avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 336 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce platim intai...penalitatile sau suma restanta?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce platim intai...penalitatile sau suma restanta?

Buna ziua.
1.Am un mare necaz cu asociatia de propietari...un vecin s-a dus sa isi platesca intretinerea constand in suma de 200 lei.Vecinul respectiv a avut si niste penalizari (cam 250 lei).Casierul (el fiind si administratorul) a taiat chitanta mai intai pe penalizari fara al anunta....cat de legala a fost procedura casierului????...acum vreau sa ma duc sa platesc si eu suma restanta dar imi este frica, ca imi va taia chitanta tot pe panalizari ci nu pe suma restanta.ce este de facut?...e legala treaba asta?

2. Am primit un oridin de ipotecare de la cadastru pentru sumele restante la intretinere.Asociatia nu ma instiintat referitor la procedura aplicata.Este legala treaba asta?i-am intrebat pe dansii de la asociatie si mi-au raspuns ca este o baza legala asigurandu-se astfel ca eu voi plati acea suma.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 12:17, 2 Decembrie 2012
Buna dimineata.
Ultimele doua coloane sunt total de plata iar apoi total, exact in aceasta ordine.
La total de plata este trecut totalul pe luna curenta iar la total este trecuta restanta.
Problema cu afisarea este veche. In fiecare luna asa se intampla. Este afisata pentru o saptamana, in general, iar apoi scoasa si pusa urmatoarea cand este gata.
Sa va spun cum am ajuns sa inteleg problema cu totalurile.
Am fost plecat din oras 2 saptamani, timp in care s-a afisat intretinerea si s-a si luat de la avizier tabelul. Luna urmatoare am aparut cu restanta. Iar la total era o suma de 80 de lei iar la total de plata 110 lei. Diferenta foarte mica intre totaluri m-a pus pe ganduri.

Acum daca ma uit pe orice factura vad ca total de plata se refera la totalul facturi ce include si totalul lunii curente cat si eventuale restante.

Am urmarit atent de cel putin un an, iar problema cu afisatul si luatul dupa o saptamana se repeta luna de luna.
Faptul ca ne-ati informat pe noi, pe forum este bine, dar mai bine ar fi daca ati merge la sediul as. prop. (poate impreuna cu alti proprietari, vecinii dvs.) si in virtutea drepturilor conferite de L 230/2007, sa cereti lamuriri, clarificari, apoi sa-i obligati sa intre in legalitate.
Adevarul este ca oficial exista un singur model de Lista de plata aprobat prin Ordin nr. 1969/2007 din 09/11/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial. Publicat in Monitorul Oficial, ... , dar dupa parerea mea este destul de ofilit si depasit din mai multe puncte de vedere.
Ei, in practica sunt atatea modele, cate as. prop.... Eu, cel putin pe plan local (Iasi) am sustinut pe unde am putut, dar in special la serviciul specializat care se ocupa de as. prop. de pe langa Primaria Iasi, necesitatea ”alinierii” unui model de Lista de plata pe intreg teritoriul orasului. Nu s-a intreprins nimic si ca drept dovada si la nivelul localitatii noastre persista asemenea dileme.
Acum sa va mai spun ceva: la o as. prop. folosesc un program de gestiune pentru as. prop. (www.xisoft.net), care are posibilitatea intocmirii listelor dupa un model standard al firmei sau unul conform Ordinului, basca faptul ca se pot configura coloanele cum se doreste. Ce credeti, au venit cati-va proprietari si mi-au reprosat ca sunt prea multe coloane, ca ei se ”pierd” in atat de multa informatie - cu toate ca modelul de lista de plata afiseaza clar toate tipurile de cheltuieli asa cum prevede legea, insa dupa cum se observa, nici asa nu este bine!
Da, sunt de acord cu @elga50 si poate cu multi dintre cei care lucreaza la as. prop., adica trebuie sa fie un total numai cu cheltuielile de intretinere pe luna respectiva, alta/e rubrici privind valori ale fondului de reparatii (daca sunt propuse a se colecta in luna respectiva), valoarea penalizarilor curente pentru plati efectuate cu intarziere, etc., apoi un total luna. Urmeaza o alta rubrica numita ”restante” in care sunt trecute toate restantele, pe caprarii - intretinere, fonduri - cate or fi, penalizari, precum si un total restante. In final troneaza un Total General care, normal, sumeaza cele doua totaluri, ”total luna” si ”total restante”.
Sigur, daca si in aceasta situatie sunt neclaritati, proprietarii sunt indrumati - chiar prin lista de plata, sa se adreseye conducerii as. prop. in primele 10 zile de la afisarea LP. Nu mai spun ca pe LP trebuie afisate obligatoriu si urmatoarele informatii: data afisarii, data termenului de plata, data scadentei, valoarea procentului de penalizare pentru plati efectuate cu intarziere.
Succes!
De ce nu va interesati poate aflati cine se ocupa cu pusul si scosul tabelelor la avizier ?. Presupun ca este un vecin de pe langa apartamentul dvs. , cu care daca vorbiti va poate lasa tabelul lunar pentru a face o copie xerox. Una este sa aveti calculele pe masa , sa socotiti cu picioarele in apa fierbinte si alta este situatia cand va uitati pe pereti.

