avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale gazduire sediu social - birou avocat
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

gazduire sediu social - birou avocat

Buna ziua,

Avand in vedere ca societatea la care lucrez isi va muta sediu social (fara activitate) intr-un birou de avocatura , in baza unui contract de asistenta juridica si pe o per. max. de 1 an , as dori sa va intreb ce acte mai sunt necesare pentru inregistrarea la Reg. Com in afara de :
- cerere tip
- hotarare asociat unic
- dovada sediu (contract asistenta juridica.....doar atat?) copie
- certificat mentiuni original
- act constitutiv actualizat
- CUI original
- declaratie propria raspundere asociat unic
- dovezi taxe
As dori sa stiu daca pentru dovada sediului este de ajuns doar contractul de asistenta juridica sau trebuiesc depuse si alte acte?
Multumesc anticipat. O zi buna!
Buna ziua.

Aveti cumva informatii recente despre schimbarea practicii referentilor de la Recom in sensul solicitarii exemplarului alb (nu a celui galben) din Contractul de asistenta juridica pentru asigurarea sediului temporar?

Cu multumiri.
Dna. Cristina, rspunsul dvs este total eronat. Documentul care atesta dreptul de folosinta este chiar contractul de asistenta juridica la care se va anexa, asa cu spune Roxanel, decizia emisa de barou.

Nu se merge la Administratia Financiara cu acest contract, asa incat nu se poate vorbi de acel certificat si nici de declaratia pe proprie raspundere.

Mai mult, la ORC nici nu se face verificare pentru unicitate de sediu in astfel de situatii.

Nyl, eu depun copie certificata. Exemplarul galben revine clientului, iar cel alb este al meu.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
Denisa Stanca, Avocat
Buna ziua,
Cu tot respectul, sustin si eu ideea lui denisas de mai sus, doamna Cristina a dat un raspuns pt sedii in general, nu cele din cadrului unui birou de avocati.

Eu am insa o problema arzatoare:
ONRC cere unei firme (infiintate recent si care are sediul la un birou de avocatura din bucuresti) copie de pe contractul pe care biroul de avocatura l-a incheiat cu proprietarul sediului sau!!!
(La infiintare au cerut exact ce au scris roxanel si denisas sus: contractul galben cu avocatul, copie d epe decizia baroului de infiintare a cabinetului )

Au dreptul sa solicite asta?
Pt ca avocatul nu vrea sa furnizeze firmei copie de pe contractul sau de sediu....

multumesc ancitipat pentru raspuns

delia motoasca
Nu mi se pare logic, intrucat exista prezumtia legalitatii si existentei acestui contract prin emiterea decizi baroului din care av. respectiv face parte. Mai mult, inainte de modificarile intervenite, ORC nu solicita dovada titlului de proprietate daca se depunea la dosar contractul de inchiriere vizat de catre Administratia Financiara, mergand pe aceleasi considerente.

Ar trebui verificat in Ordinul ministrului justitiei nr. 2594/C/ 2008. Totodata, ati putea sa solicitati persoanei desemnate de la ORC sa va indice textul de lege in temeiul caruia solicita contractul.

[ link extern ]

Chiar sunt curioasa cum vor decurge lucrurile, poate reveniti cu precizari dupa ce rezolvati problema.

Bafta!


Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
Denisa Stanca, Avocat
Va multumesc foarte mult.

O zi buna.

Alte discuții în legătură

Stabilire temporara sediu social srl la cab de avocat ContSters79137 ContSters79137 Am un client care imi solicita stabilirea temporara a sediul unei SC la sediul cabinetului meu. Aveti idee ce acte imi cere registrul comertului, in afara ... (vezi toată discuția)
Acte necesare codreanualexandru codreanualexandru As dori sa-mi spuneti care sunt actele necesare pentru infiintarea unui srl> (vezi toată discuția)
Dovada sediu pfa zallyna zallyna Pentru dovada sediu pfa mai este necesar certificatul si adeverinta de la finante, la fel ca la srl-uri? Sau este suficient un contract de comodat, sau ... (vezi toată discuția)