Am o intrebare...daca in bloc sau la curte cu mai multe apartamente, isi are sediul si o societate comerciala, asociatia de proprietari(asociatia fiind inregistrata la finante ) poate emite si factura (pe langa chitanta cu cheltuieli) la cererea firmei?
.....sau sub o alta reformulare....societatea poate inregistra in contabilitate cheltuielile cu intretinerea
ce-i revin si fara factura? sau este de ajuns doar chitanta de cheltuieli...va multumesc
Domnilor, eu nu am auzit pana acum de aceasta idee si nici nu am auzit ca vreo asociatie sa emita facturi. Factura ei este lista de plata, daca sunt mai tipicari, emit fluturasi cu intretinerea, dar facturier nu am auzit sa aiba vreuna...si nici nu mi s-au cerut mie facturi de catre firmele care sunt prin bloc.
Domnilor...
Potrivit Codului Fiscal factura se "defineste" astfel:
Facturarea
ART. 155
(1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.
La aliniatul (5) al aceluiasi articol gasiti si datele pe ca re o factura trebuie sa le contina obligatoriu. Nu le insir aici pentru ca sunt multe si destul de "tehnice"(cel putin pentru unii).
Intrebare: Ce livreaza sau presteaza Asociatia pentru a emite factura? In cazul in care v-ar emite factura ar fi in mod cert fara TVA si tot nu v-ar ajuta cu mare lucru!
Nu uitati ca Asociatiile se asimileaza ONG-urilor iar contabilitatea lor este reglementata de OMEF 1969/2007.
Conform acestui Ordin Lista de cheltuieli se prelucreaza astfel: LISTA DE PLATÃ
A COTELOR DE CONTRIBUŢIE LA CHELTUIELILE ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI
(pentru asociaţiile de proprietari - cod 14-6-28)
1. Serveşte pentru determinarea cheltuielilor comune din fiecare lună şi repartizarea lor pe proprietarii din asociaţie în vederea încasării şi reîntregirii fondurilor asociaţiei de proprietari.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către administratorul asociaţiei de proprietari.
3. Circulă:
- prin afişare la avizier (exemplarul 1);
- la administraţia asociaţiei de proprietari (exemplarul 2). 4. Se arhivează la administraţia asociaţiei de proprietari (exemplarul 2).
Daca va e tema ca la un posibil control al Finantelor v-ar trece aceasta cheltuiala ca nedeductibila rugati presedintele/administratorul sa va dea lunar o copie dupa lista de cheltuieli si o atasati la dosar!
Succes!;)