avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1352 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata ascensor pentru parter si et.1.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata ascensor pentru parter si et.1.

Buna. Am navigat mult pe forum dar nu am gasit ce contributie are parterul si et.1 la ascensor si daca au de platit cum se calculeaza; CPI .SU. Nr: de persoane . La noi se plateste numai reparatiile daca s-e strica. Curentul si firma de service 400 r0n platesc cei de la Et: 2 in sus. Va multumesc anticipat.
tanase_vlad_23 a scris:
Cu ce as fi eu mai jos ca ei incat sa nu-mi cer drepturile?

Am facut doua sublinieri ca sa ne intelegem. In textul anterior ati repetat aceeasi opozitie : eu versus ei.
Pai daca asa vedeti dumneavoastra traiul intr-un bloc nu o sa fiti niciodata multumit, nu o sa stiti niciodata problemele asociatiei si o sa suferiti.
Eu si vecinii mei suntem egali, facem parte din acest bloc, din aceasta asociatie in care eu si vecinii mei avem dreptul si obligatia sa ne gospodarim, sa conducem si sa administram aceasta asociatie de proprietari. Nu suntem in opozitie, nu suntem eu si ei ciu suntem alaturi, impreuna, suntem noi vecinii, noi proprietarii. Iar noi putem munci, putem gresi, putem corecta greselile, putem sa ne sfatuim, putem sa ne alegem in conducerea asociatiei...

Nu ati raspuns la ceea ce era o nelamurire pentru mine. Pentru ce platiti acei 11.01 le/luna, pentru intretinerea liftului sau pentru consyumul de energie elkectrica? Am explicat in alt mesaj ca acestea sunt categorii de cheltuieli diferite si se afiseaza diferit pe lista de plata.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Service Lift,Interfon
Corect este la numarul de persoane,sa plateasca cine il foloseste, NU cine nu-l foloseste.
Acel articol din lege este adus dinainte de 1989 si este mentinut in mod eronat.In mod GRESIT,este calculat service-ul pe cota indiviza.Aceasta lege este facuta de administratori pentru administratori,in detrimentul proprietarilor.Toata legea asociatiilor de proprietari este facuta si modificata,ca sa ii dezavantajeze pe proprietari,in avantajul presedintelui,administratorului si alti 3,4 care le iau banii proprietarilor.Facand un calcul,pe spatele proprietarilor stau,sau mai precis din banii proprietarilor sunt platiti: presedinte,contabil,administrator,casier,cenzor,femeie de serviciu,portari...etc.,mai departe, federatii ale asociatiilor de proprietari,serviciul asociatii de proprietari si cate si mai cate.
Inainte era platit numai administratorul,presedintele benevol si totul era corect,plateai ceea ce consumai,nu ce spune domnul,spatii comune.Plata spatiilor comune a ajuns mai mare decat,consumul pe spatiul individual,ceea ce este aberant.
Ultima modificare: Duminică, 12 Februarie 2017
mararol, utilizator

Este bine ca aveti puncte de vedere personale. Suntem oameni si gandim ca oamenii, insa daca v-ati afla in situatia de a fi dvs. cei/cele care tre' sa faceti repartizarile pe LP (lista de plata), atunci punctul dvs. de vedere s-ar reduce la cel impus de legislatie - punct!

Avem in asociatie mai multe persoane singure, care detin apartamente cu 3 sau 4 camere. Aici este necazul cel mai mare, cand, eu, administrator tre' sa explic de fiecare data de ce si pentru ce, ca dansa nu merge cu camerele in spate folosind liftul, precum si alte argumente pe care le-ati expus mai sus - cu indreptatita dreptate, insa v-am spus, as. prop. trebuie sa respecte legislatia in vigoare. Daca procedezi cum vor proprietarii, vin inspectorii de la serv. asociatii de proprietari (la reclamatia unuia care are 5-6 persoane in evidenta as. prop.) si sa zicem ca prima, a doua oara nu te sanctioneaza sau poate primesti un avertisment, dar daca continui, poti sa o incurci, in sensul ca-ti anuleaza atestatul, iar presedintele este amendat cu 300-500 lei.
Asta este. Restul sunt discutii, sa ne ocupam timpul - nu va suparati.

