avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1574 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche

Buna ziua.

Se implinesc aproape 2 luni de cand am acceptat functia de presedinte al blocului in care locuiesc (2 scari x 72 ap.) si am incercat sa ma familiarizez cu legislatia in vigoare, reglementari si atributii fara de care nu pot “conduce si gestiona” o masa de oameni carora (in mare parte) nu prea le pasa nici de drepturile si nici de obligatiile ce le revin in calitate de propietari.
In tot acest timp am studiat documentele puse la dispozitia noastra in prima pagina a acestei sectiuni si va transmit toata aprecierea mea pentru extraordinara munca pe care ati depus-o pentru buna informare a noastra. :bow: Daca nu aveam acele informatii, lista mea de intrebari ar fi cuprins cel putin 2 pagini.

Administrarea imobilului este realizata de o firma de profil de cca. 6 ani care are casier propriu angajat. Reprezentantul firmei (administratorul) a indeplinit, practic, atat functia de administrator cat si cea de presedinte pentru ca cei doi presedinti care s-au perindat de cand administreaza el imobilul nu faceau decat sa semneze acte pe care nici nu le-au verificat vreodata. Actele asociatiei au stat si sunt inca la administratorul pe care-l tratez cu un respect diminuat de la o zi la alta pentru ca orice document ii cer, pretinde ca nu are sau imi ofera copii xerox care nu au nici-o relevanta oficiala.

Dat fiind ca observ mai multe nereguli de la o zi la alta, va solicit sprijinul in situatiile de mai jos:
1. este adevarat ca toate documentele de constituire/carti imobil/cartea tehnica/rapoartele financiar contabile/extrasele de cont si altele asemenea care sunt ale asociatiei trebuie sa stea in arhiva asociatiei/la presedinte/comitet executiv?
2. in conditiile in care nu obtin documentele de consituire, cartea tehnica a imobilului, etc. (asociatia s-a constituit pe vechea lege 114) este posibil sa le reconstitui? Ce presupune acest lucru? Unde ma pot adresa?
3. cartile de imobil sunt si ele ratacite, nu se stie....pot completa altele noi avand in vedere ca s-au schimbat multi dintre propietari?
4. in listele de plata lunare exista sume care sunt deja prescrise. Putem decide (legal), comitetul, sa anulam acele sume pentru care nu consider ca este cazul sa-i mai chemam in judecata pentru a pierde si timp si bani avand in vedere prescrierea lor? Nu vad de ce ar trebui sa mai fie evidentiate in lista. Gresesc?
5. daca nu exista act aditional (nici macar in vreun PV al AG nu se mentioneaza) de majorare a tarifului perceput de administrator, facturile emise de el cu o suma diferita fata e contract sunt ilegale? Admin. imi spune ca exista da nu stie pe unde este...
6. nu exista nici contract de servicii de curatenie si acesta a facturat pana in luna martie (nu stiu de cand, din ce an/luna) servicii de curatenie care includeau salariul femeii de servici (angajata a lui) si cele necesare curateniei. Este ilegal, nu? Eu nu am ce sa reziliez acum pentru ca am angajat femeie de serviciu pe asociatie prin decizia AG. Admin. imi spune sa reziliez un contract imaginar :O
Intentia mea este colaborez in buna pace cu administratorul dar simt ca este deranjat de nevoia mea de ordine si implicare in a face ceea ce am fost pusa sa fac. Nepasarea celorlalti presedinti i-au permis sa faca diverse si simt ca ma percepe ca pe un ghimpe. Problema mea este sa fie totul in ordine si in conditiile in care sunt trasa de maneca de vreun propietar (sau de autoritati) sa pot spune cu fruntea sus ca lucrurile sunt in regula si imi asum responsabilitatea. Deocamdata n-am toate instrumentele de lucru dar cand le voi avea am sa dispun impreuna cu comitetul, un control financiar serios.

