avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 659 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Service interfon
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Service interfon

Buna ziua,
apelez la bunavointa dvs. intr-o problema si va rog sa-mi dati "o mana" de ajutor. Locuiesc intr-un bloc de 10 etaje, iar la intrarea fiecarei scari este instalat cate un interfon. Pe scara unde detin in proprietate un apartament, pentru instalarea interfonului, din cei 132 de proprietari, au platit doar 100 in acest caz doar ei folosindu-se de interfon. La intretinere in schimb, luna de luna, se percepe o taxa pentru service interfon de la toate cele 132 de apartamente si nu doar de la cei 100 de proprietari care il folosesc. Administratorul spune ca asa trebuie impartita taxa de intretinere, ca este o cheltuiala comuna si nici nu vrea sa auda comentarii in legatura cu aceasta. Nu mi se pare normal sa participam si noi la cheltuielile aferente service-ului pentru intretinerea interfonului sau poate ca este corect sa contribuim si noi care nu il folosim? Ce parere aveti si cui ar trebui sa ne adresam in acest caz, ANPC-ului? Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:11, 27 Ianuarie 2012
Conform art. 49 din Hotararea 1588/2007 Norme metodologice de aplicare a Legii 230/2007, intretinereA interfonului reprezinta o cheltuiala pe BENEFICIARI. Conform art precedent, 48, cheltuielile pe beneficieri reprezinta cheltuielile aferente serviciilor de care beneficiaza in mod individual proprietarii, toti sau in parte, gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari.
Mai mult decat atat, factura de intretinere a interfonului este emisa pe nr. de beneficiari (tarif/beneficiar inmultit cu nr. apartamentelor care au terminal montat) asadar aceasta chetuiala nu poate fi extinsa in nici un caz si aspra celor care nu au interfon, ei nefiind cuprinsi in factura firmei de service.
Repartizarea acestor cheltuieli si celor care nu sunt beneficiari reprezinta un abuz si se poate interpreta in doua moduri:
1. suma facturata beneficiarilor este repartizata tuturor, astel incat beneficiarii sa plateasca mai putin pentru aceste servicii, transferand in mod injust o parte din costuri catre cei care nu sunt beneficiari.
2. la suma facturata beneficiarilor se aduna tariful de srvice si pentru apartamentele fara interfon, suma neacoperita de nici o factura, care probabil se foloseste in alte scopuri (poate chiar este insusita ilegal de cei din conducerea asociatiei).
Ultima modificare: Marți, 10 Mai 2011
neutra, utilizator
Interpretati gresit, dupa parerea mea, pornind de la ideea ca service-ul pentru interfon deserveste si aparatul din casa, ceea ce nu este adevarat.
Service-ul se refera numai la instalatia de care se folseste toata lumea, adica aceea de inchidere a usii de jos.

Pentru service-ul aparatului din apartament, proprietarul cu pricina fie plateste un abonament separat direct la prestator, fie plateste un abonament mai mare prin asociatie, fiind specificat acest lucru in contractul prestatorului cu asociatia pe baza unui tabel cu proprietarii care beneficiaza de acest gen de service si care evident ca vor avea trecut pe lista un abonament mai mare decat vecinii lor, fie nu platesc niciun service in plus, dar cand li se strica jucaria pun mana pe telefon si cheama prestatorul care ii va taxa pe loc la costul reparatiei.

Nu este vorba despre nici o interpretare. Eu lucrez efectiv cu aceste lucruri si va spun ca atat contractul de service cat si factura sunt in functie de numarul de utilizatori. Nu este nici un fel de dubiu. Atunci cand un nou utilizator apare (se monteaza interfon intr-un apartament care nu avea pana atunci) se face act aditional la contract si pe factura urmatoare apar 25 utilizatori in loc de 24 (de ex.), suma totala modificandu-se corespunzator, chiar daca tariful / buc a ramas acelasi.
Ultima modificare: Marți, 10 Mai 2011
neutra, utilizator
Corect, si in contractul nostru se face referire doar la cele 100 de apartamente, deci nu este normal sa platim toti aceasta taxa de service. Cand vom avea un raspuns la aceasta problema voi posta pe forum. Va multumesc mult pentru informatii.
Buna seara,
va rog sa-mi spuneti daca este posibil ca timp de 6 luni sa nu primim raspuns la reclamatia depusa ? Cam cat dureaza o ancheta penala?

Alte discuții în legătură

Plata abonament lunar lift si interfon DORUSTA DORUSTA Buna ziua, va rog sa-mi spuneti daca plata abonamentelor lunare la ascensor si interfon se platesc conform cotei parti sau pe nr de persoane. Am citit art ... (vezi toată discuția)
Plata interfon dddgab dddgab In blocul nostru firma de service interfon a facut oferta pentru un pret fix pe apartament (3 lei/ap). In contract este trecuta suma totala adica 288 lei (pt ... (vezi toată discuția)
Vecini dificili!!! chega chega vrem sa punem interfon pe scara, iar o vecina care are apartamentul dat in chirie nu vrea sub nici o forma sa puna, adica sa dea bani. ea nefiind deranjata de ... (vezi toată discuția)