avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 140 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Timpul real al inregistrarii in conta a actelor din ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Timpul real al inregistrarii in conta a actelor din pctele de lucru

Am o intrebare, pentru ca sunt chiar bulversata si nu stiu unde sa caut.
Lucrez la o societate care are numeroase pcte de lucru in tara, cca 100. Pana acum functiona asa: cei din agentii inregistrau zilnic operatiunile sau miscarile de casa in registru de casa (pe fiecare agentie in parte) iar apoi la sfarsitul lunii imi trimiteau dosarele la sediu, unde eu le verificam si centralizam datele (ex. incasarile pe toate luna, transferurile intre agentii, depunerile de numerar etc si le inregistram cumulat pentru fiecare agentie in parte.
Ex. Ag. 1 cont cas - incasari cf doc. 10.000 lei ; depunere numerar la banca (avea 3 pe luna 1000; 3000; 1500) eu inregistram printr-o singura contare depunere numerar 5500 lei) etc.
Acum imi spune noul venit, ca nu este legal pentru ca operatiunile nu sunt inregistrate in timp real :O! Ca trebuie inregistrata fiecare zi in parte si nu cumulat!
Este corect cum se opera pana acum? Exista dpvd legislativ ceva? Unde sa caut?
Mentionez ca sunt unicul om din departamentul de conta si nu as avea timp nici daca m-as clona sa fac acest lucru. In plus daca am exporta din softul pe care il avem in agentii ar devenii fisa contului ex. 708 interminabila in fiecare luna , iar daca se strecoara o eroare inebunesti cautand.
Nu stiu daca am fost coerenta insa sper sa intelegeti si sa ma indrumati.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: stan_iulia , utilizator 08:57, 20 Mai 2011
Cei care vin in control accepta registrul de casa intocmit pe calculator doar daca se poate proba ca a fost redactat la sediul firmei (punctului de lucru in acest caz).
Ceea ce inseamna ca acolo sa existe un calculator cu softul necesar pe el si - desigur - un operator. Probabil ca la asa ceva se referea "noul venit".

N-am inteles insa cine este "noul venit". Daca cumva este vreun sef puteti sa-i inaintati un referat prin care propuneti desemnarea unei persoane pe fiecare punct de lucru care sa raspunda de inregistrarile strict necesare in scriptele contabile.

Si puteti analiza foarte serios si varianta renuntarii la contabilitatea acestei firme, deoarece va puteti atrage acuze serioase.
nici vorba, registrul de casa se intocmeste la punctul /e de lucru manual sau PC dotata cu acesorii daca exista , administratorul trebuie sa emita o decizie pe care trebuie sa o aduca la cunostiinta salariatului-casier plafonul de plati catre persoane juridice care stim ca este limitat la 5000 lei la un furnizor dar nu mai mult de 10.000 lei/zi.

actele ajung la DVS si le puteti cumula linistita.(centraliza) in baza unui soft inregistrat in firma.
florinsavu a scris:

Cei care vin in control accepta registrul de casa intocmit pe calculator doar daca se poate proba ca a fost redactat la sediul firmei (punctului de lucru in acest caz).
Ceea ce inseamna ca acolo sa existe un calculator cu softul necesar pe el si - desigur - un operator. Probabil ca la asa ceva se referea "noul venit".

N-am inteles insa cine este "noul venit". Daca cumva este vreun sef puteti sa-i inaintati un referat prin care propuneti desemnarea unei persoane pe fiecare punct de lucru care sa raspunda de inregistrarile strict necesare in scriptele contabile.

Si puteti analiza foarte serios si varianta renuntarii la contabilitatea acestei firme, deoarece va puteti atrage acuze serioase.


In fiecare agentiei exista PC, exista soft cu registrul de casa, exista si operatori - casieri.
Noul venit nici noi nu stim cine este pentru ca nu ne-a fost reconmandat, insa presupun ca este inca un nou sef ce doreste reorganizarea, insa pentru reorganizare este nevoie de personal, ceea ce la noi nu se prea doreste. Putini oamnei, implicit salarii putine, si volum de munca cat cuprinde. Mai ales ca este intr-o continua expansiune.
In cazul unui control de la finante, exista baza de date din soft, si deasemena dosarele cu documentele zilnice primare, care se printeaza in dopua exemlplare si se semneaza de catre casier. Un dosar vine la sediu la sfarsitul lunii iar unul ramane in agentie.
Am avut asemena controale in agentii si totul a fost ok.

Utima fraza nu prea am inteles ce doreati sa spuneti!
doradragan a scris:

nici vorba, registrul de casa se intocmeste la punctul /e de lucru manual sau PC dotata cu acesorii daca exista , administratorul trebuie sa emita o decizie pe care trebuie sa o aduca la cunostiinta salariatului-casier plafonul de plati catre persoane juridice care stim ca este limitat la 5000 lei la un furnizor dar nu mai mult de 10.000 lei/zi.

actele ajung la DVS si le puteti cumula linistita.(centraliza) in baza unui soft inregistrat in firma.


Exista un temei legal, cu care as putea contracara parerea lui?
El sustine ca legea contabilitatii zice.... bla bla.
Insa orice activitate are specificul ei si cred ca sunt anumite chestii care se pot adapta si pentru care se fac si exceptii.
Inca ceva.
In cazul unui punct de lucru cu program nonstop.... Pana acum se consideram ziua asa de exemplu 20 mai : de la 09 dim 20 mai pana la 09 dim 21.05.
Iar documentele ce stau la baza registrului de casa (cf activitatii cod caen 9200) se intocmeau la ora 09 dim (21.05) inchizand ziua de 20.05 si incepand ziua de 21.05. Doreste schimbarea astfel incat la 09. dim (20.05) sa se inchida ziua de 20.05 si sa inceapa ziua de 21.05.
Imi pare ilogic. Cu cei din bransa cu care am discutat pe aceasta tema mi-au spus ca si ei fac cum fac eu, insa el nu vrea si pace. De ce? Pentru ca z-tul zilnic are data de 21.05 pentru ziua de 20.05. Insa z-tul casei de marcat nu imi influenteaza in niciun mod inregistrarile mele in reg. Pe casa se bat doar intrarile in ruleta nu si iesirile, iar eu inregistrez netul (intrari - iesiri) la sfarsitul zilei. Dpdv legislativ este ok, pentru ca prin formularul aprobat de OUG 77/2009 nu mi se evidentiaza intrarile si iesirile in bani ci in impulsuri, doar netul este evidentiat ca si incasare.
As mai avea o intrebare : am tot cautat insa nu am gasit nimic mai amplu referitor la contractele de asociere in participatiune ci doar cateva referiri. Mai ales in domeniul de activitate al firmai care este unul specific, unde as putea gasi ceva mai amplu si mai explicit referitor la acest tip de contract?
Multumesc inca odata si sper sa iasa bine pana in final ca deja prevad o harabura totala la ceea ce doreste sa schimbe.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Trebuie registru de casa la punctul de lucru? ContSters330987 ContSters330987 :frantic ...la punctul de lucru se poate tine registrul de casa pe calculator de catre contabilul societatii in alta localitate la distantanta de 100 km.Cand ... (vezi toată discuția)
Chitanta sau di/dp? AncaUrda AncaUrda Care este documentul corect in baza caruia se poate face trensferul de bani intre casele diferitelor puncte de lucru ale unei societati: chitanta, dispozitia ... (vezi toată discuția)
Emitere chitante gambette gambette Brusc administratorul a renuntat la chitantele tipizate personalizate speciale pt. asoc. de proprietari si emite chitante redactate la PC si printate la ... (vezi toată discuția)