Codul a scris:
[CITEAZA UN MESAJ PARTIAL EDITAT]
Nimeni nu pateste nimic. Politistul, daca chiar ar fi incercat sa opreasca autoturismul, prin semnale regulamentare, avea la indemana o masina de politie cu care il putea urmarii pe cel care s-ar fii opus opririi la semnalul politistului (rutier).
Codul rutier nu mai permite oprirea autoturismelor in trafic, decat daca acestea sunt suspecte sau este organizat un filtru al politiei rutiere.
Cel mai probabil, politistul era mai beat decat jumatate dintre consumatorii restaurantului respectiv, si a incercat sa faca abuz in serviciu.
"Citarea" telefonica, nu se regaseste nicaieri in codurile civil/penal, asa ca abuzul politistului este dovedit tocmai prin acest apel telefonic.
In rest ...
Concediu placut ! :D
SECTIUNEA a 6-a
Semnalele politistilor si ale altor persoane care dirijeaza circulatia
Art. 88. ? (1) Semnalele politistului care dirijeaza circulatia au urmatoarele semnificatii:
a) bratul ridicat vertical semnifica ?atentie, oprire? pentru toti participantii la trafic care se apropie, cu exceptia conducatorilor de vehicule care nu ar mai putea opri in conditii de siguranta. Daca semnalul este dat intr-o intersectie, aceasta nu impune oprirea conducatorilor de vehicule care se afla deja angajati in traversare;
b) bratul sau bratele intinse orizontal semnifica ?oprire? pentru toti participantii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circula din directia sau directiile intersectate de bratul sau bratele intinse. Dupa ce a dat acest semnal, politistul poate cobori bratul sau bratele, pozitia sa insemnand, de asemenea, ?oprire? pentru participantii la trafic care vin din fata ori din spate;
c) balansarea, pe timp de noapte, in plan vertical, a unui dispozitiv cu lumina rosie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant, semnifica ?oprire? pentru participantii la trafic, spre care este indreptat;
Art. 89. ? (1) Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
a) politistii de frontiera;
b) indrumatorii de circulatie ai Ministerului Apararii;
c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
d) personalul autorizat din zona lucrarilor pe drumurile publice;
e) membrii patrulelor scolare de circulatie, la trecerile pentru pietoni din apropierea unitatilor de invatamant;
f) nevazatori, prin ridicarea bastonului alb, atunci cand acestia traverseaza strada.
Deci mai cititi inainte de a da sfaturi.