avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Problema contract RDS
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Problema contract RDS

Buna ziua

Sunt intr-o situatie total neplacuta cu cei de la RCS-RDS Romania. In urma cu 6 ani am facut un contract ei pentru un serviciu CableLink. In Martie 2006 am incercat sa il reziliez, deoarece a aparut un concurent cu servicii mai bune. Tocmai pentru ca acel concurent lua clientii RDS-ului in cartierul Militari/Bucuresti, am fost plimbat luni in sir pentru rezilierea contractului; fara succes insa. M-am oprit din alergatura si nu m-am mai stresat cu rezilierea lui. Facturi oricum nu primeam, ma asteptam sa ma cheme sa platesc de urgenta sumele restante, moment in care ceream si reziliera contractului.

Dupa o perioada, RDS cumpara acel concurent incomod din zona si sunt fortat sa merg din nou sa semnez un contract de furnizare de servicii cu RDS, FiberLink, fara sa il fi reziliat pe cel precedent. La casierie, in momentul primei plati, am intrebat daca am si altceva de plata pe numele meu catre RDS - incercand sa vad daca mai e activ contractul sau a fost reziliat. Am primit drept raspuns "nu". Am considerat ca, asemeni Romtelecom, contractul va fi reziliat pe temei de neplata a facturilor. Mai mult, nicio companie nu semneaza un contract nou cu un client care este restant sau care nu si-a indeplinit clauzele contractuale.

A trecut aproape un an de cand am semnat al doilea contract cu RDS. Nu primesc niciodata niciun fel de factura, doar pe portalul intern al lor, lunar, apar facturi cu suma zero, iar odata la 6 luni apare o factura care cuprinde plata pentru 6 luni anterioare. Mai mult, ca sa fie distractiv pana la capat, pe ultima factura, pe langa cele 6 luni de plata, mi-a venit de plata si pentru contractul CableLink pentru perioada Martie 2006 - Ianuarie 2008.

Intre timp, de la RDS nu am primit absolut nicio factura TIPARITA pentru contractul CableLink.

Este o culpa comuna la mijloc. Pe de o parte, ma fac vinovat pentru ca nu am reziliat contractul. Pe de alta parte, ei sunt vinovati pentru netrimiterea de facturi si pentru ca mi-au spus ca nu am nimic de plata. Suma restanta in prezent este irelevanta, relevant este doar modul in care ei factureaza in 2008 niste servicii pe care nu le-au facturat in 2006, ceea ce din punct de vedere al contabilitatii este imposibil.

Pe cale amiabila sunt slabe sanse sa scap fara sa platesc sau sa platesc doar pentru o anumita perioada, mai ales cand vorbim cu un mastodont. Aveti cumva idee de vreo lege care m-ar putea ajuta in acest sens? Ceva de care sa ma leg pentru a putea reduce totusi puterea lor de negociere?

Va multumesc foarte mult pentru atentia voastra.

Mihai
Cel mai recent răspuns: Ionut Mg , utilizator 15:35, 5 Noiembrie 2023
Buna ziua!
Ca sa inteleg exact, dumneavoastra nu ati reziliat contractul si ati semnat un nou contract cu firma cealalta, nemaibeneficiind pana in momentul semnarii celui de-al doilea contract cu RDS de serviciile lor?
Rezilierea se putea face f simplu si nu trebuia sa alergati cateva luni inutil. Depuneati o simpla cerere la sediul RDS prin care solicitati rezilierea contractului nr. .... din data de. .............., pe motiv ca.........., in dublu exemplar, luati nr de inregistrare si stampila de la RDS, iar contractul se rezilia. Probabil ca v-ar fi facturat pe inca o luna maxim, dar nicidecum pe o perioada asa de mare.
Nici cei de la RDS nu pot fi acuzati de nimic in momentul de fata intrucat ei nu au de unde sa stie faptul ca dumneavoastra nu ati mai beneficiat de serviciile lor. Poate fi considerata si o rea vointa din partea lor, faptul ca nu au sistat furnizarea serviciilor catre dumneavoastra in momentul in care au observat faptul ca nu se mai incaseaza nici o plata in contul dumneavoastra. Ar putea fi banuiti ca au facut acest lucru intentionat, agravandu-va dumneavoastra situatia, prin cresterea nejustificata a datoriei. Acesta ar putea fi un punct de sprijin ptr dumneavoastra.
Acum depinde de dumneavoastra ce o sa faceti, intrucat cred ca daca nu o sa achitati debitul, o sa va sisteze furnizarea serviciilor si pana o sa obtineti dumneavoastra o hotarare in instanta favorabila, o sa stati fara cablu. Ramane va dumneavoastra sa va decideti ce cale urmati.
Mult succes!
Daca mai ai contractul initial, uita-te la partea de raspundere, imi aduc aminte ca scria destul de clar ca daca nu platesti cateva luni (2?), furnizarea serviciului se sisteaza, situatie in care ai putea fi obligat cel mult la plata penalitatilor de intarziere. Ar trebui sa fie si o clauza de reziliere automata, care tot acolo ar duce. Revino cu detalii.
Multumesc mult pentru raspunsurile voastre.

