avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 153 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data cu registrele obligatorii !

Sa va explic despre ce este vorba:Mi-am infiintat anul asta PFA la norma, neplatitor de TVA pe coafor.Bun, dupa registrul comertului, ma duc la finante si dupa ce m-au pacalit sa ma trec in sistem real, desi eram hotarata sa ma inscriu la norma dupa consultarea anterior a forumurilor de specialitate,m-am decis la vrea 3 ore dupa ce m-au mai ajutat cu informatii anumite cunostinte sa revin la decizia mea si ca e mult mai avantajos la norma, si nu au fost probleme, m-au trecut, bineinteles dupa multe insistente ca pot sa-mi deduc cheltuielile, ca beneficiez de....etc.Si la ora actuala sunt foarte multumita, consider ca e punctul de plecare foarte potrivit, art.49 CF, nu contabilitate, nu batai de cap, nu declaratii, nu contabil....Ceva mai tarziu aveam sa aflu ca cei de la finante sunt deranjati de cei la norma, caci nu prea au ce controla....probabil doar ce tine de casa de marcat(ei si cu garda fin.) si daca ai trecut de pragul de 35.000 euro..
Bun, acum am o colega cu care colaborez pe manechiura tot PFA, tot la norma inregistrata de 2 saptamani, bineinteles cu aceleasi insistente pe sistemul real, si ca o copie la xerox, a reusit in final sa se treaca tot la norma.Mai am o colega pe cosmetica, cu aceleasi detalii de mai sus, toate trei avem un spatiu comun inchiriat, si toate suntem la norma.
Acum intervine nelamurirea mea.Colega de la cosmetica nu are nici un registru, asa i-au spus,insa pe colega de la manichiura au obligat-o sa-si ia registru de incasari si plati, pe care i l-au inregistrat la finante si au indrumat-o sa il completeze dupa ce i-au explicat vreo 10 minute.Bun, ma duc si eu acum doua zile la finante, dupa ce m-am pus la punct cu Normele de aplicare a CF, OMEF 1372 din 2008, OUG44 din 2008, OMFP 1040 din 2004, si nu in ultimul rand dupa ce m-am consultat pe acest forum cu persoane cu experienta in domeniu carora le multumesc inca o data pe aceasta cale.
Cand am ajuns la finante incepe distractia, inspectorul nu era , ma duc la secretara lor(una la vreo 5-6 inspectori cred) si intreb daca imi trebuie registru de incasari si plati eu fiind FPA, norma, neplatitor TVA.Imi spune ca da si sa ma duc la alt etaj la alt birou.Si asa cum ma asteptam din acel birou, ma trimit la alt birou unde se faceau inregistrari pt registrele PFA.Ajunsa acolo, iese un tip si ii explic situatia mea si a colegelor la care acesta imi spune "nu iti trebuie registru de incasari si plati iti trebuie registru inventar", eu ii explic ca m-am documentat ceva si sa nu se supere pe mine dar nu imi trebuie asa ceva eu netinand contabilitatea. Si atunci sa vezi orgoliu masculin, ca el e de 25 de ani in finante si vin eu acum, etc.M-a mai intrebat "...ai casa de marcat?" i-am spus ca da si ma intreaba ..."si unde inregistrezi raportul zilnic, nu in registru de inventar?"Sa vezi ce patesti tu cand vine garda financiara si nu ai registru inventar.Du-te repede cumpara unu, adu-l la inregistrat si treci la treaba ca altfel o sa ai probleme.Nici acum nu reusesc sa inteleg ce a vrut sa spuna, m-am uitat la formularul registrului inventar si in continuare consider ca nu trebuie sa completez acest formular.Si ce treaba ar avea raportul zilnic cu registrul inventar tot nu inteleg.Sun o cunostinta,apoi merg impreuna cu ea la secretara initiala si imi spune ...."a, pai daca sunt la norma nu imi trebuie nici un registru ", desi initial ii spusesem ca-s la norma...in fine....Zic, bun dar domnul la care m-ati trimis mi-a recomandat registru inventar...Raspunsul final a fost foarte categoric "nu trebuie nici un registru".(Eu aveam registru incasari si plati, numerotat si sigilat, mai trebuia inregistrat insa nu s-a putut)
Ajung la coafor plina de nervi, si colega de la cosmetica suna si ea la o cunostinta de la finante sa intrebe.Aceasta i-a raspuns dupa doua ore in care s-a interesat la un inspector fiscal ca ii trebuie registru de incasari si plati si sa se duca sa-l inregistreze.
Eu consider acum ca ar trebui sa am registru de vanzari si registru de cumparari si nu am nici o treaba cu registrul de incasari si plati, registru inventar, registrul unic de control.Practic, cred ca trebuie sa am o evidenta din care sa dovedesc ca am depasit sau nu cei 35.000 de euro si atat, nu NRCD, nu bon de consum nu alte documente.
Gresesc eu?Daca da, oricum gresesc mult mai putin ca cei de la finante unde desi suntem trei cazuri identice, am primit trei raspunsuri total diferite, ca si cand nu ni s-ar aplica aceleasi legi......
Astept nerabdatoare raspunsurile voastre, consider ca-s mult mai documentate decat ce se intampla in practica.
Va multumesc tuturor, pentru raspunsurile anterioare pe teme asemanatoare !
in cazul unei PFA care isi desfasoara activitatea de prestari servicii pe calculator la domiciliu, poate primit control la fata locului a inspectorului fiscal sau de obicei este chemata cu actele contabile la finante?
Eu nu stiu de ce e asa greu pentru avocati si contabili sa raspunda cu da sau nu la niste intrebari simple, elementare.
Oameni buni, insuruirea unor articole de lege pentru multi nu inseamna mare lucru. Omul care intra si pune o intrebare vrea sa stie ce este obligat sau nu este obligat sa faca. E ca si cum vrei sa-ti cumperi o masina si intrebi care e viteza maxima, insa in loc de un raspuns simplu primesti o schema a motorului din care, daca ai timp si chef, deduci tu ce te pricepi sa deduci.

