avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... URGENT! TEAPA LA PORTARE!!!
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

URGENT! TEAPA LA PORTARE!!!

Ce se poate face pentru reziliarea contractului cu noua firma in cazul in care portarea nu se poate realiza, din cauza ca abonatul se afla inca in perioada contractuala la firma veche, dar a semnat deja contractul cu noua firma? In contract este prevazut un numar de telefon provizoriu care devine definitiv si pentru care se plateste abonament, daca portarea nu se poate rezilia. N-au trecut decat 2 zile de la semnarea contractului.

1. Am semnat contractul de portare, fara sa stiu ca nu se incheiase perioada contractuala la vechea firma (mea culpa);

2. Mi s-a dat un numar provizoriu de la noua firma pana se va realiza portarea

3. Primesc telefon de la vechea firma sa le platesc 800 ron taxa de portare, asa imi dau seama ca nu se terminase perioada contractuala cu vechea firma.

4. Sun la noua firma la relatii clienti, le explic situatia si mi se spune ca rezilierea se poate face fara nici o taxa.

5. Ma duc la magazinul unde am semnat contractul si surpriza, conforma, celor stipulate in noul contract, numarul de telefon provizoriu devine definitiv in cazul in care portarea nu se realizeaza. Sau platesc taza de reziliere de 150 euro. Sau ma aleg cu 2 abonamente.

Ce se poate face in situatia de fata?

Va multumesc.

.

Ultima modificare: Luni, 23 Mai 2011
irinairina13, utilizator
Cel mai recent răspuns: yrina789 , utilizator 13:06, 27 Mai 2011
nu aveti ce face, ori platiti despagubirile prevazute in contract, ori va alegeti cu 2 abonamente. poate vrea cineva din cunoscutii dvs sa foloseasca abonamentul dvs si sa vi-l plateasca
Problema nu este asa delicata precum pare la prima vedere. In primul rand operatorul donor (cel vechi) nu poate refuza procesul de port-out (de plecare) decat daca eventual datele de identificare sunt incorecte. Este obligat sa va lase sa va portati. La port-out se reziliaza contractul din oficiu, se face portarea, urmand ca ultima factura sa contina si taxa de reziliere inainte de finalizarea contractului. Cand ati ales sa semnati pt acest proces, v-ati asumat acest risc. Asadar procesul se poate desfasura in conditiile specificate de ANRCTI (ANCOM). In cazul in care ati refuzat aceasta plata, atunci da, v-ati ales cu 2 abonamente. Numarul care trebuia sa fie provizoriu si cel vechi.
Numar provizoriu, care apoi sa ramana definitiv, NU EXISTA. Cel putin asa ceva nu apare in legea portarii nr. de telefon.
Ca este un abuz din partea firmei care a dat numar provizoriu, apoi sa-l faca definitiv doar ptr. a-si atrage un nou client, intelegem, dar nu intelegem de ce firmele de telefonie incalca legea ?
Noul operator are obligatia legala sa verifice daca numarul solicitat de noul lui client, poate fii portat, in caz contrar, nu poate incheia nici un contract cu acesta deoarece clientul doreste portarea numarului si nicidecum un numar nou, fie el si provizoriu.
Stimata utilizatoare, avem institutii care se ocupa cu astfel de fraude, trebuie doar sa faceti cate o sesizare in forma scrisa. Puteti face la OPC si totodata la Parchet (pentru inselaciune si abuz in serviciu).
NU va poate obliga nimeni sa contractati doua abonamente. Daca la primul abonament exista un contract in derulare, la cel de-al doilea nu exista cadrul legal, asa ca urmati sfaturile mele.

Numai bine !
atata vreme cat cei din serviciul clienti v-au spus ca se poate rezilia atuncu se poate.
in momentul in care v-ati intors in magazinul unde ati semnat pentru portare trebuie sa le spuneti ca ati dicutat deja cu cei de la serv. clienti sa sune si ei personal sa rezolve problema.avand in vedere ca au trecut 2 zile , un contract se poate rezilia in 48 de h de la semnare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone? Cristinagrigoras Cristinagrigoras Am făcut un contract de portare al unui nr de tel .in 24 ore am anulat cererea dar contractul M i sa spus ca nu poate sa fie reziliat .mentionez ca nu am adus ... (vezi toată discuția)
Legea portabilitatii. probleme cu orange romania! alinagava alinagava Buna ziua, Eu si sotul meu avem o nelemurire legata de furnizorul de servicii de telefonie ORANGE. Sotul meu lucreaza in Politie. Acum aproape 2 ani, pe ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract prelungit fara notificare Adela36 Adela36 Buna ziua, reprezinta o societate comenciala care a incheiat un contract cu o companie care furnizeaza servicii de comunicatii (internet, telefonie) in ... (vezi toată discuția)