avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Activitate Consilier juridic Irina

Activitate Consilier juridic Irina

Răspuns la discuția infiintare societate de brokeraj
urmand link-ul acesta: [ link extern ]
veti gasi o lista intocmita de Comisia de supraveghere a Asigurarilor cu documentele necesare in vederea infiintarii unei societati de brokeraj, cu mentiunea ca Ordinul C.S.A. nr. 3110/2004 pentru punerea in aplicare a
Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de
reasigurare, despre care se face mentiune in acea lista nu mai este in vigoare si a fost inlocuit de Ordinul C.S.A.15/2010, al carui text il veti regasi la sectiunea Legislatie a site-ului Comisiei de supraveghere a Asigurarilor: [ link extern ]

Pentru edificare, va redau mai jos cateva prevederi ale Ordinului C.S.A. sus-mentionat:

În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau de reasigurare, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie persoană juridică română în a cărei denumire să fie cuprinsă în mod obligatoriu sintagma "broker de asigurare", "broker de asigurare-reasigurare" sau "broker de reasigurare", după caz, în limba română ori într-o limbă de largă circulaţie şi să nu inducă în eroare publicul;
b) să aibă un capital social subscris şi vărsat în formă bănească, a cărui valoare nu poate fi mai mică de 25.000 lei;
c) să aibă în vigoare un contract de asigurare de răspundere civilă profesională valabil pe întregul teritoriu al României, cu o limită minimă de acoperire de 1.121.000 euro/ eveniment şi o sumă agregată de 1.700.000 euro pe an, fără franşiză; contractul de asigurare de răspundere civilă profesională trebuie să conţină clauze minime obligatorii, conform anexei nr. 6;
d) să aibă ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare şi/sau de reasigurare, cu excepţia prevăzută la art. 35 alin. (19) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare;
e) să aibă sediu social, destinat exclusiv desfăşurării activităţii pentru care a fost autorizat, unde se va transmite şi se va primi corespondenţa de la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi de la alte instituţii sau autorităţi, sediu la care să fie prezent în permanenţă un angajat al brokerului, în cadrul programului zilnic de lucru, comunicat la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, şi care să îndeplinească următoarele condiţii:
1. sediul social şi punctele de lucru să aibă o dotare tehnică adecvată, care să asigure buna desfăşurare a activităţii de intermediere în asigurări;
2. tehnica de calcul trebuie să cuprindă: calculatoare şi software, imprimante, conexiuni internet, telefon, fax, care să permită gestionarea poliţelor;
3. suprafaţa sediului social să nu fie mai mică de 15 m2, acesta să nu fie situat la subsolurile clădirilor, cu excepţia clădirilor de birouri tip centru de afaceri, şi să permită amplasarea mobilierului de birou, tehnicii de calcul, depozitarea şi arhivarea documentelor;
4. spaţiul trebuie să fie dotat cu mobilier de birou - birouri de lucru, fişete, mobilier de depozitare;
f) din documentele prezentate să rezulte că nu este şi nu va fi acţionar ori asociat direct sau indirect al unui asigurător, reasigurător, al unui agent de asigurare ori de reasigurare şi că nu are şi nu va avea ca acţionar sau asociat direct sau indirect ori ca administrator un asigurător, reasigurător, un agent de asigurare ori de reasigurare sau conducătorul unui agent de asigurare persoană juridică;
g) asociaţii ori acţionarii semnificativi, conducătorii executivi şi administratorii să nu aibă cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului sau infracţiuni prevăzute în legislaţia financiar-fiscală şi cazier fiscal; în situaţia în care au desfăşurat activitate de intermediere în asigurări să nu fi fost radiaţi din Registrul intermediarilor în asigurări şi/sau în reasigurări din motive imputabile acestora;
h) conducătorii executivi să aibă studii superioare şi o experienţă de cel puţin 2 ani într-o funcţie de conducere operativă în domeniul asigurărilor sau de cel puţin 4 ani într-o funcţie de conducere operativă în domeniul financiar-bancar şi/ori al pensiilor private; această prevedere se aplică şi administratorilor, atunci când aceştia au atribuţii similare conducerii executive. Prin funcţie de conducere operativă se înţelege inclusiv funcţia de şef de serviciu/compartiment a cărui activitate este relevantă pentru specificul domeniului asigurărilor sau cel financiar-bancar, precum şi funcţia de director de agenţie sau de sucursală a unei entităţi care operează în aceste domenii;
i) administratorii să nu fie angajaţi ai societăţilor de asigurare şi/sau de reasigurare pe perioada mandatului la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
j) conducătorii executivi şi administratorii să aibă o bună reputaţie, onestitate şi probitate morală;
k) conducătorii executivi să nu deţină aceeaşi funcţie la o altă persoană juridică română sau străină, după obţinerea autorizaţiei de funcţionare ori după aprobarea de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, precum şi în timpul exercitării funcţiei la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare, cu excepţia domeniului privind pregătirea profesională a intermediarilor în asigurări;
l) conducătorii executivi să aibă contract de muncă/management şi administratorii să aibă contract de administrare/mandat, după caz, cu brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
m) să achite o taxă de autorizare de 5.000 lei.

