avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1352 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata ascensor pentru parter si et.1.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata ascensor pentru parter si et.1.

Buna. Am navigat mult pe forum dar nu am gasit ce contributie are parterul si et.1 la ascensor si daca au de platit cum se calculeaza; CPI .SU. Nr: de persoane . La noi se plateste numai reparatiile daca s-e strica. Curentul si firma de service 400 r0n platesc cei de la Et: 2 in sus. Va multumesc anticipat.
Spuneti ca cheltuiala cu ascensorul reprezinta service. Nu sunt de acord.Si furnizarea gazelor reprezinta un service. Dar gazele se platesc pe numar de persoane. Iar cheltuielile cu reparatiile tevilor sau in cazul unei defectiuni aparute la acest sistem tot pe numar de persoane se repartizeaza.
La un partaj valoarea unei masini se stabileste in functie de gradul de uzura , de utilizare.
Nici amenda pentru rovinieta primita de un sofer nu se plateste in colaborare cu fosta sotie/ copii adulti.
La fel se intampla si in cazul ascesorului. Cheltuielile cu intretinerea si reparatia ( interesant in aceste cheltuieli nu intra si revizia bianuala) ar trebui sa fie repartizate pe numar de persoane, nu pe cota-individa.Daca persoanele de la nivelul 1 nu utilizeaza liftul ,atunci nu ar trebui sa-i sa plateasca aceste cheltuieli.Nu ei produc uzura liftului. Rar vor folosi liftul.Dar in schimb au parte de zgomot.
Ascesorul este un perpetuum mobil ?
Se deplaseaza pe verticala in ambele sensuri.Aceeiasi situatie este cand inchirezi un echipament.Lunar il va plati cel ce il utilizeaza.
Daca aveti o firma la etaj/ parter ati marit numarul de persoane la intretinere ?
Referitor la scaderea persoanelor de la parter si etajul 1 , la noi si anumite apartamente de la etajul 7 si etajul 2 au beneficiat de reducere la plata de la energia electrica.
O idee buna este existenta unui contoar separat pentru ascesor.
O situatie identica este si cu plata femeii de servici.Dna face curatenie doar la anumite etaje si parter,dar nu a facut curatenie niciodata la ghenele de gunoi din interiorul imobilulului, nu matura in jurul imobilului.Astfel in momentul in care deschizi usa de la intrare gasesti imprastiate bucati de paine.
Daca o sa faceti interpretari exhaustive cu intamplari din traiul de zi cu zi, o sa va dea cu virgula.
Luati si cititi legea 230/2007 si normele de aplicare scrise in HG 1588/2007 si o sa va lamuriti.
Daca nu va lamuriti, mai cititi o data HG 1588/2008.

Si daca ramaneti la parerea dintai, ghinion!
gabi189 a scris:
Cheltuielile cu intretinerea si reparatia ( interesant in aceste cheltuieli nu intra si revizia bianuala) ar trebui sa fie repartizate pe numar de persoane, nu pe cota-individa.

Toate cheltuielile de intretinere, de instalare, de cumparare a unui lift nou, de reparattii si revizii anuale sau bianuale, de prelungire a licentei anuala sau bianuala... se repartizeaza pe cota indiviza in functie de suprafata utila a fiecarui apartament. Asa spune legislatia si asa este corect.
De ce este gresit ca asemenea cheltuieli sa se inmparta pe numar de persoane? E simplu.
De exemplu facem ezivia de 2 ani ce costa 3-4000 lei plus prelungirea licentei de functionare vreo 300 lei, acum, in luna august 2015. Pentru ca e vacanta si concedii lista de plata apar vreo 10 apartamente cu "zero" persoane si vreo 10 cu 2 persoane in loc de 4 cate au fost pana in iunie si cat vor fi iar in septembrie. Asa ca acum, in august, sunt 60 de persoane la intretinere fata de 80 cate erau in iunie si tot 80 vor fi in septembrie. Daca aceasta reziziea a liftului s-ar repartiza pe numar de persoane, ar plati numai cei 60 iar in septembrie vor fi inca 20 de persoane care vor beneficia de aceasta reparatie 2 ani fara sa plateasca un leu pe aceasta revizie. E corect? Apoi sunt chiriasi care stau o luna, doua si plaeca. Unii ar plati reparatia pe doi ani chiar daca stau doar o luna in scar respectiva. E corect?
Eu cred ca nu. Asa ca legea e corecta iar noi trebuie sa o respectam.
La energia electrica iar este corect pentru ca aceasta se factureaza lunar sau la 2 luni iar consumul de energie electrica este direct proportional cu numarul de persoane atat pentru folosirea liftului car si iluminatul casei scarii.
este corect ceea ce spuneti. cheltuielile care se aplica pentru tot blocul sa se imparta catre toti locatarii.

eu (pentru situatia mea) am spus ca platesc 11.01 ron / luna. m-am uitat iar pe liste si 80% din locatari platesc suma asta. restul de 20% platesc 13.54 ron / luna. (43 apartemente in bloc)
Sunt 1-2 locatari pe lista trecuti cu 5.4 ron/ luna.

Intrebarea mea era simpla: de ce eu platesc 11.01 ron / luna in condiitile care vecinul de deasupra mea plateste la fel si eu NU am acces la lift iar el DA. (si daca ma pot folosi de treaba asta ca sa-i dau in judecata)

Pe mine ca si locatar ma intereseaza sa platesc partea mea si nu mai putin. (asta include partea mea de factura spre lift , partea mea de factura spre curent, etc)
De ce EU trebuie sa inteleg asociatia si doar sa-i "rog" sa deblocheze liftul la etajul 1 iar TOT EU sa-i inteleg pe ei perfect cand e vorba de penalitati de intarziere?

Mie nu mi se pare normal ca eu sa-mi asum responsabilitati si pe ei doar sa-i rog frumos sa-si repare greseala.

Ca sa nu ne intelegem gresit, eu nu sunt locatarul perfect adica am intarziat cu plata dar de fiecare data mi-am platit ce am avut de platit + penalitati adica mi-am asumat o responsabilitate.

Cu ce as fi eu mai jos ca ei incat sa nu-mi cer drepturile?
Nu gresiti cu nimic!
Dvs. notificati in scris asociatia sa dispuna deblocarea usilor de acces in lift si la et. 1 - atat.
Ca s-ar putea ca firma care intretine liftul sa mareasca tariful lunar (o statie in plus), aceasta este alta poveste, insa si dvs. proprietarii de la et. 1 trebuie sa beneficiati de serviciile liftului in fiecare zi.
S-a mai vorbit pe topic chestiunea cu energia electrica. Ei bine, cred ca s-au inteles cele scrise mai sus.
Succes!

Alte discuții în legătură

Plata ascensor roxana2702 roxana2702 Buna ziua! Ieri am facut o cerere pt a nu mai plati liftul. Nu il folosim iar in bloc este o \"moda\" mai veche sa nu platesti daca nu il folosesti. Noi suntem ... (vezi toată discuția)
Intrebari legate de lift ibis ibis Buna ziua Va rog, in limita timpului disponibil, sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari 1. Cum se calculeaza la bloc intretinerea liftului: pe numar de ... (vezi toată discuția)
Reparatie lift castelanul castelanul la reparatie lift cheltuiala se imparte pe apartament sau pe nr.de persoane?cum e mai corect ?si daca se poate ,de ce? Ar mai fi ceva-se imparte de la et.2 ... (vezi toată discuția)