Penalizarile se calculeaza pana la data afisarii listei si nu pana la data achitarii. In 18 noiembrie se afiseaza lista ce contine cotele lunii octombrie, restantele lunilor anterioare lunii octombrie, penalizarile pentru restantele penalizabile nu pentru toate restantele. In 25 noiembrie proprietarul plateste tot ce este afisat. Pe lista din 18 decembrie apar doar cotele pe noiembrie si "zero" penalizari.
La data platii se incaseaza exact cat este trecut pe lista si nu se calculeaza atunci alte penalizari.
Nu mai treceti penalizari pe lista de plata urmatoarea daca pe acea lista omul nu mai figureaza cu restante.
.......sau ii calculati numai pentru restantele ramase.
Adica considerati ca ce a platit pe 25 noiembrie din exemplul lui @adriantot, ar fi platit in 18 noiembrie tot din acelasi exemplu, la momentul afisarii listei.
Adica ce e platit, indiferent in ce data de dupa afisare nu mai penalizati. Faceti calculul numai daca au ramas alte restante (sa nu fie penalizari restante) si numai pentru acelea.
In niciun caz nu incasati niste penalizari pe care nu le-ati afisat pe lista si pe care le-ati calcula pe loc, la momentul incasarii. Nu este corect. Orice suma incasata trebuie sa fie scrisa undeva, in cazul nostru pe lista care este "factura" fiecarui locatar pentru cota de intretinere.
Ce nu e scris in factura nicaieri in lumea asta nu se achita, nu?
Buna ziua.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns.
Ma bucur pentru acest raspuns pentru ca este o confirmare la ceea ce am afirmat eu in discutia cu presedintele si restantier.
O zi buna va urez in continuare.