordin inlocuieste OMF 1753 si 1754/2004 si aporba Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii si aduce precizari referitoare la:
-organizarea si desfasurarea inventarierii obligatorii;
-procedurii comune si specifice: stocuri, productie in curs, creante, disponibilitati si alte valori, datoriilor si capitalurilor proprii;
-valorificarea rezultatelor inventarierii;
-evaluarea cu ocazia inventarierii elementelor de natura acrivelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
-compensarea lipsurilor din ineventariere cu plusurile;
-aplicarea cotelor admise de perisabilitate;
-registrul inventar.


Prevederile ordinului de aprobare a noilor norme se vor aplica de către persoanele juridice (numite, în noul act normativ, „entităţi”) prevăzute la art. 1 din Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată:

„Art. 1. - (1) Societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiară, potrivit prezentei legi, şi contabilitatea de gestiune adaptată la specificul activităţii.

(2) Instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venituri au, de asemenea, obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiară şi, după caz, contabilitatea de gestiune.

(3) Subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2), cu sediul sau domiciliul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, potrivit prezentei legi”.

Aceste entităţi vor avea obligaţia să emită proceduri proprii privind inventarierea, în baza noilor norme, aprobate de administratorul, ordonatorul de credite sau altă persoană care are obligaţia gestionării entităţii respective.

În ceea ce priveşte instituţiile autorizate, reglementate şi supravegheate de Banca Naţională a României, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private şi Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, noile norme permit completarea lor cu prevederi specifice de către aceste instituţii.



Noile norme privesc tot inventarierea activelor şi pasivelor deţinute de persoanele juridice consacrate de art. 1 din Legea nr. 82/1991, însă propun o nouă denumire, respectiv „inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii”. Noile norme vor cuprinde o nouă numerotare a articolelor, întrucât aduc modificări şi completări noi.



Spre exemplu, se introduce un alin. 4 la noul art. 2 (fostul art. 3), articol care a păstrat aceleaşi reglementări:

„În temeiul prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, entităţile au obligaţia să efectueze inventarierea generală a elementelor de activ şi de pasiv deţinute la începutul activităţii, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar pe parcursul funcţionării lor, în cazul fuziunii sau încetării activităţii, precum şi în următoarele situaţii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuării controlului, sau a altor organe prevăzute de lege;

b) ori de câte ori sunt indicii că există lipsuri sau plusuri în gestiune, care nu pot fi stabilite cert decât prin inventariere;

c) ori de câte ori intervine o predare-primire de gestiune;

d) cu prilejul reorganizării gestiunilor;

e) ca urmare a calamităţilor naturale sau a unor cazuri de forţă majoră;

f) în alte cazuri prevăzute de lege.

(2) În cazul în care, în situaţiile enumerate mai sus, sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate ţine loc de inventariere anuală, cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligaţia gestionării elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu respectarea prevederilor pct. 4 alin. (3).

(3) În baza prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, Ministerul Finanţelor Publice poate aproba excepţii de la regula inventarierii anuale pentru unele bunuri cu caracter special aflate în administrarea instituţiilor publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite.

(4) Toate elementele de natura activelor trebuie să fie date în răspundere gestionară sau în folosinţă, după caz, unui salariat sau unui administrator al entităţii.”



În mare parte, reglementările rămân aceleaşi, mai ales în ceea ce priveşte scopul inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.



Astfel, inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii reprezintă tot ansamblul de operaţiuni, prin care se constată existenţa tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, după caz, la data la care aceasta se efectuează.

Inventarierea are acelaşi scop principal: stabilirea situaţiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale fiecărei entităţi, precum şi a bunurilor şi valorilor deţinute cu orice titlu, aparţinând altor persoane juridice sau fizice, în vederea întocmirii situaţiilor financiare anuale care trebuie să ofere o imagine fidelă a poziţiei financiare şi a performanţei entităţii pentru respectivul exerciţiu financiar.

