avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1655 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Preºedinte nou în Asociaþie de Proprietari veche

Buna ziua.

Se implinesc aproape 2 luni de cand am acceptat functia de presedinte al blocului in care locuiesc (2 scari x 72 ap.) si am incercat sa ma familiarizez cu legislatia in vigoare, reglementari si atributii fara de care nu pot “conduce si gestiona” o masa de oameni carora (in mare parte) nu prea le pasa nici de drepturile si nici de obligatiile ce le revin in calitate de propietari.
In tot acest timp am studiat documentele puse la dispozitia noastra in prima pagina a acestei sectiuni si va transmit toata aprecierea mea pentru extraordinara munca pe care ati depus-o pentru buna informare a noastra. :bow: Daca nu aveam acele informatii, lista mea de intrebari ar fi cuprins cel putin 2 pagini.

Administrarea imobilului este realizata de o firma de profil de cca. 6 ani care are casier propriu angajat. Reprezentantul firmei (administratorul) a indeplinit, practic, atat functia de administrator cat si cea de presedinte pentru ca cei doi presedinti care s-au perindat de cand administreaza el imobilul nu faceau decat sa semneze acte pe care nici nu le-au verificat vreodata. Actele asociatiei au stat si sunt inca la administratorul pe care-l tratez cu un respect diminuat de la o zi la alta pentru ca orice document ii cer, pretinde ca nu are sau imi ofera copii xerox care nu au nici-o relevanta oficiala.

Dat fiind ca observ mai multe nereguli de la o zi la alta, va solicit sprijinul in situatiile de mai jos:
1. este adevarat ca toate documentele de constituire/carti imobil/cartea tehnica/rapoartele financiar contabile/extrasele de cont si altele asemenea care sunt ale asociatiei trebuie sa stea in arhiva asociatiei/la presedinte/comitet executiv?
2. in conditiile in care nu obtin documentele de consituire, cartea tehnica a imobilului, etc. (asociatia s-a constituit pe vechea lege 114) este posibil sa le reconstitui? Ce presupune acest lucru? Unde ma pot adresa?
3. cartile de imobil sunt si ele ratacite, nu se stie....pot completa altele noi avand in vedere ca s-au schimbat multi dintre propietari?
4. in listele de plata lunare exista sume care sunt deja prescrise. Putem decide (legal), comitetul, sa anulam acele sume pentru care nu consider ca este cazul sa-i mai chemam in judecata pentru a pierde si timp si bani avand in vedere prescrierea lor? Nu vad de ce ar trebui sa mai fie evidentiate in lista. Gresesc?
5. daca nu exista act aditional (nici macar in vreun PV al AG nu se mentioneaza) de majorare a tarifului perceput de administrator, facturile emise de el cu o suma diferita fata e contract sunt ilegale? Admin. imi spune ca exista da nu stie pe unde este...
6. nu exista nici contract de servicii de curatenie si acesta a facturat pana in luna martie (nu stiu de cand, din ce an/luna) servicii de curatenie care includeau salariul femeii de servici (angajata a lui) si cele necesare curateniei. Este ilegal, nu? Eu nu am ce sa reziliez acum pentru ca am angajat femeie de serviciu pe asociatie prin decizia AG. Admin. imi spune sa reziliez un contract imaginar :O
Intentia mea este colaborez in buna pace cu administratorul dar simt ca este deranjat de nevoia mea de ordine si implicare in a face ceea ce am fost pusa sa fac. Nepasarea celorlalti presedinti i-au permis sa faca diverse si simt ca ma percepe ca pe un ghimpe. Problema mea este sa fie totul in ordine si in conditiile in care sunt trasa de maneca de vreun propietar (sau de autoritati) sa pot spune cu fruntea sus ca lucrurile sunt in regula si imi asum responsabilitatea. Deocamdata n-am toate instrumentele de lucru dar cand le voi avea am sa dispun impreuna cu comitetul, un control financiar serios.

Desi mai am cateva intrebari si nelamuriri prefer sa le rezolv pe rand si va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs. care sper sa aiba o trimitere la textele de lege acolo unde este cazul.
Cu permisiunea moderatorilor, voi continua aceasta discutie pentru intrebarile la care mai caut raspunsuri.
Multumesc!
L.C.
Ultima modificare: Duminică, 13 Mai 2012
Laura Ciobeica, moderator
Art. 36. - Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
a) prestarea serviciilor in mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
f) indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.