Fiti vigilent, adunati luna de luna tabelele iar daca reusiti si din vechi sa le obtineti ... .
@johnpescar... la dvs. cine pune tabelele la avizier? Avand in vedere ca avizierul este incuiat cu lacat iar tabelele sunt facute de cineva din asociatie, presupun ca doar cineva din asociatie le face si le pune.
Cat despre formatul tabelului, presupun ca este cineva destul de batran care le face, ca pana acum nu am vazut nici un tabel facut pe calculator, totul este facut la masina de scris.
Sincer nici nu-mi cunosc vecinii. In afara de administrator la care ma duc sa platesc intretinerea si la inca 2, 3 care mi-au venit la usa sa imi bata ca ii deranjez cu renovarea si la care inca nu am ajuns la ei la usa cand la 1 noaptea sparg nuci sau fac antrenamente la 10 metri garduri prin apartament.
Am sa incerc sa obtin informatii despre afisare de la administrator data viitoare cand merg sa platesc, cat despre coloane, eu zic ca sunt destul de multe ca sa ofere suficiente informatii, doar ca cele doua dupa parerea mea sunt cam incorecte in denumire. Am sa intreb si despre acest aspect.
Sau implicati-va in conducerea asociatiei, participati la adunarile generale, la sedintele de comitet si ajutati la rezolvarea problemelor asociatiei, inclusiv la stabilirea unui model mai corect al listelor de plata lunare.
Pe listele nostre totalul lunii se termina cam la jumatatea foii. Urmeaza dupa aceasta coloana, restantele la intretinere si-un total cheltuieli intretinere. Apoi coloane separat pentru restante reparatii sau reparatii curente, chirii spatii comune, alte cheltuieli (de ex. onorarii avocat), penalizari, fond de rulment si total general.

Alte discuții în legătură

Buna ziua, poate cineva sa îmi spună dacă este corect sa îți ... Snake1970 Snake1970 Buna ziua, Poate cineva sa îmi spună dacă este corect sa îți includă în cotă de întreținere penalizările?Specific că pe lista de întreținere ... (vezi toată discuția)
Formula calcul restante cote intretinere dragos7766 dragos7766 Buna ziua, Problema si intrebarea mea se refera mai mult la formulele de calcul ale penalizarilor pentru cazul meu. In acest sens voi exemplifica prin ... (vezi toată discuția)
Rubrica restante in listele de plata florin555 florin555 Buna ziua, In conformitate cu Ordinul 3103 din 2017, listele de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari contin la rubrica ... (vezi toată discuția)