avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 168 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale cedare firma-rog ajutor
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

cedare firma-rog ajutor

am o firma cu activitatea suspendata si o cunostinta mi-a propus sa i-o cedez
ce acte ar trebui sa semnez pentru a nu avea probleme pe viitor (procese verbale, etc)
mentinez ca sunt asociat unic
va multumesc,
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 12:56, 18 Iulie 2011
In primul rand trebuie ridicata suspendarea. Vedeti procedura in citatul urmator (tot de pe avocatnet.ro):

"Reluarea activitatii - Ghid practic

Potrivit Oanei Nicorescu, procedura de reluare a activitatii unui agent economic suspendat consta in inregistrarea hotararii sau deciziei de reluare a activitatii de catre reprezentantii sau imputernicitii respectivei forme de organizare economica la Oficiul Registrului Comertului (ORC) in raza caruia aceasta isi are sediul si la Administratia Financiara din raza teritoriala unde isi desfasoara activitatea.

Procedura dureaza cinci zile de la depunerea dosarului la Registrul Comertului, atunci cand este vorba despre o SRL, iar in cazul PFA, durata este de 48 de ore.

Din punct de vedere al costurilor pe care le presupune procedura, Oana Nicorescu a precizat ca acestea sunt stabilite la ghiseul ORC in functie de fiecare societate comerciala, PFA, intreprindere familiala sau individuala in parte.

“In cazul societatilor comerciale, la taxele stabilite la ghiseul ORC se adauga si taxa de publicare in Monitorul Oficial a hotararii AGA/decizia asociatului unic, care se ridica la suma de 100 de lei/pagina de manuscris”, a subliniat ea.

Este bine sa stiti ca taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata.

Cum procedezi la ONRC

In ceea ce priveste formalitatile care trebuie indeplinite la ORC, managerul APEX a explicat pentru AvocatNet.ro ca, la reluarea activitatii unei companii, trebuie parcurse trei etape:

* convocarea adunarii generale a actionarilor/ asociatilor (AGA) pentru adoptarea hotararii AGA / decizia asociatului unic privind reluarea activitatii societatii;
* depunerea documentelor necesare la ORC;
* eliberarea de catre ORC a documentelor care atesta reluarea activitatii (certificatul de inregistrare mentiuni, incheierea judecatorului/directorului de reluare a activitatii, certificatul constatator privind activitatile autorizate).

Expertul APEX a precizat ca, spre deosebire de companii, persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile familiale (IF) si cele individuale (II) nu convoaca AGA. In plus, din procesul de reluare a activitatii pentru aceste forme de organizare a afacerii lipseste judecatorul delegat. Mai exact, reluarea activitatii economice in cazul PFA, IF sau II este de competenta directorului ORC, durata procedurii putand fi astfel mai scurta in comparatie cu cea pentru societatile comerciale.

Oana Nicorescu a aratat ca, in general, dosarul de la ORC contine urmatoarele documente:

* cererea de inregistrare;
* declaratia-tip pe proprie raspundere privind autorizarea functionarii;
* certificatele constatatoare emise in baza declaratiei tip depuse la ORC la momentul suspendarii activitatii;
* dovada platii taxelor legale si a celor de timbru judiciar: taxe de registru si tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a;
* hotararea AGA/decizia asociatului unic pentru firma sau PFA, decizia intreprinzatorului persoana fizica titular al intreprinderii individuale sau hotararea majoritarii simple a membrilor intreprinderii familiale. In aceasta hotarare se prevede reluarea activitatii si data de la care se va intampla acest lucru;
* avizul asociatiei de proprietari si acceptul proprietarilor/titularilor de contracte de inchiriere din locuintele invecinate in cazul unui PFA a carui sediu se afla intr-un bloc de locuinte (document tip);
* daca este cazul, dosarul contine, in original, imputernicirea autentica, avocatiala sau delegatia pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

In cazul profesiilor reglementate de legi speciale, cum sunt avocatii, notarii sau expertii contabili, la dosarul pentru reluarea activitatii se mai adauga si alte documente prevazute de legile de functionare.

Cum procedezi la Administratia Financiara

In cazul in care, in perioada de suspendare a firmei, ati beneficiat de regimul de declarare derogatoriu, dupa finalizarea procedurilor la ORC, trebuie sa depuneti la Administratia Financiara o declaratie privind reluarea activitatii, insotita de incheierea judecatorului delegat prin care s-a admis reluarea activitatii, dupa cum a punctat Oana Nicorescu. In cazul PFA, IF sau II, declaratia trebuie insotita de incheierea directorului ORC.

“Reluarea activitatii economice din punct de vedere al Fiscului reprezinta iesirea din regimul de declarare derogatoriu”, a explicat Nicorescu, care a subliniat ca nu exista un formular tip pentru declaratia care va fi depusa la Administratia Financiara.

Oana Nicorescu a precizat ca “in cazul reluarii activitatii inainte de termenul de inactivitate declarat initial, contribuabilul se va prezenta la Administratia Financiara si va face o cerere (nu exista un formular tip) solicitand reintrarea in regimul normal de declarare, la care va anexa documentele relevante emise de ORC (incheierea judecatorului delegat, certificatul constatator) sau de catre autoritatea de reglementare”.

“Daca activitatea se reia ca urmare a expirarii termenului de inactivitate de trei ani, entitatea economica reintra din oficiu in regimul normal de declarare”, a aratat specialistul APEX.

Totusi, potrivit lui Nicorescu, in situtia in care regimul de declarare derogatoriu nu a fost solicitat initial, contribuabilul va depune la Administratia Financiara o copie a incheierii judecatorului delegat sau a actelor doveditoare emise de autoritatea de reglementare care aproba reluarea activitatii si se va supune regimului normal de declarare."

Dupa aceea - trebuie facuta cesiunea de parti sociale - la notariat, cu hotararea de cesiune a partilor sociale, schimbarea asociatului unic - inregistrare la ONRC, si asa mai departe. Dupa ce ridicati suspendarea, documentati-va la Registrul Comertului sau aici pe forum referitor la formalitatile de indeplinit pt cesiune.
de reluarea activitatii am stabilit ca se va ocupa cel care va prelua firma
eu as vrea sa stiu ce acte ar trebui sa semnez cu el pentru a nu mai avea nici o raspundere in ceea ce priveste firma
va multumesc,
In primul rand trebuie sa schimbati administratorul. Acesta raspunde de tot ce se face in firma.
Se poate face si inaintea ridicarii suspendarii activitatii, noul administrator se va ocupa de acte.
Apoi trebuie predata "gestiunea completa" de administratorul vechi.
Si in cele din urma, se incheie si contractul de cesionare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Procedura si actele necesare suspendari activitati firmei ContSters127791 ContSters127791 Buna ziua frati de suferinta romani !!! Am un SRL si datorita <<bucuriilor>> facute zilnic de Guv. BOC X-(X-(sunt nevoit sa suspend activitatea ... (vezi toată discuția)
Suspendare firma MISKI MISKI Buna ziua! Ce pasi trebuie sa urmez pentru a suspenda activitatea unei societati comerciale pe o perioada de 2 ani si 11 luni? Care sunt costurile? Va ... (vezi toată discuția)
Suspendare firma alin1980 alin1980 buna ziua as dorii niste informatii daca se poate in legatura cu suspendarea ctivitati .. Cum se procedeaza si ce trebuie sa fac pt a putea suspenda firma ... (vezi toată discuția)