avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 626 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data cu registrele obligatorii !

Sa va explic despre ce este vorba:Mi-am infiintat anul asta PFA la norma, neplatitor de TVA pe coafor.Bun, dupa registrul comertului, ma duc la finante si dupa ce m-au pacalit sa ma trec in sistem real, desi eram hotarata sa ma inscriu la norma dupa consultarea anterior a forumurilor de specialitate,m-am decis la vrea 3 ore dupa ce m-au mai ajutat cu informatii anumite cunostinte sa revin la decizia mea si ca e mult mai avantajos la norma, si nu au fost probleme, m-au trecut, bineinteles dupa multe insistente ca pot sa-mi deduc cheltuielile, ca beneficiez de....etc.Si la ora actuala sunt foarte multumita, consider ca e punctul de plecare foarte potrivit, art.49 CF, nu contabilitate, nu batai de cap, nu declaratii, nu contabil....Ceva mai tarziu aveam sa aflu ca cei de la finante sunt deranjati de cei la norma, caci nu prea au ce controla....probabil doar ce tine de casa de marcat(ei si cu garda fin.) si daca ai trecut de pragul de 35.000 euro..
Bun, acum am o colega cu care colaborez pe manechiura tot PFA, tot la norma inregistrata de 2 saptamani, bineinteles cu aceleasi insistente pe sistemul real, si ca o copie la xerox, a reusit in final sa se treaca tot la norma.Mai am o colega pe cosmetica, cu aceleasi detalii de mai sus, toate trei avem un spatiu comun inchiriat, si toate suntem la norma.
Acum intervine nelamurirea mea.Colega de la cosmetica nu are nici un registru, asa i-au spus,insa pe colega de la manichiura au obligat-o sa-si ia registru de incasari si plati, pe care i l-au inregistrat la finante si au indrumat-o sa il completeze dupa ce i-au explicat vreo 10 minute.Bun, ma duc si eu acum doua zile la finante, dupa ce m-am pus la punct cu Normele de aplicare a CF, OMEF 1372 din 2008, OUG44 din 2008, OMFP 1040 din 2004, si nu in ultimul rand dupa ce m-am consultat pe acest forum cu persoane cu experienta in domeniu carora le multumesc inca o data pe aceasta cale.
Cand am ajuns la finante incepe distractia, inspectorul nu era , ma duc la secretara lor(una la vreo 5-6 inspectori cred) si intreb daca imi trebuie registru de incasari si plati eu fiind FPA, norma, neplatitor TVA.Imi spune ca da si sa ma duc la alt etaj la alt birou.Si asa cum ma asteptam din acel birou, ma trimit la alt birou unde se faceau inregistrari pt registrele PFA.Ajunsa acolo, iese un tip si ii explic situatia mea si a colegelor la care acesta imi spune "nu iti trebuie registru de incasari si plati iti trebuie registru inventar", eu ii explic ca m-am documentat ceva si sa nu se supere pe mine dar nu imi trebuie asa ceva eu netinand contabilitatea. Si atunci sa vezi orgoliu masculin, ca el e de 25 de ani in finante si vin eu acum, etc.M-a mai intrebat "...ai casa de marcat?" i-am spus ca da si ma intreaba ..."si unde inregistrezi raportul zilnic, nu in registru de inventar?"Sa vezi ce patesti tu cand vine garda financiara si nu ai registru inventar.Du-te repede cumpara unu, adu-l la inregistrat si treci la treaba ca altfel o sa ai probleme.Nici acum nu reusesc sa inteleg ce a vrut sa spuna, m-am uitat la formularul registrului inventar si in continuare consider ca nu trebuie sa completez acest formular.Si ce treaba ar avea raportul zilnic cu registrul inventar tot nu inteleg.Sun o cunostinta,apoi merg impreuna cu ea la secretara initiala si imi spune ...."a, pai daca sunt la norma nu imi trebuie nici un registru ", desi initial ii spusesem ca-s la norma...in fine....Zic, bun dar domnul la care m-ati trimis mi-a recomandat registru inventar...Raspunsul final a fost foarte categoric "nu trebuie nici un registru".(Eu aveam registru incasari si plati, numerotat si sigilat, mai trebuia inregistrat insa nu s-a putut)
Ajung la coafor plina de nervi, si colega de la cosmetica suna si ea la o cunostinta de la finante sa intrebe.Aceasta i-a raspuns dupa doua ore in care s-a interesat la un inspector fiscal ca ii trebuie registru de incasari si plati si sa se duca sa-l inregistreze.
Eu consider acum ca ar trebui sa am registru de vanzari si registru de cumparari si nu am nici o treaba cu registrul de incasari si plati, registru inventar, registrul unic de control.Practic, cred ca trebuie sa am o evidenta din care sa dovedesc ca am depasit sau nu cei 35.000 de euro si atat, nu NRCD, nu bon de consum nu alte documente.
Gresesc eu?Daca da, oricum gresesc mult mai putin ca cei de la finante unde desi suntem trei cazuri identice, am primit trei raspunsuri total diferite, ca si cand nu ni s-ar aplica aceleasi legi......
Astept nerabdatoare raspunsurile voastre, consider ca-s mult mai documentate decat ce se intampla in practica.
Va multumesc tuturor, pentru raspunsurile anterioare pe teme asemanatoare !
Cei de la Electrica sunt scutiti de obligativitatea detinerii casei de marcat.