Nu spune el cand si unde se organizeaza sedintele, sunt curios cand scapati de el si in ce conditii.
Bafta multa si o zi buna!
Multumesc pentru informatii, stiam deja ca n-are niciun drept sa organizeze adunari generale. Ma gandeam ca poate a convins 20% dintre proprietari, ca acestia sa organizeze sedinta dar presupun ca tot la mine veneau cu jalba in protap, nu?
Eu am incasat deja banii la ultima incasare si am platit partial, factura la apa nova iar el mi-a spus prin telefon ca fur banii asociatiei :happy:
Apoi, e tendentios, organizeaza aceasta sedinta exact in ziua in care are program si casieria (preafericitul :dance: ...) numai ca eu am mutat ziua incasarilor din alte motive pentru luni, cu o zi inainte. Destinul a vrut sa fie asa.
Am sa va tin la curent cu episodul urmator al povestii mele.
O zi buna!
Laura Ciobeica
Dar ati schimbat lacatul sau yala ca sa nu poata intra?
Daca ati incasat ati facut un nou registru de casa, ati plecat cu RC de la sold 0 sau aveti actele?
N-am schimbat butuc pentru ca a pretins ca are de luat lucruri a doua zi dimineata cand imi va preda cheile de la casierie. Am inceput de la zero, din pacate pe chitantier din incinta, pe care nu m-a lasat sa-l iau. Mi-am notat seriile chitantelor folosite, mi-am luat banii si am plecat ca n-am avut cu cine discuta. A doua zi am achitat partial factura de apa care era in scadenta de pe 2 iunie si lui nu i-a pasat si am dat partial salariu, pe semnatura, la femeia de serviciu.
Bineinteles ca a doua zi, casierul mi-a zis sa vorbesc cu administratorul care m-a facut hoata si ca data viitoare daca ma prinde la casierie cheama politia.
Pana data viitoare, in ziua incasarilor care va fi de fapt miercuri, el va avea deja facuta plangere penala. Nu am niciun fel de act, pretinde si spune pe la lume ca se temea sa nu-i fur vreun act sa-l scot dator cu ceva :slap:
:stunned:
Voi reveni cu noutati.
O seara buna tuturor!
Laura Ciobeica
Ultima modificare: Vineri, 15 Iunie 2012
Laura Ciobeica, moderator
Buna ziua

:thumbup:
Trebuie sa va spun ca toate demersurile mele au fost incununate de succes in cele din urma. :dance3:
Dupa 4 zile de febra 38,39, timp in care m-am plimbat pe la usile oamenilor la diferite ore din zi si chiar seara tarziu, am strans 45 de semnaturi (din 72) pro reziliere contract administrator si am mai facut o somatie care a avut rezultatul dorit.

Dupa transmiterea acesteia pe cale electronica si prin posta in 19 iunie, iata ca in 20 iunie, am fost sunata pentru a primi cheile de la dependinte, casierie, chitantiere diverse si stampila administrator.
Fostul adm. s-a obligat sa respecte ultimul termen oferit (25 iunie) pentru predarea intregii documentatii financiar contabile a asociatiei si am avut deja a 2-a zi de incasari noul administrator.
Avem ceva intarzieri la platile carte furnizori, va trebui sa vedem ce a facut cu anumite sume fostul, dar, suntem pe drumul bun si sunt sigura ca vom intra in iarna asa cum trebuie.

Acum, intr-adevar, simt ca incep sa lucrez la bunul mers al asociatiei si doresc sa va multumesc din nou pentru toate sfaturile utile si sustinerea pe care mi le-ati oferit neconditionat.
:coffee:
:vishenka:
Laura Ciobeica

Alte discuții în legătură

Proces verbal adunare generala asociatie de proprietari tudorflorin tudorflorin Va rog frumos sa ma ajutati cum trebuie intocmit un Proces verbal din timpul unei Adunari Generale Asociatie de proprietari . Cu multumiri anticipate (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Demisie pandatao pandatao Buna ziua! Ce se intampla in situatia in care presedintele unei asociatii isi da demisia, Il numeste pe singurul membru ramas in Comitetul Executiv ca sa ... (vezi toată discuția)