Intrebare extrem de simpla: PFA-urile cu norma de venit, neplatitoare de TVA, au obligatia de a tine vreun registru? In afara de facturile emise, trebuie sa mai tina ceva evidenta? Daca da, e obligatorie achizitionarea registrului/elor de la admin fiscale? Sau se pot tine intr-un Excel si se pot tipari la nevoie?

Hai sa fim mai practici, ganditi-va ca omul care pune o intrebare se loveste de o problema reala si probabil stringenta. Nu am gasit nicaieri pe net un raspuns complet, orientat spre mintea neinitiata in ale contabilitatii. Dupa ce omul primeste un raspuns util, puteti insirui oricate articole de lege, traiasca copy/paste-ul.

Multumesc.
Daca sunteti impozitat pe norme de venit, nu trebuie sa aveti Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registru Inventar.
Trebuie sa aveti, in schimb:
- Jurnalul de Vanzari;
- Jurnalul de Cumparari
- Registrul Unic de Control.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Februarie 2011
Ana Muntianu, Consultant fiscal
Ei, asa da :) Va multumesc.
fat frumos a scris:

Daca sunteti impozitat pe norme de venit, nu trebuie sa aveti Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registru Inventar.
Trebuie sa aveti, in schimb:
- Jurnalul de Vanzari;
- Jurnalul de Cumparari
- Registrul Unic de Control.

Nu cred ca sunt obligata sa am registru unic de control.Doar sunt PFA !!!!!
Deci singurele registre obligatorii ar fi :
1. Registru de vanzari
2. Registru de cumparari

Mai nou suntem obligate sa depunem declaratia 392 A sau B in functie de platitor sau neplatitor de TVA. Ne puteti ajuta cu datele pe care trebuie sa le completam in registrele de vanzari si cumparari, pentru a putea trece cu usurinta sumele in declaratia 392?Daca vom avea completate aceste registre nu ne va fi greu sa depunem declaratia....vom imparti TVA-ul conform cotelor existente la data respectiva si gata cu declaratia

Si sa luam un exemplu practic: ma ofer cobai
Sunt, PFA, neplatitoare de TVA, impozitata la norma de venit.Sunt pe coafor, aprovizionez produse cosmetice de la furnizori si prestez servicii catre persoane fizice(oameni, nu PFA)
Ce trebuie sa inregistrez in registru de cumparari si ce trebuie in cel de vanzari?
Facturile cu produse aprovizionate de la furnizori, le trec in jurnalul de cumparari, iar toate incasarile in bani (bonurile de la casa de marcat)pe care le am le trec in jurnalul de vanzari?
Platile pentru utilitati, chiria spatiului, etc (si alte servicii pe care eu le platesc), le trec in jurnalul de cumparari?
Daca gresesc va rog mult, corectati-ma .
Va multumesc si astept raspunsurile voastre !

Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Februarie 2011
Bravos, utilizator

Alte discuții în legătură

Documente contabile pt. i.i. cu norma de venit ginan ginan ce documente contabile ar trebui sa prezint unui control al garzii financiaredaca sunt I.I. cu norma de venit ( in afara de registru specisal la casa de ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Obligatii pfa impozitata la norma de venit paoctav paoctav Salut tuturor. Am inregistrat de curand la ORC o PFA pe servicii informatice (cod CAEN 6201). Urmeaza inregistrarea la Adm. Financiara. Intentionez sa ... (vezi toată discuția)