avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cand ma pot pensiona pentru limita de varsta?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cand ma pot pensiona pentru limita de varsta?

Sunt pensionat medical nerevizuibil,din IULIE 1998.Pe decizie am o vechime intregita la 23 ani.Adica: 13 ani,7luni,19zile GRUPA 1 si 2ani,8luni,9zile GRUPA3.Deasemeni am CERTIFICAT DE INCADRARE IN GRAD DE HANDICAP ACCENTUAT,acesta fiind PERMANENT. Eu sunt nascut pe 21 09 1960. Va multumesc anticipat.

Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 15:44, 23 Octombrie 2012
Sunteti pensionar de invaliditate. Trecerea la pensia limita de varsta se face din oficiu, la implinirea varstei standard de pensionare (65 de ani in cazul dvs.)

Legea nr. 263/2010:
ART. 82
(1) La data îndeplinirii condiţiilor pentru acordarea pensiei pentru limitã de vârstã, pensia de invaliditate devine pensie pentru limitã de vârstã.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) se acordã, din oficiu, cuantumul cel mai avantajos.
(3) Indemnizaţia pentru însoţitor prevãzutã la art. 77 se menţine şi pe durata acordãrii pensiei pentru limitã de vârstã.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie Alexandrarares Alexandrarares Buna ziua. O doamna in varsta de 54 de ani este pensionata medical.Pana la data pensionarii avea 33 de ani in campul muncii.Intrebarea mea este la ce varsta ... (vezi toată discuția)
Pensia de invaliditate = stagiu asimilat de cotizare la pensie? dodorel62 dodorel62 Sotia mea are 56 de ani si este in pensie de boala si de la Casa Judeteana de Pensii a primit o decizie din care rezulta ca are lucrati 29 ani,9luni,9zile,din ... (vezi toată discuția)