Va multumesc , continuind:
a) In speta "Poprire. Neexecutarea, în temeiul O.G. nr. 22/2002... " inteleg k dupa recurs s-a realizat validarea popririi cu tert poprit AFP , care este tot parte functionala din MF. Pe cale de consecinta , ar trebui sa se poata si cu Trezoreria.
Nu vad de ce AFP are calitate procesuala pasiva pe linga MF si nu si Trezoreria , pe linga MF.
b) ce avantaje si dezavantaje pot aparea daca se infiinteaza si comunica adresa de poprire la tertul poprit Administratia Finantelor Publice Constanta ptr conturile MF / DGFP Cta in paralel cu actiunea mai putin motivata deja deschisa de poprire a Trezoreriei - actiune care va fi argumentata pe cit se poate atit CEDO cit si CPC in fata Instantei, anume - reiau intrebarea - NERENUNTAREA in fata Instantei la actiunea de validare a popririi Trezoreriei - in cazul in care nu va fi respinsa sau comunicarea hotaririi va fi intirziata, afecteaza o ulterioara validare a popririi la AFP ?
Citisem o speta in care o executare de sechestru a fost respinsa tocmai ptr k o actiune de validare a popririi ink mai era pe rolul Instantelor , aici este o similitudine ptr k ar deveni simultane doua actiuni de poprire , bineinteles , ptr aceeasi suma.
c) La AFP se popresc conturile MF sau ale DGFP sau ale ambilor (?) deoarece ar exista o logica in care ambele institutii - indiferent de relatia statuata intre ele - ar putea avea conturi distincte deschise in cadrul AFP.
d) Pe de alta parte , daca Trezoreria este parte din MF ("departament in cadrul MFP") si nu ar avea calitatea de tert poprit in raport cu MF , de ce nu ar exista - excedent popririi - varianta locala a sechestrului bunurilor Trezoreriei ?
e) Daca mai aveti jurisprudenta relevanta va fi extrem de apreciata.
f) In:
[ link extern ]
precum si:
[ link extern ]
rezulta k a fost executat DGFP local ptr creanta MF , intr-o speta aproape identica. Nu stiu daca au si realizat ceva prin acest sechestru , insa se pare k inventarul mobiliar al DGFP locale apartine MF , deci poate fi executat local si nu , neaparat , in Bucuresti , asupra sediului MF din Bucuresti.
g) In cazul neconsemnarii si necomunicarii conexe a sumelor in cadrul popririi (2) AFP , nu voi mai astepta dupa cele 15 zile periioada de prohibitie de 3 luni ci voi cere validarea in a 16-a zi si vom verifica astfel si aplicarea in fapt a art. 460 c.pr.civ.in sensul k term de 3 luni este de prohibitie sau de decadere.
Dar este clar k este prohibitiv k altfel toata lumea ar executa prin poprire , 2 saptamini fiind o gluma raportat la termenele procesuale din Romania.
h) Ce drept de contestatia la executare mai are cel interesat care a primit instiintarea privind infiintarea popririi , iar dupa expirarea celor 15 zile de la art. 401 b) ink nu contestase , reiau - ce drept de contestare mai are in cadrul actiunii ulterioare (dupa cele 15 zile + 3 luni , logic) a validarii popririi ?
Daca se aplica preved. Art. 399 CPC: "(1) impotriva executarii silite, precum si impotriva oricarui act de executare se poate face contestatie de catre cei interesati sau vatamati prin executare" in sensul k actiunea de validare este un "act de executare" distinct si diferit de infiintarea si comunicarea popririi , termenul de 15 zile de la art. 401 b) isi pierde sensul deoarece actiunea poate fi ORICUM contestata ulterior , la 15 zile + 3 luni intirziere ...
STATUS QVO: Miine se infiinteaza adresa de poprire la AFP (PRO: speta de mai sus ; CONTRA: AFP / Trezoreria aparent nu pot avea calitate procesuala pasiva in speta) , ramine sa inteleg implicatiile sustinerii si motivarii in continuare a popririi in cadrul Trezoreriei.