avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general registru inventar fundatie
Discuție deschisă în Contabilitate în general

registru inventar fundatie

Am cautat si n-am gasit niciun act normativ care sa oblige o fundatie sa aiba registru- inventar, si/ sau registru jurnal, desi mi se pare normal, atat timp cat intocmeste bilant . In OMFP 1969/2007 se face referire la registre doar in cazul celor care tin contabilitatea in partida simpla :(
Ma poate ajuta cineva cu un raspuns? Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 09:05, 16 Mai 2012
chiar daca este fundatie se intocmeste anual bilant in concluzie aveti nevoie si de aceste jurnale
Ordinul 3512/2008 reglementeaza intocmirea si utilizarea documentelor financiar contabile:
Potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt:
Registrul-jurnal (cod 14-1-1), Registrulinventar (cod 14-l-2) si Cartea mare (cod 14-1-3).

19. Registrul-jurnal (cod 14-1-1) este un document contabil obligatoriu in care se inregistreaza cronologic toate operatiunile economicofinanciare.
Operatiunile de aceeasi natura, realizate in acelasi loc de activitate (atelier, sectie etc.), pot fi recapitulate intr-un document centralizator, denumit jurnal auxiliar, care sta la baza inregistrarii in Registrul-jurnal.
Unitatile pot utiliza jurnale auxiliare pentru: operatiunile de casa si banca, decontarile cu furnizorii, situatia incasarii-achitarii facturilor etc.
Orice inregistrare in Registrul-jurnal trebuie sa cuprinda elemente cu privire la: felul, numarul si data documentului justificativ, explicatii privind operatiunile respective si conturile sintetice debitoare si creditoare in care s-au inregistrat sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate.
Unitatile care utilizeaza jurnale auxiliare pot inregistra in Registrul-jurnal sumele centralizate pe conturi, preluate din aceste jurnale.
Editarea Registrului-jurnal se efectueaza la cererea organelor de control sau in functie de necesitatile proprii.

21. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inregistreaza toate elementele de activ si de pasiv, grupate in functie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se intocmeste la infiintarea unitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii unitatii, cu ocazia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege, pe baza de inventar faptic.
In acest registru se inscriu, intr-o forma recapitulativa, elementele inventariate dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecarui post al bilantului.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si de pasiv. Elementele de activ si de pasiv inscrise in Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica continutul acestora la sfarsitul exercitiului financiar.
In cazul in care inventarierea are loc pe parcursul anului, in Registrul-inventar se inregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga rulajele intrarilor si se scad rulajele iesirilor de la data inventarierii pana la data incheierii exercitiului financiar.
22. Pe baza Registrului-inventar si a balantei de verificare de la 31 decembrie se intocmeste bilantul care face parte din situatiile financiare anuale, ale carui posturi, in conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991, republicata, si ale reglementarilor contabile aplicabile, trebuie sa corespunda cu datele inscrise in contabilitate, puse de acord cu situatia reala a elementelor de activ si de pasiv stabilita pe baza inventarului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventariere ContSters245954 ContSters245954 Buna ziua, As dori sa intreb care conturi din balanta de verificare se cuprind in registrul de inventar? Capitalurile proprii se cuprind in registru sau doar ... (vezi toată discuția)
Registru inventar pentru ii bubblebi bubblebi Buna ziua, As dori sa stiu cum si ce se va inregistra in reg inventar pt o Intreprindere individuala care are ca obiect de activitate producerea si ... (vezi toată discuția)
Pentru conventia civila se depune declaratia 205? ndan57 ndan57 am si eu o intrebare, ptr. conventie civila se depune decl. 205!!?? si pana la ce data?, pe site-ul min. de finante inca nu a aparut ptr. 2009, si o alta ... (vezi toată discuția)