Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
In raportul de reevaluare evaluatorul a inregistrat si tva. Imi poate spune cineva cum trebuie sa fac inregistrarea contabila? Cand fac 212=105 cum pun in evidenta si TVA-ul inregistrat in raport?
Va multumesc.
raportul de reevaluare ptr ce a fost facut ?
deoarece in conformitate cu OMEF 3055/2009 privind reglementarile contabile, reevaluarile efectuate in scopul vanzarii nu se inregistreaza in contabilitate. Conform pct 122 din OMEF 3055/2009 , se inregistreaza in contabilitate numai reevaluarile efectuate in scopul stabilirii valorii imobilului la sfarsitul exercitiului financiar, pentru reflectarea corecta, la valoare justa a imobilelor in situatiile financiare, in situatia in care in politicile contabile s-a stabilit prezentarea imobilelor la valoare justa si nu la cost istoric.
altfel nu vad ce cauta tva-ul intr-un raport de reevaluare
Atunci cind se face o reevaluare in scop fiscal (pentru a evita majorarea impozitelor locale) a unei cladiri nu se ia in calcul TVA-ul. Exista cazuri in practica, de exemplu la due dilligence 9cind se vide un business sau o grupa de active) cind se calculeaza si TVA, dar numai in scop de fundamentare a unui buget de achizitie. In cazul dvs., ori evaluatorul a fost gresit informat de scopul evaluarii ori exista o inadevertenta in ceea ce priveste evaluarea.
Raportarea prin declarația 406 poate fi dificilă și complicată, în special în ceea ce privește colectarea și verificarea datelor din diverse surse. Problemele pot apărea din diverse motive, cum ar fi erori de import/export, probleme de reconciliere a conturilor, erori de codificare a conturilor, dificultăți în găsirea informațiilor necesare și multe altele.
În cadrul cursului, vom discuta despre cele mai frecvente probleme întâlnite în raportare, cele mai bune practici în materie de verificări și corelații SAF-T, cum să faceți față problemelor și erorilor care pot apărea în timpul procesului de raportare, astfel încât să le rezolvați într-un mod profesionist și eficient.