Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Va rog sa-mi spuneti, daca un administrator al unui SRL care este si asociat unic al acelei firme poate sa ia niste bani imprumut din firma(cca 30.000 lei), daca da in ce conditii si ce implica acest lucru.
art. 1444 alin. 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare prevede ca este interzisa acordarea de imprumuturi administratorilor, cu exceptia celor prevazute la alin. 3;
- art. 1444 alin. 3 din Legea nr. 31/1990 permite totusi acordarea de imprumuturi administratorilor in limita echivalentului in lei al sumei de 5.000 euro;
- incalcarea acestor prevederi constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani, conform art. 272 alin. 1 pct. 3 din Legea nr. 31/1990;
daca asociatul este unic in societate, atunci imprumutul se poate acorda numai in baza unui contract incheiat sub forma scrisa, sub sanctiunea nulitatii absolute, conform art. 15 din Legea nr. 31/1990;
Din punct de vedere fiscal, avand in vedere prevederile art. 11 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, in baza carora organele fiscale pot reincadra tranzactiile dintre societatea comerciala (contribuabila) si persoanele afiliate (asociatii), astfel ca:
- acordarea imprumutului catre asociat poate fi tratata drept acordare de dividend, mai ales daca societatea inregistreaza profituri din anii precedenti ramase nerepartizate;
Mea culpa @ovidiu7676 aveti dreptate. Am uitat de prevederile alin. 3, care de fapt constituie exceptia. Si aceasta pentru ca organele de control procedeaza exact cum ati scris Dvs.mai sus.
Declarație 406 presupune raportarea la Fisc a tuturor datelor din contabilitatea unei firme (încasările și plățile, produsele aflate în stoc, taxele plătite, înregistrările contabile etc.) într-un mod standardizat, care trebuie să respecte întocmai schema tehnică impusă de autoritatea fiscală.
Cursul practic oferit de avocatnet.ro va cartografia noul sistem SAF-T, fiind gândit ca un instrument de orientare în care vom analiza aplicat,timp de 8 ore, noul sistem de raportare, astfel încât fiecare participant să înțeleagă cum se identifică și se raportează informațiile cerute de Fisc prin declarația 406.