adinutzageo a scris:
Buna seara
Am o completare de facut si intrebare in acelasi timp: daca s-a incercat comunicarea pe motiv de restructurare a postului dar nu a fost efectiv facuta intrucat angajatul a refuzat vreo comunicare - alta decat prin posta iar ulterior si-a luat concediu medical, ce poate face in acest caz angajatorul?
.........................................
Ce se intampla cu angajatul dupa perioada de concediu medical? ........
Obligatia instiitarii prealabile a celeilalte parti despre incetarea raporturilor de munca este prevazuta in lege atat in sarcina angajatorului, cat si in a salariatului.
In conditiile in care incetarea c.i.m are loc ca urmare a desfiintarii postului sarcina instiitarii o are angajatorul. Art.73 din Codul Muncii dispune ca persoanele concediate pentru motive care nu tin de persoana lor au dreptul la un preaviz ce nu poate fi mai mic de 15 zile lucratoare.
Potrivit CCMN pe anii 2007-2010, durata acestui preaviz este de 20 de zile lucratoare.
Conform Codului muncii, in situatia in care in perioada de preaviz contractul este suspendat, termenul de preaviz va fi si el suspendat corespunzator, cu exceptia suspendarii in cazul absentelor nemotivate ale salariatului. Dupa incetarea cauzei de suspendare (de exemplu, pentru incapacitate temporara de munca), salariatul trebuie sa se prezinte la serviciu pentru a-si desfasura activitatea pana la expirararea termenului de preaviz. In caz contrar, absentand nemotivat, savarseste o abatere disciplinara sanctionata cu desfacerea contractului individual de munca, in temeiul art.61 lit.a din Codul muncii, desi concedierea trebuia sa intervina in temeiul art.65 din Codul muncii.