avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Denuntare unilaterala abonament telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Denuntare unilaterala abonament telefonie mobila

Buna ziua,

Am notificat orange in legatura cu denuntarea unilaterala a contractului. Ei m-au anuntat ca trebuie sa platesc abonamentul pana la sfarsitul contractului, in conditiile in care Coduyl Consumului prevede clar ca am posibilitatea de denuntare. Daca platesc abonamentul pana la sfarsit, ce interes am sa denunt? in mod evident este un abuz.
Aveti spete pe asa ceva?
Cel mai recent răspuns: LegalZoomro , utilizator 14:50, 3 August 2011
Domnule avocat,

Asa cum cunoasteti cu certitudine rezilierea si denuntarea contractului sunt doua institutii de drept diferite.
Rezilierea presupune neexecutarea culpabila a obligatiei de catre una din parti, pe cand denuntarea unilaterala nu.
De aceea am facut precizarea respectiva. Dvs. vorbiti de reziliere, eu de denuntare unilaterala. Nu le confundati.
Buna ziua,

Si eu sunt in aceeasi situatie. am semnat un contract intr-un orange shop, unde am cumparat un amarat de accesoriu si mi s-a spus ca nu pot sa semnez un abonament cu o valoare mai mica, odata ce am depasit un anunit prag de consum. Drept urmare acum platesc in jur de 200 pe luna, iar eu consum aproximativ 10% din minutele si optiunile disponibile. Am sunat si mi s-a zis ca nu pot sa renunt la abonament decat daca platesc suma pe 23 de luni (perioada abonamentului).
Problema mea este minciuna cu care m-au momit - respectiv ca nu ma pot intoarce la un consum mai mic...Nu pot sa mai platesc, deoarece este enorm, iar eu nici macar nu apuc sa vorbesc de banii aceia, deoarece mereu e suspendat numarul.
Chiar nu pot face nimic?
ba da, platind valoarea accesoriului respectiv, ar trebui sa va dea voie sa denuntati contractul. daca nu sunt de acor, reclamatii la protectia consumatorilor.
jocandi causa a scris:

Buna ziua,

Am notificat orange in legatura cu denuntarea unilaterala a contractului. Ei m-au anuntat ca trebuie sa platesc abonamentul pana la sfarsitul contractului, in conditiile in care Coduyl Consumului prevede clar ca am posibilitatea de denuntare. Daca platesc abonamentul pana la sfarsit, ce interes am sa denunt? in mod evident este un abuz.
Aveti spete pe asa ceva?



@jocandi
Precizarea d-voastra in ce priveste diferentierea intre rezilierea unilaterala si denuntarea unilaterala este foarte buna.

Sustineti ca in Codul Consumului este prevazut clar dreptul de denuntare unilaterala. Sunteti amabil sa numiti articolul care prevede asta? In cazul in care aveti cunostiinta de alte legi sau hotarari v-as ruga sa le postati.
In ceea ce priveste denuntarea unilaterala doresc sa va citez din cateva legi, ordonante.

Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, care acorda consumatorului in principiu drepturi mai mari decat in cazul contractelor incheiate direct.
CAPITOLUL II Dreptul de denuntare unilaterala a contractului
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.

Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
....

Iar Codul civil actualizat in 2009 spune:
Denunţarea unilaterală
Art.1289 –(1) Dacă dreptul de a denunţa contractul este recunoscut uneia dintre părţi,acesta poate fi exercitat atat timp cat executarea contractului nu a inceput.
(2) In contractele cu executare succesivă sau continuă, acest drept poate fi exercitat cu respectarea unui termen rezonabil de preaviz, chiar şi după inceperea executării contractului, insă denunţarea nu produce efecte in privinţa prestaţiilor executate sau care se află in curs de executare.
(3) Dacă s-a stipulat o prestaţie ca echivalent pentru denunţare,aceasta produce efecte numai atunci cand prestaţia este executată.
(4) Dispoziţiile prezentului articol se aplică in lipsă de convenţie contrară.

Iar legea 161/2010 prevede care sunt clauzele abuzive precizand ca acestea sunt acele clauze care
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".

Toate acestea arata clar ca dupa inceperea contractului de livrare de servicii (ceea ce este si serviciul de internet, telefonie, etc) aceste contracte nu mai pot fi denuntate unilateral. Exceptia este acordata in circumstantele precizate pentru contractile incheiate la distanta.

Chiar daca exista in contract, clauza plati sumei fixe este considerate abuziva si nu se va aplica. Dar prin lege, nu mai este posibila denuntarea unilaterala a contractului dupa ce s-a inceput executarea lui. Iar contractual se va putea continua prin excluderea clauzei abuzive.

Operatorul nu are obligatia acceptarii denuntarii unilaterale in consecinta consumatorul este obligat sa plateasca contractual pana la sfarsit.

In consecinta notificarea de denuntarea unilaterala a d-voastra este fara efect, iar raspunsul operatorului este corect. Fie ca platiti o data pentru tot restul contractului, fie ca platiti lunar, obligatia d-voastra de a plati suma ramane.
Legea 296/2004 privind Codul Consumului, Art. 84. - Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale.


Nu textele de lege enuntate de dvs se aplica ci cel de mai sus. Justa despagubire se refera la obligatia consumatorului de a plati serviciile oferite gratuit de catre furnizor ( de exemplu telefoane la preturi promotionale) in niciun caz de plata seriviciilor pana la sfarsitul contractului. O astfel de clauza faca practic atat de oneroasa situatia consumatorului incat nu poate recurge la denuntarea unilaterala, pentru ca ar fi obligat sa plateasca valoarea contractului pana la sfarsit, fara sa primeasca serviciile pentru care plateste.
Mi se pare lipsita de orice echivoc interpretarea ca o astfel de clauza penala cum au operatorii de telefonie este nula de drept. Existenta ei ii face si pasibili de o amenda din partea ANPC.

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie mobila marianu marianu buna ziua,am un abonament de telefon de 4 -5 ani de 4 e,anul trecut in decembrie a expirat perioada contractuala,atunci am fost ofertat de iei pentru un ... (vezi toată discuția)
Contract telefonie mobila axw axw Buna ziua, Din motive personale as vrea sa renunt la un abonament Orange dar stiu ca se cere taxa de reziliere adica sa platesc abonamentul pe lunile ramase ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract panaitdavid_catalin panaitdavid_catalin un contract de internet, in perioada contractuala,se poate reziliala solicitarea clientului fara taxe de reziliere, sau alte taxe asemanatoare, solicitate de ... (vezi toată discuția)