@mararol,
...Aceasta lege este facuta de administratori pentru administratori,in detrimentul proprietarilor.Toata legea asociatiilor de proprietari este facuta si modificata,ca sa ii dezavantajeze pe proprietari,in avantajul presedintelui,administratorului si alti 3,4 care le iau banii proprietarilor.Facand un calcul,pe spatele proprietarilor stau,sau mai precis din banii proprietarilor sunt platiti: presedinte,contabil,administrator,casier,cenzor,femeie de serviciu,portari...etc....


Ce bine ar fi sa fie asa. Pe mine ca administrator, vechi de peste 30 de ani nu m-a intrebat nimeni niciodata cum sa fie, cum sa facem, cum sa impartim - asa ca chiar daca aceasta legislatie s-a facut in folosul nostru, al administratorilor si presedintilor, eu personal, nu realizez acest lucru, adica nu "vad" niciun avantaj in folosul celor enumerati de catre dvs.
Sunt punctele dvs. de vedere si asa cum s-a mai scris pe aceasta tema - incercati dvs. sa intrati in comitetul executiv sau in comisia de cenzori, sa munciti fara remuneratie si mai discutam. Este si munca si raspundere - fara dor si poate, insa unii se mai gandesc la "epoca de aur", cand un presedinte de asociatie isi desfasura activitatea fara a primi bani - insa, la noi aceasta functie nu o putea ocupa fitecine, era ocupata de catre presedintele com. de partid pe cartier (cum care partid? partiul unic...). La fel si celelalte functii, care erau numite de undeva de la centru - asta daca ati apucat acele timpuri, daca nu, va rog sa ma credeti pe cuvant.
Cum va spuneam, pentru mine impartirea si repartizarea costurilor, se poate face si dupa nr. de la pantofi, ar fi exact acelasi lucru. Facem inventarul, facem o medie pe apartament - matematica este simpla si mai ales suporta cam orice, mai putin 1:0, da?
Cred ca am inteles bine, dvs. nu va legati punctual de cineva, insa "bateti la hadarag", asa ca sa discutam discutii. Ca ce bine era inainte!
Daca vreti sa facem ceva cu adevarat, mergeti impreuna cu 20-30 de vecini, la biroul deputatului sau senatorului pe care l-ati votat si solicitati-ii ajutorul in aceasta privinta. Acesta la randul sau sa faca loby printre colegi, sa le explice cum vrea poporul asta si asta si poate la o viitoare legislatie, vom vedea si noi anumite schimbari, altfel, ne dam cu parerea pana nu o sa mai putem...
Ultima modificare: Marți, 14 Februarie 2017
Adam Grecu, utilizator
Buna ziua, am si eu o intrebare. Este normal sa platesc curentul si intretinerea liftului din imobilul corp A cand eu locuiesc in imobilul codp B, in curte..unde nu am lift si nu am uscatorie si nici macar cartela de intrare in corpul A unde se afla liftul? Este legal asa ceva?
Ultima modificare: Vineri, 29 Decembrie 2017
Flavia08, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai nu este normal doamna!
De ce asociatia dvs. nu calculeaza costuri cu liftul si pentru alta cladire de pe strada dvs.?
Ce puteti face?
- impreuna cu celilalti vecini din corpul B, mergeti si cereti lamuriri (in scris) la presedintele as. prop., la cenzorul asociatiei;
- dupa afisarea listei de plata, faceti o contestatie la respectiva cheltuiala.

Acum, am si eu o banuiala: nu cumva bransamentul la energie electrica este unul comun?
Puteti verifica acest lucru? Repartizarea costurilor cu energia electrica este la fel pentru proprietarii corpului A (care are lift) si pentru proprietarii corpului B (care nu are lift) ?
Incercati sa va clarificati aceste presupuneri, eventual cu un vecin care are oarece cunostinte de electricitate, ca sa stiti cum puneti problema la conducerea as. prop.
Succes!

Alte discuții în legătură

Plata ascensor roxana2702 roxana2702 Buna ziua! Ieri am facut o cerere pt a nu mai plati liftul. Nu il folosim iar in bloc este o \"moda\" mai veche sa nu platesti daca nu il folosesti. Noi suntem ... (vezi toată discuția)
Intrebari legate de lift ibis ibis Buna ziua Va rog, in limita timpului disponibil, sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari 1. Cum se calculeaza la bloc intretinerea liftului: pe numar de ... (vezi toată discuția)
Reparatie lift castelanul castelanul la reparatie lift cheltuiala se imparte pe apartament sau pe nr.de persoane?cum e mai corect ?si daca se poate ,de ce? Ar mai fi ceva-se imparte de la et.2 ... (vezi toată discuția)