OUG 28/1999 - privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factură fiscală.

Art. 2. - Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1):
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice şi termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobilă, de poştă şi curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Martie 2011
Ana Muntianu, Consultant fiscal
Asa este, exista exceptii.

Ruben, înainte de a dezbate problema casei de marcat, ar fi o minima manifestare de respect să citeşti mai întâi OUG 28/1999.

Ar fi, de asemenea, o discuţie mai productivă.

Alberto Kurtyan
albertokurtyan a scris:

Asa este, exista exceptii.

Ruben, înainte de a dezbate problema casei de marcat, ar fi o minima manifestare de respect să citeşti mai întâi OUG 28/1999.

Ar fi, de asemenea, o discuţie mai productivă.

Alberto Kurtyan


Minima manifestare de respect indeplinita, domnu' avocat. (am citit glorioasa OUG 28/1999, care nu se aplica in targuri de comerciantii ne-producatori agricoli individuali; o raita prin "Europa"/"Dragonul rosu" ar fi relevanta).

Intr-adevar, cazul unei frizerii este diferit de al meu. "Bravos" n-are scapare... este obligata sa aiba casa de marcat.

Mie in schimb nu-mi trebuie casa de marcat fiscala daca nu livrez bunuri cu amanuntul si lucrez cu firme/PFA/II - adica nu prestez servicii direct catre populatie (art.1), sau fac lucrurile astea dar le fac la domiciliul clientului (art.2, lit.l).

Asta ca sa nu mai punem la socoteala ca cu un access-point wi-fi ma pot erija fara probleme in furnizor de Internet (vezi art.2 lit.n, citata de Fat Frumos mai sus), si atunci pot sa vand si laptopuri sau programe antivirus fara bon fiscal, ca doar Romtelecomul asta face. M-as mira sa nu pot si tunde oamenii in frizeria mea fara casa de marcat (cu o oferta speciala de Internet + coafura, care se incadreaza la art.2, lit. n).

Mersi de raspuns, Fat Frumos.
Ruben a scris:

albertokurtyan a scris:

Daca un client iti solicita bon, esti obligat sa ii eliberezi bon fiscal de casa de marcat.

Amenda era ultima oara când știam eu, 80 milioane lei.

Alberto Kurtyan


Deci ce imi zici tu este ca eu daca ma duc cu factura de la Electrica la caseria Electrica si cer bon fiscal de casa de marcat, Electrica va incasa amenda de 80 de milioane de lei pentru ca imi da chitanta in loc de bon de casa de marcat?


Cazul descris de dvs. nu este relevant. Electrica nu trebuie sa emita bon fiscal deoarece factura este emisa anterior incasarii si, ca urmare, aceasta se face cu chitanta.
Iulian Manea a scris:

Cazul descris de dvs. nu este relevant. Electrica nu trebuie sa emita bon fiscal deoarece factura este emisa anterior incasarii si, ca urmare, aceasta se face cu chitanta.


Scuze, dar n-am sesizat detaliul asta in OUG 28/1999. Scrie undeva ca - in general - emiterea facturii inainte de a face incasarea este un motiv pentru a nu da bon fiscal la incasare? Puteti sa-mi indicati articolul de lege?

Sunt curios si cu cate minute/ore/zile trebuie emisa factura inainte pentru a fi suficienta chitanta la incasare? :)
Ultima modificare: Duminică, 6 Martie 2011
Ruben, utilizator

Alte discuții în legătură

Documente contabile pt. i.i. cu norma de venit ginan ginan ce documente contabile ar trebui sa prezint unui control al garzii financiaredaca sunt I.I. cu norma de venit ( in afara de registru specisal la casa de ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Obligatii pfa impozitata la norma de venit paoctav paoctav Salut tuturor. Am inregistrat de curand la ORC o PFA pe servicii informatice (cod CAEN 6201). Urmeaza inregistrarea la Adm. Financiara. Intentionez sa ... (vezi toată discuția)