Buna ziua
Am urmatoarea problema: Cu o saptamana in urma am semnat o cerere de portare de la Vodafone la Orange de pe abonament pe abonament. Odata cu cererea de portare am semnat si un contract Orange si un act aditional la acest contract. Contractul este pe o perioada de 12 luni. Intre timp m-am razgandit si am cerut anularea acestei portari. Aceasta anulare s-a realizat. Nelamurirea mea provine de la urmatorul fapt: In actul aditional semnat de mine este prevazut la articolul 6: "Incetarea contractului. In situatia in care portarea nu se realizeaza , indiferent de motiv, iar clientul nu isi exercita optiunea de a deveni abonat Orange Romania SA conform articolului 7 de mai jos, contractul inceteaza de drept." Articolul 7: "Alte clauze. Clientul nu este de acord ca indiferent de rezultatul Procesului de portare, sa devina abonat Orange Romania S.A., serviciul urmand sa fie furnizat prin intermediul cartelei SIM aferente numarului..., pentru perioada contractuala minima de 12/24 luni. Prezentul act aditional modifica si completeaza prevederile cuprinse in Clauzele Contractuale de Baza(CCB)si Termenii si Conditiile Generale(TCG). In cazul unei discordante intre dispozitiile prezentului document si cele ale CCB si TCG, vor prevala prevederile cuprinse in prezentul act aditional."
In acest caz, consider ca intrucat portarea nu s-a realizat, contractul ar trebui sa inceteze de drept. Este nevoie sa le cer eu incetarea contractului? Este posibil ca in conditile prezentate mai sus sa imi ceara totusi contravaloarea pentru rezilierea inainte de termen a contractului?
Eu am scapat de ei cu ajutorul protectiei consumatorului. Inainte de asta le-am trimis doua cereri prin care le ceream incetarea abonamentului conform articolului 6, raspunsul la fiecare cerere fiind ca acesta incetare nu se poate face decat cu plata anticipata a taxelor aferente restului perioadei contractuale, ei ignorand total acest articol 6. Dupa ce s-a implicat si protectia consumatorului, atitudinea lor s-a schimbat radical, mi-au inchis abonamentul, mi-au compensat facurile si mi-au trimis si o scrisoare in care isi cereau scuze, motivand totul pe baza unei greseli tehnice cum ca cererea de anulare a portarii n-ar fi ajuns la ei in timp util.
Oricum tin sa precizez ca in cazul acesta protectia consumatorului mi-a rezolvat problema si ii sfatuiesc pe cei care au probleme asemanatoare si nu numai, cu companiile de telefonie mobila sa incerce o rezolvare prin ei.
Buna!
Am fost si eu client Orange (din 2002) si mi-am portat numerele pe reteaua digi.mobil.
La ultima factura emisa de Orange mi s-au facturat penalitati (lunile ramase pana la expirarea contractului).
Mi se invoca plata de penalitati conform art. 1.16 din TCG iar eu doresc rezilierea conform art. 8.a din contractul de voce semnat cu ei.
Aceste luni s-au activat in momenul in care am luat la fidelizare un telefon mobil.
Este normal ca ei sa factureze niste servicii de care nu mai beneficiez sau daca am semnat acele acte sunt bun de plata? Personal mi se pare un abuz. Am fost clientul lor 7 ani, nu am intarziat niciodata cu plata si acum imi factureaza despagubiri/penalitati!!! Mentionez ca si la data portarii eram cu plata la zi pentru toate serviciile facturate de ei.
Are sens sa apelez la ANPC?
E vreo sansa ca ei sa storneze acele penalitati?
Multumesc!
Dumneavoastra doriti incetarea prin acordul partilor, dar ei nu sunt de acord cu aceasta. Puteti sa reziliati contractul dar se aplica prevederile din TCG. Nu prea aveti ce face.