avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 579 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Carti de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Carti de munca

Buna ziua. Am si eu o nedumerire si as dori, daca se poate, sa ma lamureasca si pe mine cineva. Ca institutie publica, am avut obligatia ca pana la 30.11.2010 sa predam cartile de munca pentru scanat la Casa de pensii. De la 1.01.2011 nu se mai fac inscrisuri in aceste carti de munca folosindu-se pentru inregistrari Revisalul. Formulez intrebarea acum: ca institutie bugetara, ce trebuie sa fac cu aceste carti de munca? Mai trebui sa le duc undeva sau le tin la mine pana le voi restitui salaritilor?
Si inca o intrebare: care sunt pasii in predarea-primirea unei functii de resurse umane?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: catalina77 , utilizator 08:58, 10 Februarie 2011
Am speranta ca o sa ma lamureasca cineva... pana la urma.
Nu stiu daca este vreo diferenta pt ca sunteti institutie publica insa ITM (Timis - cel putin) a facut urmatorul anunt cu privire la cartile de munca:

De asemenea, rugăm angajatorii care au obţinut aprobare de păstrare şi completare a carnetelor de muncă la sediu, să le completeze cu înscrierile la zi (cu datele aferente până la 31.12.2010) şi să pregătească carnetele de muncă în vederea îndeplinirii prevederilor
Art.296 alin.(1), (3) şi (4) din Codul Muncii.
Carnetele astfel completate vor fi prezentate la I.T.M. Timiş în vederea certificării şi contrasemnării pentru legalitatea înscrierilor efectuate, până la data de 31.03.2011.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

1.1. Pregătirea carnetelor de muncă în vederea îndeplinirii prevederilor art. 296 alin.(1), (3) şi (4) din Codul muncii.
1.2.1 Completarea şi certificarea înscrisurilor efectuate, în termenul prevăzut de lege, a carnetelor de muncă pe care inspectoratele teritoriale de muncă le au în păstrare. Termen: 31.03.2011
Carnetele de muncă vor fi completate la zi (cu date aferente până la 31.12.2010), ultimul înscris fiind cel prevăzut în anexa nr. 1 din prezenta adresă. Carnetele astfel completate vor fi certificate de inspectoratul teritorial de muncă.
Carnetele de muncă păstrate şi completate de către inspectoratele teritoriale de muncă se predau angajatorilor pe bază de proces verbal de predare primire conform anexei nr. 2 la prezentul material până la data de 30.06.2011
1.2.2 Certificarea şi contrasemnarea pentru legalitate a înscrierilor efectuate în carnetele de muncă de către angajatorii cărora li s-a aprobat păstrarea şi completarea acestora la sediu. Termen: 31.03.2011
Angajatorii care au obţinut aprobare de păstrare şi completare a carnetelor de muncă la sediu, le vor completa la zi (cu date aferente până la 31.12.2010), ultimul înscris fiind cel prevăzut în anexa nr. 1 din prezenta adresă. Carnetele astfel completate vor fi prezentate la inspectoratul teritorial de muncă în vederea certificării şi contrasemnării pentru legalitate a înscrierilor efectuate.
Inspectoratele teritoriale de muncă vor întocmi un program strict de prezentare a carnetelor de muncă în vederea certificării şi contrasemnării pentru angajatorii care au obţinut aprobare de păstrare şi completare a carnetelor de muncă la sediu astfel încât să nu se producă aglomeraţie în preajma termenului de 31.03.2011.

Având în vedere prevederile art. 296 alin.(1) din Codul muncii care stipulează că “vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă.”, în carnetele de muncă se înscriu următoarele:
Anexa nr. 1
Nr. crt. Unitatea, altă persoană juridică sau persoană fizică la care lucrează Mutaţia intervenită Anul Meseria sau funcţia şi locul de muncă cu condiţii deosebite Salariul de bază lunar Denumirea unităţii, nr. şi data actului pe baza căruia se face înscrierea Parafa şi semnătura persoanei care face înscrierea
luna
ziua
1 2 3 4 5 6 7 8
se abrogă dispoziţiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă 2011 - - Art. 298 alin.3 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii cu modificările şi completările ulterioare
01
01
Rubricile nr. 1,2 şi 8 se completează în conformitate cu prevederile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă şi Ordinul nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de întocmire, completare, păstrare şi evidenţă a carnetului de muncă.

Sper ca s-a inteles cat de cat. Sunt sigura ca mai gasiti pe internet aceasta Anexa 1, pt ca nu e clara mai sus.

Cat despre predarea unei functii de resurse umane, prefer sa las pe altii insa as inclina sa spun ca se face ca la orice alta functie pe baza de procese verbale.
Va multumesc, dar in acel anunt este vorba de angajatorii de la art 1 din Legea 130/1999 republicata.
Stiu despre anuntul acesta, dar noua, ca institutie publica, nu ni se aplica.
Carnetele de munca se certifica pana la data de 01.01.2011 si apoi se preda pe baza de proces-verbal titularilor.
Certificarea o puteti face folosind inregistrarile de mai jos :
coloana 3 : Se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca
coloana 4 : 01.01.2011
coloana 7 : Art. 298 alin. 3 din Legea nr. 53/2003-Codul muncii cu modificarile si completarile ulterioare.

Rubricile nr. 1, 2 si 8 se completeaza in conformitate cu prevederile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca si Ordinul nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de intocmire, completare, pastrare si evidenta a carnetului de munca.

Acel anunt nu face precizare daca aceste inscrieri se aplica si la institutiile publice, dar nici nu interzice aplicare acestora la toate categoriile de angajatori.
In sfarsit, m-am lamurit. Multumesc tare mult.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Precizari itm cluj ref carnete de munca mmarianne mmarianne In atentia ANGAJATORILOR 1. Incepand cu data de 31.01.2011 nu se vor mai presta servicii de inregistrare si depunere a documentelor cu privire la ... (vezi toată discuția)
Carnete de munca? lili2003stoica lili2003stoica la multi ani! bugetarii aveau regim special: isi pastrau si intocmeau carnetele de munca la unitate; ei cum procedeaza cu predarea acestora? va multumesc. (vezi toată discuția)
Aprobare itm pt comision 0.25% mutulescul mutulescul Care este procedura de obtinere aprobare la ITM pentru anul 2011 a comisionului de 0.25%. (vezi toată discuția)