Rezilierea contractului insemna ca eu sa duc la RDS echipamentele date in custodie (un modem si un telefon), iar pentru asta trebuia sa fie cineva de la departamentul tehnic care sa isi dea cu subsemnatul pe un proces verbal; de aceea am fost plimbat de la un sediu la altul si ba la inceputul lunii, ba la sfarsitul lunii. Mai mult, aproape toate cunostintele mele din cartierul Militari din acel moment au incercat (unii cu, altii fara succes) sa rezilieze contractele si sa aleaga alt furnizor. Plimbatul de colo colo e o chestiune normala.

In ultimul contract cu RDS (cel care nu are chiar asa de multe clauze abuzive), la capitolul 3, puntul 3.6 scrie: "In cazul neefectuarii platii la termen, RCS&RDS poate percepe o penalitate de 0,2% pe zi de intarziere, calculata asupra sumei facturate, pana la data achitarii integrale a sumei restante. (...) In cazul intarzierii cu mai mult de 5 zile de la data scadentei, RCS poate suspenda furnizarea serviciilor catre beneficiar, incepand cu ziua a 20-a a fiecarei luni, pana cand beneficiarul va achita toate datoriile catre RCS&RDS. Pe perioada suspendarii serviciilor, beneficiarul nu va fi exonerat de la plata abonamentului lunar." Nici vorba de rezilierea contractului pe motiv de neplata.

In contract mai apare doar ca ei nu sunt obligati sa trimita facturi, intr-o forma acoperita: "Daca beneficiarul pretinde ca nu a primit factura si / sau anexele facturii, acesta nu este exonerat de la plata contravalorii serviciilor, putand fi eliberata Beneficiarului, la cerere, o copie de pe factura si/sau de pe anexele facturii, contra cost".

Ceea ce pe mine ma uimeste in acest caz este faptul ca pentru perioada 2006-2008 nu exista decat o singura factura, eliberata in 2008, contrar cu punctul 3.3 din contract: "RCS va factura catre beneficiar, in primele 5 zile ale lunii, contravaloarea abonamentului pentru luna in curs, daca serviciul presupune plata unui abonament, precum si contravaloarea serviciilor aditionale prestate in luna anterioara." Deci, teoretic, ar trebuie sa existe in total 23 de facturi pentru cele 23 de luni, facturi care nu au fost emise (ca sa nu mai vorbim de trimise/primite).

Multumesc mult!

Mihai
Ultima modificare: Joi, 31 Ianuarie 2008
mihbar, utilizator
Ce scria, exact, in contractul initial, despre modalitatea de predare a modemului? Nu ai nicio cerere de reziliere, nicio sesizare, macar telefonica, ce sa aiba un numar de inregistrare? Caci RDS iti da, si la telefon, nr. de inregistrare.
Vezi daca poti aplica urmatoarele din Codul consumului: Art. 81. - Contractul trebuie să stipuleze, cu caractere mari şi în imediata vecinătate a locului rezervat pentru semnătura consumatorului, clauza expresă despre dreptul de denunţare unilaterală a contractului, după caz, precum şi numele şi adresa comerciantului faţă de care consumatorul poate să îşi exercite acest drept, conform dispoziţiilor legale.
Art. 82. - Comerciantul este obligat să remită consumatorului un exemplar din contractul încheiat şi să poată proba acest lucru în faţa organelor de control.
Art. 83. - Dreptul consumatorului la denunţarea contractului nu poate fi anulat de nici o clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept.

Prezentarea lor sa ridice echipamentul era ulterioara denuntarii contractului, asta numai daca tu ai un astfel de nr. de inreg. a cererii tale de reziliere. Puteai sa le trimiti in scris o cerere prin care le cereai o data si o ora de predare a echipamentului.
Sunt propietarul unei garsoniere pe care am inchiriato unei persoane pe un an de zile dupa ce contractul a expirat a parasit garsoniera lasand in urma un contract RDS telefon +TV cu o restanta de 700 ron sunt somat acum de catre rds SA PLATESC EU DEBITUL . mENTIONEZ CA EU NU AM ICHEIAT CONTRACT in numele meu SI NICI NU AM DAT IMPUTERNICIRE chiriasa a incheiat in numele iei in baza unui contract de inchiriere pe perioada determinata (1 an)
Ce obligatii am eu fata deRDS daca contractul este pew numele fostei chiriase . ?
Avea dreptul RDS sa incheie un contract cu un chirias pe o perioada nedeterminata in baza unui contract de inchiriere pe un an de zile ?


MULTUMESC ANTICIPAT.

Alte discuții în legătură

Modificare / reziliere contract rcs rds georgebogdan georgebogdan Buna ziua. M-am "izbit" de urmatoarea problema: dupa ce am semnat un contract cu RDS RCS pentru upgrade de abonament - la 30 EURO (4 ani de contract derulat ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract cu firma de furnizare internet kissmy09 kissmy09 Buna seara ! va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns ....in luna dec 2012 am incheiat un contract cu o firma de furnizare internet de cartier...si fara ... (vezi toată discuția)
Contract telefonie/internet petre32 petre32 am contractul standard de la rcs rds pt internet si cablu din 2006 ...acum cateva zile am decis sa reziliez contractul... fost la un birou rds cu o cerere ... (vezi toată discuția)