gabriella1065 a scris:
eriklud a scris:
Salut
Eu cand trimit prin curier ramburs, se lasa o foaie la client de la curier cum ca au incasat banii dupa care mi se vireaza banii in cont. Astfel nu trebuie sa emit chitanta pentru ca s-a incasat prin banca.
Alta chestie daca foaia de la curier este buna pentru client din pct de vedere contabil ptr. stingerea creantei, dar cum pana acum nu am primit reclamatii si se foloseste metoda la cele mai mari firme de curierat din tara, nu cred ca ar fi probleme.
Aceste firme de curierat nu emit o foaie la client ci o chitanta pe care se specifica faptul ca suma incasata este C.V. factura din coletul cu AVB nr.....de la firma.....Separat aceeasi firma emite factura si chitanta pentru serviciile de curierat . Din punct de vedere contabil totul este OK .
Sunt la inceput de drum si nu m-am confruntat cu aceasta situatie,ma puteti ajuta?
Primesc un colet cu plata ramburs, in care gasesc factura furnizorului X, chitanta nu. Curierul, firma Y, imi taie chitanta pe firma lor unde scrie ca reprezinta plata ramburs pt colet, factura nu.
Eu cum inregistrez?
Factura de la furnizorul X care imi trimite coletul: 303,4426 = 401
si acum, cum sting datoria? fac 401 = 5311 cu valoarea de pe chitanta curierului pur si simplu?
Doar pe baza faptului ca pe chitanta curierului scrie ca se achita ramburs coletul primit de la firma X?