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor evaluează, pentru fiecare persoană nominalizată în calitate de conducător executiv şi/sau administrator, dacă sunt îndeplinite cerinţele prevăzute mai sus, luând în considerare informaţiile legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauză, precum şi orice alte circumstanţe relevante.
În sensul acestor prevederilor vor fi avute în vedere, pentru ultimii 10 ani, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:
a) persoana respectivă se află ori s-a aflat în conflict cu o autoritate de supraveghere din domeniul asigurărilor sau financiar-bancar ori al pensiilor private din România sau din străinătate, a fost sancţionată sau i s-a respins ori i s-a retras o autorizaţie sau aprobare de către o asemenea autoritate ori s-a aflat în altă situaţie care prin aspectele relevate ar putea avea efecte negative asupra imaginii ori activităţii brokerului la care persoana în cauză este desemnată cu responsabilităţi de administrare şi/sau de conducere;
b) persoana a exercitat, fără aprobarea autorităţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări;
c) în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unui asigurător ori intermediar în asigurări şi/sau în reasigurări ori a unei sucursale a unui asigurător sau intermediar în asigurări şi/sau în reasigurări străin, persoana nu a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
d) intermediarul în asigurări şi/sau în reasigurări unde a activat nu a depus la un asigurător sau la un reasigurător sumele încasate cu titlu de prime de asigurare sau de reasigurare, în perioada în care persoana a exercitat funcţia de administrare şi/sau de conducere sau orice altă funcţie la intermediarul în cauză;
e) entităţile la care persoana respectivă exercită sau a exercitat responsabilităţi de administrare şi/sau de conducere ori la care este sau a fost acţionar semnificativ ori asociat s-au aflat în conflict cu vreo autoritate din România ori din străinătate, însărcinată cu supravegherea în domeniul asigurărilor sau financiar-bancar, au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o asemenea autoritate sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie;
f) persoana a făcut sau face obiectul unor proceduri penale.


problema care va framanta a mai fost tratata tot pe acest forum, sper ca explicatiile pe care le veti gasi accesand link-ul sa va fie de folos:
www.avocatnet.ro/content/for...
din pacate, pentru 70 de lei, nu cred ca mai e rentabil sa va intoarceti, ar insemna 80 de km dus-intors cu masina, adica vreo 60 de lei dati pe combustibil, plus timpul dvs pierdut...
puteti incerca sa verificati pretul real al jucariei pe site-ul magazinului, daca are (cautati cu google), printati pagina respectiva, scanati impreuna cu bonul, daca gasiti diferenta de pret efectiva si faceti o plangere pe site-ul autoritatii de protectie a consumatorilor [ link extern ] .
Descurajant e ca acolo o sa vedeti ca va spune ca aveti dreptul să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul...
Magazinele mai au obiceiul de trec pe eticheta de la raft cu cifre de o schioapa un pret mai mic la achizitonarea nu stiu carui alt produs sau a inca unui produs similar - cu titlu de reducere si trec mic de tot si pretul intreg pentru achizitia acelui produs in mod individual... asa ca s-ar putea sa va fi pacalit o astfel de eticheta.
Răspuns la discuția demisia
demisia este un act unilateral de vointa din partea dvs., adica nu este necesar ca angajatorul sa va "accepte" demisia.
Pentru edificare, va redau dispozitiile art. 81 din Codul Muncii:
(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.
(2) Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele.
(6) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator.
(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.