Desi mai am cateva intrebari si nelamuriri prefer sa le rezolv pe rand si va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs. care sper sa aiba o trimitere la textele de lege acolo unde este cazul.
Cu permisiunea moderatorilor, voi continua aceasta discutie pentru intrebarile la care mai caut raspunsuri.
Multumesc!
L.C.
Ultima modificare: Duminică, 13 Mai 2012
Laura Ciobeica, moderator
Nu inteleg ce cauta actele asociatiei la firma care administreaza imobilul?
Art. 31. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari supravegheaza si urmareste aplicarea hotararilor adunarii generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si aplicarea deciziilor comitetului executiv. Acesta, in functie de situatie, poate propune comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz, masuri impotriva celor care nu respecta regulile, regulamentele, hotararile si deciziile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale si statutare.


Dumneavastra angajati firma care se ocupa de administrare,ei pot sa ceara marirea tarifului lunar,nu sunteti obligata sa si acceptati.
Administratorul este angajatul Dumneavoastra si nu invers,cu ce drept cere el marirea tarifului cu tabel semnat de catre proprietari.
@thran
Actele se afla la firma care administreaza imobilul pentru ca nimeni dintre cei care s-au perindat prin comitet nu s-a ocupat de absolut nimic si nu le-a pasat ce se intampla nici macar cu actele ce sa mai spun de proprietatea comuna. Genul de oameni care spun "platim firma sa se ocupe, de ce sa ne batem noi capul..."

Eu vreau sa respect legea si sa-mi exercit atributiile pentru care am fost mandatata iar el, prin atitudinea pe care o afiseaza se pare ca e "gigi contra".
Ati pus punctul pe "i", acest administrator cu firma lui se comporta de parca eu (asociatia) as fi angajata lui si nu invers.

...cu ce drept cere el marirea tarifului cu tabel semnat de catre proprietari.


Este vorba de procesul verbal incheiat cu ocazia sedintei; a cerut semnaturi de la proprietari ulterior datei de sedinta, la distanta de cca.2 saptamani de cand a avut loc aceasta. Este normal?
PV de sedinta arata cam asa:
Punctele dezbatute pe 2 pagini
................................Spatiul in care el a adaugat (ulterior) cele 2 puncte mentionate de mine mai sus
----------------------------------------
Semnaturi proprietari prezenti

Pe a treia pagina, in continuare, semnaturile celor 10 proprietari care au luat la cunostinta dupa 2 saptamani de continutul PV cu punctele suplimentare introduse de admin.

Ce pot sa fac? Mai poate fi considerat valabil intocmit acest PV daca el a operat modificari in continut si a cerut/primit semnaturi ulterior datei la care a avut loc sedinta?
L.C.
Marirea tarifului de administrare se adreseaza comitetului executiv, nu proprietarilor si cu atat mai putin intr-un PV al AG cu adaugiri ulterioare si din usa-n usa.
Nici vorba! Anulati-i acel text din PV pentru ca nu este legal pus acolo si spuneti-i sa adreseze cererea de marire a tarifului comitetului executiv.
In comitet puteti accepta sau nu si ii comunicati in scris aceasta decizie.
Trebuie sa puneti putina ordine in atributii, cine-ce are de facut, cine-ce are voie sa faca, conform legii si HG.
:vishenka:
Mi-ati luat o piatra de pe suflet cu acest raspuns!
Deci legal, prin decizia comitetului, pot anula cele doua puncte din PV completate abuziv, lucru pe care il voi comunica in scris + ca cele doua puncte sa faca obiectul unei cereri catre comitet pentru a se decide in consecinta.
Comitetul executiv poate aproba marirea tarifului de administrare fara a avea acceptul a 50+1 dintre proprietari?
Multumesc!
L.C.
Da,comitetul este mandatat de catre proprietari sa negocieze tarifele si preturile.
Dar nu trebuia lasat administratorul sa scrie PV al AG,mai ales ca este un angajat al proprietarilor, el trebuia sa stea intr-un colt si sa asculte,nu sa ia hotarari in numele proprietarilor.

Alte discuții în legătură

Proces verbal adunare generala asociatie de proprietari tudorflorin tudorflorin Va rog frumos sa ma ajutati cum trebuie intocmit un Proces verbal din timpul unei Adunari Generale Asociatie de proprietari . Cu multumiri anticipate (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Demisie pandatao pandatao Buna ziua! Ce se intampla in situatia in care presedintele unei asociatii isi da demisia, Il numeste pe singurul membru ramas in Comitetul Executiv ca sa ... (vezi toată discuția)