avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... penalitati
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

penalitati

buna seara,
am un apartament de 2 camere care este nelocuit.
detin un fond de rulment de 280 ron.
nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu penalitati de 14 ron.
este corect ca penalitatea sa fie de 200% ( am intrebat si mi s-a argumentat faptul ca nu am platit timp de 5 luni de zile si in adunarea generala s-a votat faptul ca daca nu platesti timp de 3 luni esti penalizat )
ii rog sa-mi micsoreze cota la fondul de rulment dar mi s-a spus ca nu se poate acest lucru
va rog daca ma puteti ajuta si cu niste articole din lege sa-i arat presedintelul si administratorului .
multumesc
Cel mai recent răspuns: daneza_daniela , utilizator 17:46, 10 Martie 2021
Asa este. Felicitari pentru frumoasa explicare a fenomenului "Fond de rulment".
De altfel, daca sunt asociatii care functioneaza perfect, adica nu sunt restantieri, notiunea de fond de rulment nu-si mai are rostul, insa daca acel fond exista si este depus la banca, intr-adevar poate produce dobanda, care atentie, nu se foloseste "exlusiv pentru intretinerea si repararea proprietatii comune". De aceasta se ocupa Fondul de reparatii!
De unde am plecat si unde am ajuns..., dar ma rog, niste discutii lamuritoare cred ca sunt intotdeauna binevenite,
Adam Grecu a scris:
...daca sunt asociatii care functioneaza perfect, adica nu sunt restantieri, notiunea de fond de rulment nu-si mai are rostul....

Este firesc sa ajungem la aceasta discutie, daca cititi inca odata randurile de mai sus.
Sa presupunem ca pe 1 noiembrie preiau gestiunea unei asociatii de proprietari care "este perfecta" asa cum spuneti dv, adica are achitate toate facturile primite la asociatie pana la 1 noiembrie, a incasat toata suma afisata pe lista de plata pe 15 octombrie. Are "zero" lei in casa si banca, pentru ca tot ce a incasat pe lista afisata pe 15 octombrie erau costurile lunii septembrie, sa nu uitam . Asadar nu mai avem de unde sa incasam nimic pana pe 15 noiembrie cand afisam lista lunii octombrie.
Pe data de 2 noiembrie trebuie sa platim salariile pe octombrie (pe lista vor fi repartizate pe 15 noiembrie). De unde platim salariile?
Pana pe 15 noiembrie cumparam materiale de curatenie, 3 becuri, un top de hartie, care vor fi repartizate pe lista din 15 decembrie. Cu ce bani, ca nu avem incasari si nici fond de rulment?
Si exemplele pot continua cu ce arec fiecare in asociatie.
Fondul de rulment este obligatoriu pentru orice asociatie pentru ca altfel ajunge restanta fata de prestatori si furnizori.
Si nu are cum sa aduca dobanda acesta atat timp cat se foloseste si nu se poate sa nu-l folosim si sa fim penalizati de furnizori. Penalizarea cea mai mica a oricarui furnizor este de cel putin 5 ori mai mare decat dobanda oricarei banci.

Acelasi rationament, va las sa-l faceti dumneavoastra, este valabil si pentru fondul de reparatii, pentru ca oricand se poate sparge o conducta, strica liftul..., ca sa nu mai vorbim si de reparatiile mari, planificate. Si acesta este obligatoriu.
Dar deabia fondul de reparatii, mai ales banii adunati in rate pentru lucrari mari, pot sta la banca si produce o dobanda. O reabilitare ce s-a hotarat in adunarea generala din martie 2009 si pentru care se afiseaza si se incaseaza lunar cate 100 lei pentru a incepe lucrarea in vara anului 2010 sau 2011, pana se fac demersurile, cu dosare, subventie..., poate aduce dobanda.

