freeelis a scris:
Cererile /sesizarile adresate ITM-ului care au acelasi continut vor fi clasate, potrivit OG nr.27/2002.
Petitia poate sa ia forma: "in urma raspunsului ITM nr. x ca angajatorul a fost sanctionat pentru neplata salariilor, dar angajatorul tot nu acorda salariile. Va rog sa luati masurile legale ce se impun", sau, "va rog sa dispuneti obligatia angajatorului la plata salariului in termene succesive de maxim 30 de zile, cu amenda la fiecare termen la care angajatorul n-a platit inca salariile, si majorari succesive la amenda lunara, pornind de la minim cu incremente de 1000 de lei, pana cand angajatorul va plati salariile". Evident la o asemenea plangere nu mai e nevoie sa revii cu alta, si, nu cunosc o lege care impiedica amenda repetata... poate o fi, dar mi se pare cat se poate de moral sa fie amendat oricine pentru o asemenea abatere grava
Practica dreptului este unitara, deci in domeniul amenzilor se poate repetat... fiindca vad ca se plange lumea de amenzi repetate in legatura cu rovinieta =D>
Ceea ce evident e ca prima formulare nu se va repeta in "nr. x". "Acelasi continut" e interpretabil. Daca legea era in sensul in care o interpretati dvs, trebuia sa sune cam asa: "(2) Daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie despre aceiasi incalcare a legii a aceluiasi faptas comitand aceasi paguba, in aceasi data si la acelasi timp, aceasta se claseaza la numarul initial, facandu-se mentiune despre faptul ca s-a raspuns. ", dar aceasta nu stinge obligatia inspectorului de munca de a dispune masuri pentru indreptarea situatiei... astfel incat raspunsul nu poate fi "ne dam batuti, adresati-va instantei", ci, "continuam sa amendam angajatorul, insa va sfatuim ca aveti concomitent deschisa optiunea de a chema in judecata angajatorul"
Masurile dispuse de inspectorii muncii trebuie sa-si atinga scopul. Acestia nu pot pur si simplu sa renunte sa aplice legea, fiindca asta inseamna incalcarea responsabilitatilor fisei postului. Pot sa-si dea demisia in schimb, si tot nu se stinge plangerea...
Deasemenea astfel de "clasari" sunt abuzive, impotriva legii functionarului public care trebuie sa vina in serviciul cetateanului, si nu pot fi interpretate in buna credinta in sensul inchiderii cazului niciodata. Spre exemplu, mie mi-au raspuns de la ITM (intr-un tarziu) la plangerea prin email, sa specific datele x, y, z ca sa se ia in considerare plangerea...