nucu$ a scris:
Nu se iau in considerare preturile promotionale sau facilitatile intermediarilor (importatori/exportatori) ci numai valoarea corespunzatoare anului de fabricatie,(standard plus optiunile si dotarile existente pe autovehicul), la data evenimentului (pret din catalog)
Sfaturi:
-folositi raspunsurile ca material probatoriu pentru pretentiile prezente si viitoare;
-solicitati o evaluare pentru o asigurare casco, la o alta unitate a aceluias asigurator, in cazul in care admite asigurarea autovehiculelor cu astfel de varsta.(obtineti astfel alta dovada utila!)
Intre timp am gasit si eu anexa 3 din ordinul CSA 21/2009 (banuiesc ca la asta ati facut referire mai sus). Ati folosit varianta optimista, incadrand masina la "stare de intretinere buna" cu coeficient de uzura 63% si astfel ati obtinut valoarea mentionata de Dvs mai sus. Daca iau in calcul varianta de "stare intretinere medie" ( coef. uzura 75%), valoarea actuala rezultata este riguros identica cu cea returnata de Schwacke: 4850 de euro.
Insa cel mai interesant este ca si daca as lua in calcul varianta pesimista de "stare de intretinere satsifacatoare" (care insa nu corespunde realitatii), dupa scaderea de 85% din valoarea de nou a masinii, rezulta o valoare de 2914 euro, sensibil mai mare decat cea oferita de asigurator (8500 RON, adica aprox. 2000 euro). Cu alte cuvinte, daca arirmetica de mai sus este macar aproximativ corecta, rezulta ca asiguratorul nu are justificare legala pentru *sub*evaluarea facuta.
Astfel ca... va multumesc pentru hint; as zice ca acum sunt mai informat decat ieri.