avand facultatea de stiinte sectiunea contab si informatica de gestiune si in prezent fac contab in institutii publice ce conditii trebuie sa indelinesc pentru a putea intocmi situatii financiare. Pot intocmi pt mai multe societatii?
stimata colega linistita in baza unui contract part time puteti organiza si conduce contabilitatea oricarei firme , importanta este intelegerea intre dvs. si angajator, daca angajatorul nu vrea sa respecte legea dvs. nu puteti decat sa va dati DEMISIA , chiar daca nu avem noi ECONOMISTI un cod al etici profesionale noi moral si civic trebuie sa l aplicam, cei care nu vor sa se inteleaga cu legiuitorul si sa nu platesca taxe nu merita sa va pierdeti timpul nu perseverati profesional, REPUTATIA este cea mai IMPORTANTA in orice domeniu de activitate.In prezent puteti linistita sa tineti contabilitate cu contract de munca part time sau sa va autorizati la ORCT .SUCCES!
Sopârle, şopârliţe şi crocodili.....
Conform L.82/1991, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv OG.37/2011, semnarea situatiilor financiare anuale nu este o procedura CONTABILA, ci este o consecinta derularii unor procedurilor specifice ţinerii contabilităţii pentru o entitate patrimonială.
Procedurile specifice contabilităţii care se finalizează prin semnarea situatiilor financiare anuale sunt intrinsece organizării contabilităţii în entitatea patrimonială, şi anume
-ţinerea contabilităţii (in mod direct de către profesionistul contabil cu studii economice superioare) ori
-supravegherea ţinerii contabilităţii de către profesionistul contabil licentiat, când entitatea are organizată ţinerea contabilităţii (conducerea registrelor contabile) prin compartiment propriu.
Drept urmare persoana imputernicită şi obligată să semneze situatiile financiare anuale în STÂNGA este persoana care răspunde de acurateţea şi realitatea informaţiilor prezentate în acest document sintetic şi singurul oficial de prezentare a poziţiei financiare a entităţii patrimoniale. Prin această semnare persoana în cauză îşi asumă plenar această răspundere.
Deci conform Legii Contabilităţii, persoana care semnează situaţiile financiare anuale, este persoana care a ţinut ori a supravegheat contabilitatea entităţii patrimoniale şi drept consecinţă semnaeză situaţiile financiare anuale pentru certificarea întocmirii de către dânsa-profesionist contabil care are studii economice superioare şi care poate fi angajată de reprezentantul entităţii patrimoniale astfel:
-ca director al compatrimentului contabilitate ori funcţie similară (angajament cu normă întregă pe baza Codului Muncii)
-ca profesionist contabil public agreat membru CECCAR (angajament pe baza Codului Comercial).
Prin exceptie, de la regula generala, la entitatile patrimoniale cu Cifra de Afaceri de sub 35.000 € şi nu au active de peste 35.000 € contabilitatea se poate tine de catre economisti angajati pe baza de CONVENTIE CIVILA (Contract civil) şi pe cale de consecinţă persoanele respective vor semna situatiile financiare anuale pe baza şi în urma ţinerii contabilităţii la entităţile angajatoare.
Nu înţeleg de ce se doreşte cu tot dinadinsul ca "semnarea" să se considere a fi altceva decât ceea ce este!
Cel ce scrie o scrisoare cuiva pune cumva pe altcineva să semneze cu numele şi prenumele acestuia? ªi dacă se întâmplă aşa, adresantul va înţelege altceva decât că scrisoarea îi parvine de la semnatar şi nu de la cel ce a scris-o?!