Răspuns la discuția inventar

Studiati ordinul M.F. nr. 2.861/9 octombrie 2009.
Succes!
Răspuns la discuția ACT CONSTITUTIV ATESTAT
Pentru a infiinta societatea comerciala trebuie sa intocmiti si sa depuneti un dosar la Registrul Comertului; acesta va va elibera certificatul de inmatriculare al societatii.
Dosarul trebuie sa cuprinda:
- dovada rezervarii de denumire a societatii;
- dovada actului de spatiu;
- declaratie pe proprie raspundere a asociatilor si administratorilor,
- cazierele fiscale ale acestora;
- specimen de semnatura,
- dovada depunerii capitalului social,
- actul constitutiv al societatii;
Toate acestea autentificate si inregistrate de catre un notar sau avocat.
In cazul in care nu aveti timpul necesar pentru a va ocupa de intocmirea dosarului puteti imputernici o alta persoana; e bine sa fie o persoana cu studii juridice, de preferinta un avocat sau un consilier juridic.
Din momentul depunerii si acceptarii dosarului la Registrul Comertului, in termen de 3 zile va puteti ridica Certificatul de inmatriculare al societatii, urmand apoi cu acesta, sa va inregistrati la Administratia financiara.
SUCCES!
Răspuns la discuția ACT CONSTITUTIV ATESTAT
Nu. Urmati pasii din topicurile anterioare deschise de dvs.
Succes!
Răspuns la discuția Politia romana!
Va redau mai jos articolele 283 si 284 Cpp:
Art. 283: Continutul plangerii
(1) Plangerea trebuie sa cuprinda descrierea faptei, indicarea autorului, aratarea mijloacelor de proba, indicarea adresei partilor si a martorilor, precizarea daca persoana vatamata se constituie parte civila si, atunci cand este cazul, indicarea persoanei responsabile civilmente.
Art. 284: Termenul de introducere a plangerii
(1) In cazul infractiunilor pentru care legea prevede ca este necesara o plangere prealabila, aceasta trebuie sa fie introdusa in termen de 2 luni din ziua in care persoana vatamata a stiut cine este faptuitorul.
Succes!
Răspuns la discuția Politia romana!
Speta este putin complicata. Daca nu au avut dreptate politistii, care nu de drag au venit la locul cu pricina la ora 02,00 (noaptea), de ce utilizatorul nu a semnat procesul verbal pentru a face contestatie?
La primirea procesului verbal prin posta in termen de 15 zile poate face contestatie la sanctiunea aplicata. Va trebui sa dovediti ca nu sa tulburat linistea publica. Daca era un local, mai mult ca sigur ca politistii au fost "chemati" de reprezentatntul localului public.
@avocat Claudiu Lascoschi mergeti prea departe cu cele expuse. Ati ascultat numai o parere, sunteti sigur ca este asa? Mergeti prea departe cu un proces penal...Referitor la conducerea la sectie,cred ca nu stim cauza exacta, dar cred ca s-a respectat "procedura" legala si Legea nr. 218/2002 legea Politiei Romane - ART. 31(1) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, poliţistul este investit cu exerciţiul autorităţii publice şi are următoarele drepturi şi obligaţii principale:
...
b) să conducă la sediul poliţiei pe cei care, prin acţiunile lor, periclitează viaţa persoanelor, ordinea publică sau alte valori sociale, precum şi persoanele suspecte de săvârşirea unor fapte ilegale, a căror identitate nu a putut fi stabilită în condiţiile legii; în cazurile nerespectării dispoziţiilor date de poliţist, acesta este îndreptăţit să folosească forţa; verificarea situaţiei acestor categorii de persoane şi luarea măsurilor legale, după caz, se realizează în cel mult 24 de ore, ca măsură administrativă;
...

Cel mai bine este sa se adreseze si cu o petitie la conducerea politiei/sectiei din care politistii fac parte si dupa verificari, mai mult ca sigur vor primi un raspuns,in termen de 30 zile , conform OG nr. 27, iar daca se constata ca nu s-a respectat "procedura" legala se va ajunge chiar la o cercetare prealabila - disciplinara.
Succes!
Răspuns la discuția art. 102/3/a
Depuneti la instanta de judecata contestatie la procesul verbal in termen de 15 zile de la data comunicarii .
Succes!