avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 715 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Facturi aberante energie electricã
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Facturi aberante energie electricã

Ca urmare a schimbării contorului de energie electrică după expirarea plombei metrologice, mi-a fost înregistrat un consum de energie electrică de peste 8.000 KW de la ultima verificare (februarie 2010); deoarece contorul este "expirat", Biroul de Metrologie a refuzat expertizarea, iar cei de la [EDITAT] Botoşani au efectuat o "recalculare", luând ca martori perioada "aberantă" şi perioada similară de anul trecut; media a fost deci făcută între un consum de 53 KW/zi şi unul de 1,2 KW/zi.
La sesizarea făcută către OPC Botoşani, aceştia au afirmat (în răspunsul scris primit) că problema este de competenţa ANRE, iar aceştia nu au răspuns încă, nici după completarea formularuluion-line, nici la adresele de mail de pe site.
Ultima modificare: Joi, 3 Februarie 2011
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: modreamarin , utilizator 18:36, 5 Februarie 2011
Cand ati contactat ANRE ? Ar trebui sa raspunda oficial in maxim 30 de zile.
Cred că prima dată i-au contactat cei de la OPC, deoarece în răspunsul lor scris datat 28.12 au afirmat că petiţia "a fost transmisă"; independent, tot la aceeaşi dată, am completat şi eu atât formularul online, cât şi un mesaj (cu attachment-uri) către adresele afişate. Mai aştept, deci...
Mai asteptati. In mod normal ar trebui sa primiti un raspuns cat mai curand.
Reveniti cu o reclamatie la OPC Botosani in care le solicitati un raspuns cu masurile dispuse de ei pe baza aspectelor semnalate de dvs.
cei de la [EDITAT] Botoşani au efectuat o "recalculare", luând ca martori perioada "aberantă" şi perioada similară de anul trecut; media a fost deci făcută între un consum de 53 KW/zi şi unul de 1,2 KW/zi.

Sa va comunice OPC-ul in ce baza legala a efectuat recalcularea [EDITAT] Botoşani . Nu uitati cand formulati revenirea la reclamatie sa primiti nr. de inregistrare si inainte de acestea sa cititi bine OG21/1992 privind protectia consumatorilor si Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte.
OPC-ul avea obligatia conform OG 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor sa transmita in termen de 5 zile petitia la ANRE.

Art. 61. - Petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare de către compartimentul prevăzut la art. 6 alin. (1) autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta

Sa le aduceti aminte in petitie si de Legea 554/2004 Legea contenciosului administrativ.

Art. 1. - (1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim şi repararea pagubei ce i-a fost cauzată. Interesul legitim poate fi atât privat, cât şi public.
(2) Se poate adresa instanţei de contencios administrativ şi persoana vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual, adresat altui subiect de drept.
Ultima modificare: Joi, 3 Februarie 2011
ContSters20980, utilizator
Am primit răspuns de la ANRE, iar "reclamaţia" mea se pare că a primit un răspuns favorabil, recalcularea urmînd a fi efectuată după o perioadă martor din 2009. Aştept răspunsul furnizorului de energie electrică, probabil la factura următoare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua,as dori sa stiu daca se poate da in judecata electrica ... gabriel123+ gabriel123+ buna ziua,as dori sa stiu daca se poate da in judecata ELECTRICA FURNIZARE pentru suprapret pe kw,amfacut nenumarate reclamatii prin web site ul lor,pe email ... (vezi toată discuția)
Diferenta consum energie electrica cu contor nou montat mig03 mig03 Buna ziua, in luna aprilie a.c. mi s-a inlocuit contorul de energie electrica, clasic cu unul electronic, din initiativa furnizorului. Dupa peste 7 luni de ... (vezi toată discuția)
Buna ziua.in decembrie 2022 s-a schimbat contorul electric fiind ... serban sorin serban sorin Buna ziua.[n decembrie 202, s-a schimbat contorul electric fiind depistat defect de catre operatorul,, citire contor\"\"(indexul , nu se putea citi).Dupa trei ... (vezi toată discuția)