Incasarile din inchirierea terasei pentru antene GSM, a peretelui exterior pentru banere..., pota duce dobanda pana-i folosim la reparatii sau alte cheltuieli.
Dar nu fondul de rulment, ca nu-i de unde si de unde nu-i ...
Comentariul dvs. @adriantot este de nota 10, deci nu pot decat sa va felicit! Acest lucru poate sa-l faca doar un om cu experienta - dvs. dovedind, a cata oara, ca sunteti. Asa este si asa trebuie sa se intample, dar se intampla?
Ce s-a intamplat la noi in asociatie? Inca de la inceput (1970-1974), conform legilor de atunci, voles-noles fiecare locatar trebuia sa depuna acest FR, desigur proportional cu nr. de camere al respectivului apartament (asa era atunci). Ei, la un moment dat suma FR pe intreaga asociatie era de 660.000 lei - asociatie cu 520 apt. Aceasta suma, bunicica pentru vremurile acelea, ajungea pentru plata la timp a utilitatilor si serviciilor. Bun, dupa anul de gratie1989, a inceput Marea Devalorizare, astfel ca in acest moment asociatia noastra cam cu aceeasi componenta se inregistreaza cu un FR de 66,00 lei si aproape ca nu exista zi in care sa nu fim intrebati ce s-a facut cu sumele FR, urmand - functie de interlocutor, de tot felul de reprosuri, amenintari si cate si mai cate...
Asa cum s-a afirmat, legea obliga as. prop. sa functioneze cu FR, insa la noi in nici-o AG nu s-a mai aprobat cresterea FR nici macar cu 1 leu! Cum reusim sa functionam? Suntem la limita, mai "servim" si oarece penalizari de la furnizorii de utilitati, mai fortam unii prop. rau-platnici in justitie, mai avem cateva venituri provenite din inchirieri, ba avem si o antena GSM care mai aduce ceva venituri - dar este greu, mai ales inceputurile de luna.
Da, aveti dreptate, cu F. Rep. este altceva si aici stam destul de bine pentru ca oamenii au inteles ca nu pot face o reparatie, chiar "prin asociatie", dar fara sa depuna in avans sumele necesare...
Bun, mai discutam!


papit a scris:

buna seara,
am un apartament de 2 camere care este nelocuit.
detin un fond de rulment de 280 ron.
nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu penalitati de 14 ron.
este corect ca penalitatea sa fie de 200% ( am intrebat si mi s-a argumentat faptul ca nu am platit timp de 5 luni de zile si in adunarea generala s-a votat faptul ca daca nu platesti timp de 3 luni esti penalizat )
ii rog sa-mi micsoreze cota la fondul de rulment dar mi s-a spus ca nu se poate acest lucru
va rog daca ma puteti ajuta si cu niste articole din lege sa-i arat presedintelul si administratorului .
multumesc

In momentul in care ai f rulm. Asoc la scadenta ultimei fact. din luna neachitată se ,, servește” din fond. Când plătiți va reintregeste fondul dar nu se calc penalități pt ca banii dvs. produc dobânzi dacă sunt in banca. Cei drept, ~0 lei, dar .... Plângere Primărie Compartiment Asoc. prin e-mail, primiți răspuns legal și oficial.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintarea unei asociatii noi (pe un tronson de bloc) in cazul in care exista deja o asociatie care functioneaza la nibelul blocului (4 tronsoane) ralu_florea ralu_florea Buna ziua, As aprecia ajutorul sau opinia dumneavoastra legata de urmatoarea situatie: - un bloc de 4 tronsoane este administrat de o asociatie infiintata ... (vezi toată discuția)
Calcul penalizari adriandanciu90 adriandanciu90 Buna seara. Daca prin adunarea generala s-a stabilit un procent de 0,1% pe zi de intarziere incepand cu prima zi de dupa expirarea celor 50 de zile de la ... (vezi toată discuția)
Datorii asociatie locatari Lizzy Lizzy Buna ziua! Am o intrebare. Daca figurez la intretinere cu o datorie desul de mare, dat fiind ca membrii familiei mele nu au achitat de ceva timp aceste ... (vezi toată discuția)