Răspuns la discuția Executarea silita!
Codul de procedura civila spune la art. 373 ca hotărârile judecătoreşti şi celelalte titluri executorii se execută de executorul judecătoresc din circumscripţia curţii de apel în care urmează să se efectueze executarea.
Cea mai comoda modalitate de executare a unei persoane juridice fiind poprirea, aceasta, conform art. 453 CPC, se înfiinţează la cererea dvs, de executorul judecătoresc de la sediul angajatorului, ori de la sediul terţului poprit - adica banca/bancile unde acesta isi are deschis/e contul/conturile.

Strict referindu-ma la drepturi banesti, conform legii nr.448/2006 pentru protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare, adultul cu handiap mediu poate beneficia de buget personal complementar lunar, indiferent de venituri in cuantum de 33,5 lei.
Beneficiază de aceasta prestaţie socială şi familia sau reprezentantul legal al copilului cu handicap mediu pe perioada în care îl are în îngrijire, supraveghere şi întreţinere.
Dosarul cuprinzand cererea de acordare a acestei prestatii banesti, copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap (în termen de valabilitate), copie act identitate se depune la primaria localităţii de domiciliu sau de resedinţă a persoanei cu handicap sau la Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţeană, respectiv locală, a sectoarelor municipiului Bucureşti.
Pentru detalii si alte informatii utile, inclusiv legislatie in domeniu, va recomand sa accesati site-ul Direcţiei pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului muncii, familiei si protectiei sociale la adresa de internet: [ link extern ] / .
Acolo puteti consulta pe larg actul normativ pe care l-am mentionat si care prevede o serie intreaga de drepturi, facilitati si scutiri de care poate beneficia persoana cu handicap.
Printre acestea amintesc:
- dispozitive medicale gratuite în ambulatoriu, conform listei şi în condiţiile prevăzute în Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate şi a normelor sale de aplicare;
- un bilet gratuit de tratament balnear, în cursul unui an, pe baza programului individual de reabilitare şi integrare socială şi a recomandării medicului de familie sau a medicului specialist;
- bilete de intrare la spectacole, muzee, manifestări artistice şi sportive la pret redus;
servicii sociale acordate în centre de zi şi centre rezidenţiale de diferite tipuri, publice, public-private sau private.
etc
accesand link-ul de mai jos catre site-ul Camerei Deputatilor, veti putea observa parcursul acestei legi in Parlament, pana in prezent, in acest proces legislativ neregasindu-se modificarea art. 55:
[ link extern ]
Răspuns la discuția Valabilitate Ordin MLPTL NR. 1568
Este vorba despre Ordinul ministrului (in denumirea actuala) transporturilor si infrastructurii pentru aprobarea reglementarii tehnice "Ghid privind elaborarea devizelor la nivel de categorii de lucrari si obiecte de constructii pentru investitii realizate din fonduri publice", Indicativ P 91 /1 -02.
Nu figureaza pe site-ul ministerului ca abrogat, insa nu ar strica sa intrebati si acolo, intrucat e unul din domeniile cu o legislatie foarte stufoasa:
tel. 021.319.61.00 Direcţia Informare Publică şi Comunicare
relpub@mt.ro.



din ce observ in Ordinul 1798/2007pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile ulterioare, emis de Ministerul mediului si dezvoltarii durabile - Anexa 1 - activitatea cod CAEN 2811 (nu 2511) - fabricarea de constructii metalice si parti componente ale structurilor metalice - este supusa procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, insa actul normativ specifica la rubrica «observatii»: > 10t/lună
veti gasi raspunsul dorit accesand link-ul de mai jos, problema ridicata de dvs dezbatandu-se tot pe acest forum:
www.avocatnet.ro/content/for...