avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... VANZARE PRODUSE ADUSE NEOFICIAL IN TARA
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

VANZARE PRODUSE ADUSE NEOFICIAL IN TARA

Buna ziua,


va rog sa ma lamuriti asupra unui caz concret. Compania noastra are drept exclusiv de import in tara a unui brand de ceasuri elvetiene. Producatorul nu vinde decat firmei noastre ceasurile respective. Cu toate acestea diverse site-uri care vand ceasuri pe net , aduc printre multe altele si aceasta marca...pe cai absolut neoficiale, fara acceptul producatorului, desigur de o provenienta "cu ochi oblici, dar garantand (doar teoretic) faptul ca totul e corect, garantat si serios. vanzarile noastre sunt afectate de pretul evident mult sub orice inchipuire (si de 10 ori mai mic decat cel al nostru de achizitie).
Producatorul ne intreaba ce anume poate face (Elvetia tara de origine) impotriva acestor companii? desigur impreuna cu noi.....
Va rog sa ne indreptati spre o solutie legala.
Ar mai exista si problema art 5 din Legea Concurentei care teoretic ne impuiedica sa fim distribuitori sau importatori cu titlu exclusiv....sau nu interpretam noi corect.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: NANETE , utilizator 21:36, 17 August 2011
~ Conținut șters la cerere ~
Cred ca nu am fost eu destul de explicita. Ceilalti nu achizitioneaza produsele de la acelasi producator. Marfa nu provine din reteaua oficiala de distributie. sunt ceasuri contrafacute vandute ca originale sau /si ceasuri second hand cu certificatele de garantie retiparite. in acest caz ce pot face?
si daca tot ati avut amabiliattea sa ma consiliati, va rog sa-mi spuneti si de unde - prin e proceduri - se poate obtine aceasta autorizatie de import (de ca re nu stiam).

Multumesc mult.
am verificat cele spuuse de dvs. Cererea privind acordarea autorizaţiei de importator/expeditor înregistrat se obtine doar de catre cei ce intentioneaza sa introduca/scoata din tara produse accizabile. ceasurile nu fac parte din aceasta categorie.

Chiar nu e nimeni pe forum specializat in trade mark, in drepturi de properietate sau ceva de genul acesta care sa se aplice intr-un astfel de caz?
NANETE a scris:

sunt dezamagita! am intrat pe site cu asteptari mari si parea ca am si de ce. am adresat o intrebare si n-am primit raspuns. am adresat o a doua...si nimic concret. tot nu stiu ce sa fac. ar fi excelent daca am dezbate un subiect si l-am lamuri. asa...parca doar ne aflam in treba.


Stimata doamna, incerc un raspuns care nu stiu cat de multumitor poate fi.

Va puteti adresa Garzii Financiare

Aveti de partea dvs. Legea nr. 158 din 18/07/2008, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 559 din 24/07/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă

Iata cateva extrase din legea respectiva:

Art. 1. - Prezenta lege are drept scop protecţia comercianţilor împotriva publicităţii înşelătoare şi a consecinţelor defavorabile ale acesteia, precum şi stabilirea condiţiilor în care publicitatea comparativă este permisă.

Art. 3. - În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
b) publicitate înşelătoare - publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora i se adresează ori care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent;

Art. 4. - Publicitatea înşelătoare este interzisă.

Art. 5. - Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:
a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum sunt: disponibilitatea, natura, modul de execuţie, compoziţia, metoda şi data fabricaţiei bunurilor ori a prestării serviciilor, dacă acestea corespund scopului lor, destinaţia, cantitatea, parametrii tehnico-funcţionali, originea geografică sau comercială, rezultatele aşteptate ca urmare a utilizării lor ori rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra bunurilor ori a serviciilor;
b) preţul sau modul de calcul al preţului şi condiţiile în care se distribuie bunurile ori se prestează serviciile;
c) natura, atribuţiile şi drepturile comerciantului care îşi face publicitate, cum ar fi: identitatea şi bunurile sale, calificările şi deţinerea drepturilor de proprietate industrială, comercială sau intelectuală ori premiile şi distincţiile acestuia.

Art. 7. - (1) În vederea combaterii şi stopării publicităţii înşelătoare şi a respectării dispoziţiilor privind publicitatea comparativă, persoanele fizice şi juridice, asociaţiile şi organizaţiile care au un interes legitim pot să sesizeze Ministerul Economiei şi Finanţelor sau, după caz, Consiliul Naţional al Audiovizualului.
(2) La sesizarea persoanelor prevăzute la alin. (1) sau din oficiu, Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin reprezentanţii săi, constată încălcarea dispoziţiilor prevăzute la art. 4 şi 6 şi aplică sancţiunile corespunzătoare.

Art. 8. - Sesizarea adresată Ministerului Economiei şi Finanţelor poate fi îndreptată:
a) împotriva unuia sau a mai multor comercianţi din acelaşi sector economic;
b) împotriva responsabilului de cod, în cazul în care respectivul cod încurajează nerespectarea dispoziţiilor legale în materie.

Art. 9. - (1) La sesizarea persoanelor fizice şi juridice, a asociaţiilor şi a organizaţiilor care au interes legitim sau din oficiu, Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin reprezentanţii săi, va solicita comerciantului care îşi face publicitate să furnizeze toate dovezile necesare privind exactitatea afirmaţiilor, a indicaţiilor ori a prezentărilor din anunţul publicitar.
(2) Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor solicită comercianţilor care îşi fac publicitate, dovezi potrivit prevederilor alin. (1) şi (3), luând în considerare interesele legitime ale acestor comercianţi, precum şi cele ale comercianţilor prejudiciaţi.
(3) Comerciantul care îşi face publicitate este obligat să pună la dispoziţia reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Finanţelor, la termenele şi în forma stabilite de acesta, toate documentele, datele şi informaţiile care să probeze exactitatea afirmaţiilor conţinute în anunţul publicitar.
(4) În cazul publicităţii comparative, comerciantul care îşi face publicitate este obligat să prezinte, cu celeritate, reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Finanţelor dovezile, documentele, datele şi informaţiile prevăzute în prezentul articol.
(5) În cazul în care dovezile solicitate nu sunt prezentate de comerciant sau prezentarea dovezilor se face de către acesta după expirarea termenului stabilit de Ministerul Economiei şi Finanţelor ori dacă aceste dovezi sunt considerate incomplete sau insuficiente, afirmaţiile din anunţul publicitar în cauză vor fi considerate inexacte.



Multumesc!! Asta chiar o sa fac. Voi contacta un avocat si impreuna vom face o astfel de actiune.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Flosirea unor nume de firme pe internet, respectiv preturi promovate de acestea. AlinaMitea AlinaMitea Vreau sa stiu daca e legal sa folosesc intr-un site de comparatie de preturi numele unor firme de comert cu electrocasnice si sa folosesc comparatie de preturi ... (vezi toată discuția)
Defaimare societate comerciala pe o retea de socializare EvaCsabi EvaCsabi Detinem un complex despre care o clienta nemultumita a trimis spre publicare un articol defaimator, incitator si revoltator dar si mincinos , la o pagina ... (vezi toată discuția)
Cerere de chemare in judecata noa noa Care este baza legala a unei actiuni in instanta impotriva unei societati care afirma in mod fals faptul ca a produs anumite produse aflate in portofoliul ... (vezi toată discuția)