Locuiesc la bloc si am montate apometre dar pe langa consumul inregistrat, platesc in plus si alte cantitati de apa.
Este normal si legal ca asociatia sa ma oblige la plata "pierderilor" de pe retea?
Consider ca este abuziv sa platesc un produs pe care nu l-am consumat. De asemenea, presupun ca asociatia ar trebui sa demonstreze ca "am beneficiat" de acele pierderi.
Cum ar trebui sa procedez pentru a incheia acest abuz?
Chiar daca aveti un apometru de cea mai inalta fidelitate, de cea mai buna clasa, nu numai dumneavoastra ci toti, absolut toti vecinii dumneavoastra, tot vor fi diferente intre suma consumurilor citite pe aceste apometre si consumul dat de apometrul general de la inttrarea in bloc sau scara.
Iar asociatia trebuie sa achite furnizorului intreaga factura.
Diferentele au mai multe cauze iar diferenta de clasa intre apometre este poate o cauza nesemnificativa in comparatie cu celelalte.
Pe instalatiile comune de la apometrul general si pana la apometrele din fiecare apartament, pot fi pierde de apa mai ales la instalatiile vechi, la imbinari, la coturi pe unde apa poate picura continuu.
La fiecare avarie se pierde apa direct pe acolo pe unde s-a spart coloana, apoi prin oprirea apei si scurgerea acesteia de pe coloane.
In asociatie se mai consuma apa si pentru spalat casa scarii, trotuar, geamuri...
Chiar oprirea si reluarea furnizarii apei de catre furnizor, pe intregul bloc, pe cartie sau pe oras, duce la pierderi de apa in fiecare bloc si scara.
Pentru ca repetati dand vina pe asociatie, incercati sa fiti teoretic in fruntea asociatiei dumneavoastra. Spuneti care ar fi solutia propus de dumneavoastra (ca presedinte sau administrator) sa acoperiti valoarea facturii furnizorului, emisa corect, conform apometrului general!?