avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 290 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... O TENTATIVA DE INSELACIUNE ONLINE
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

O TENTATIVA DE INSELACIUNE ONLINE

in data de 3.12.2010 am comandat pe un site care gazduia un magazin online un produs care avea pretul stabilit la 5 la suta din valoarea lui,mentionez ca si acum dupa ce au fost anuntati si a trecut aproape o sapt de la comanda produsul se afla pe site la un pret de cam 7 la suta din valoarea lui iar in momentul comenzi produsul era disponibil in stoc conform site-ului,cand m-am prezentat la sediul firmei pentru a cere lamuriri despre comanda facuta de mine mi-sa spus ca produsul nu este in stoc,nu mi-sa spus ca este ogreseala sau ceva de genul asta dar eu avand deja eliberata factura proforma de la produsul respectiv,intrebarea mea este urmatoarea,atata timp cat un agent economic incearca sa vanda ceva ce nu detine,iti emite si instiintare de plata,iti ofera ca modalitate de achizitionare plata online nu constituie infractiune,atata timp cat platesti ceva sau esti instiintat ca trebuie sa platesti ceva ce agentul comercial spune ca nu mai detine sau nu se stie daca l-a detinut vreodata,mai mentionez ca mi-a fost anulata fara drept, confirmata la insistente, anulata si apoi iar confirmata comada la insistentele.VA MULTUMESC
Ultima modificare: Joi, 9 Decembrie 2010
marioshik, utilizator
Cel mai recent răspuns: frank_kvitta , utilizator 15:53, 12 Decembrie 2010
avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Nu este inselaciune ca infractiune.

Este doar nerespectarea unei obligatii juridice.
Dupa parerea mea ati avea dreptul la daune interese.
Oferta trebuie respectata.

Din Codul civil
Art. 1303. Pretul vânzãrii trebuie sã fie serios si determinat de pãrti.

Un pret de 5% nu este serios. Daca este rezultatul unei erori tehnice, nu este nici determinat de ambele parti. Eu inteleg ca este un sport national in Romania cautarea de castiguri nemeritate si imbogatirea fara just temei, dar legea este foarte clara.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
eumarian, utilizator
Iar daca va informez ca produsul este si acum pe site doar ca pretul a crescut putin de la 154,94 la 167,14 cu mentiunea ca acum il prezinta ca nefiind in stoc este tot o greseala sau pret derizoriu?Mentionez ca pretul produsului este unde in jur de 2000 de lei,sunt eroeri voite sau rea credinta din partea comerciantului?,Aici este produsul,va puteti da seama singuri care este produsul cred

[ link extern ] =
Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
marioshik, utilizator
nu este vorba de eroare tehnica,clientul este indus in eroare intentionat.comanda trebuie onorata.
marioshik a scris:

Iar daca va informez ca produsul este si acum pe site doar ca pretul a crescut putin de la 154,94 la 167,14 cu mentiunea ca acum il prezinta ca nefiind in stoc este tot o greseala sau pret derizoriu?Mentionez ca pretul produsului este unde in jur de 2000 de lei,sunt eroeri voite sau rea credinta din partea comerciantului?


Poate au probleme tehnice, v-ati gandit? Dati-le un telefon si anuntati-i:). Daca treceti prin fata unui magazin de moda si a cazut un 0 din pretul expus in vitrina, v-ati astepta sa primiti produsul?

Asta este legea, pretul trebuie sa justifice transferul de proprietate de la vanzator la beneficiar, sa nu credeti ca lor le cresc in curte produse electronice. 5% este prea putin, 50% mai vorbeam.

Adaugire

Acum am vazut linkul catre categoria carcase :rofl:

Domnule marioshik, carcasa este doar tabla exterioara a calculatorului, ce e inauntru (procesor, placa de baza ) costa restul de 95%. 150 de lei pentru o carcasa este chiar destul de mult! Carcasa nu e calculatorul :) Trebuie sa primiti carcasa, nu e pret derizoriu.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
eumarian, utilizator
eumarian a scris:

avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Nu este inselaciune ca infractiune.

Este doar nerespectarea unei obligatii juridice.
Dupa parerea mea ati avea dreptul la daune interese.
Oferta trebuie respectata.

Din Codul civil
Art. 1303. Pretul vânzãrii trebuie sã fie serios si determinat de pãrti.

Un pret de 5% nu este serios. Daca este rezultatul unei erori tehnice, nu este nici determinat de ambele parti. Eu inteleg ca este un sport national in Romania cautarea de castiguri nemeritate si imbogatirea fara just temei, dar legea este foarte clara.


Stiti bine ca imi sunteti foarte simpatic.
Nu ma refer la judecatori, ci la ceea ce se intampla cu termenele.
Astazi a trebuit sa imi anunt un client ca are termen peste un an...X-(
Este primul termen de judecata atunci...X-(
Ecrisul e de vina...bate-l vina...

Oferta in cazul dat ar trebui respectata si firma sa suporte cu titlu de daune interese pierderea.
Din pacate, astfel de procese se pot castiga dar nu are nimeni chef de ele...

avocat Claudiu Lascoschi
Ultima modificare: Miercuri, 8 Decembrie 2010
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat

Alte discuții în legătură

Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar magazinul anuleaza intentionat comanda din cauza pretului? turnoffx turnoffx Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar ulterior comanda a fost anulata de catre magazin chiar daca produsul aparea in stoc? Pe scurt ... (vezi toată discuția)
Eroare sistem domo.ro - tableta samsung t311 Ionut.D Ionut.D Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri ... (vezi toată discuția)
Comercianți online - comenzi neonorate, reduse EmilConstantinescu EmilConstantinescu Bună ziua, Mă confrunt cu două probleme legate de anumite comenzi făcute prin intermediul comercianților online: [b]Cazul 1. [/b] Comunicare ... (vezi toată discuția)