avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Termenul de 10 zile pentru retur in cazul unui produs ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Termenul de 10 zile pentru retur in cazul unui produs schimbat, DIFERIT

Un produs X are garantie 2 ani. Produsul este defect. Consumatorul face mai multe retururi la care se inlocuiesc produsele in urma constatarii ca sunt defencte, cu unele noi, unele fiind trimise reparate inapoi la consumatorul nemultumit.
Consumatorul discuta cu vanzatorul si se inteleg ca produsul cu probleme, care e mereu schimbat/reparat, sa fie inlocuit cu un alt tip de produs, produsul Y, din catalog, la alegerea consumatorului.
Intrebarea mea este: poate consumatorul sa returneze produsul nou, Y, in termen de 10 zile ca sa-si recupereze banii?
Cel mai recent răspuns: sierra , utilizator 00:30, 26 Ianuarie 2013
Poate solicita direct restituirea sumei de bani, avand in vedere faptul ca a primit negatie pentru repararea produsului initial iar vanzatorul nu poate sa-i ofere acelasi tip de produs pentru inlocuire.
In cazul in care nu doriti rezolvarea situatiei existente in modul aratat mai sus, noul produs primit ca "inlocuire" va confera toate drepturile prevazute de legislatia in vigoare in domeniul comertului online si a garantiilor
Produsul initial poate fi inlocuit sau reparat la infinit cand consumatorul face retur. Toate se dovedesc a fi defecte deci acel tip de produs are defecte de constructie. Consumatorul intr-un final cere un alt tip de produs din catalog cu speranta ca de data asta nu va mai nimeri un produs cu probleme. Primeste noul tip de produs. Eu vroiam sa stiu daca din momentul inlocuirii cu un alt tip de produs se poate folosi din nou garantia aceea de 10 zile pentru recuperarea banilor fara explicatii, avand in vedere ca plata initiala s-a facut pentru alt fel de produs, cu mult timp in urma, inainte de acele retururi.

juridic dana a scris:

Poate solicita direct restituirea sumei de bani, avand in vedere faptul ca a primit negatie pentru repararea produsului initial iar vanzatorul nu poate sa-i ofere acelasi tip de produs pentru inlocuire.
In cazul in care nu doriti rezolvarea situatiei existente in modul aratat mai sus, noul produs primit ca "inlocuire" va confera toate drepturile prevazute de legislatia in vigoare in domeniul comertului online si a garantiilor


Am sunat la OPC si mi s-a spus ca atunci cand produsul este inlocuit cu un alt tip de produs, se incheie un nou contract de vanzare si automat se aplica din nou garantia aceea de retur in 10 zile, la care consumatorul primeste banii inapoi fara explicatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se acorda garantia in cazul unor produse defecte si inlocuite, dupa vanzare M*M M*M Buna ziua, am nevoie de ajutorul dvs in urmatoarea problema: - in luna mai 2009 am achizitionat o saltea medicala cu pompa (care se umple cu aer) cu o ... (vezi toată discuția)
Produs defect, vanzatorul refuza inlocuirea Bianca-Alexe Bianca-Alexe Buna seara! Am nevoie de un sfat. Am achizitionat si achitat online un produs. Livrarea sa a fost efectuata 3-4zile mai tarziu. Produsul livrat are un ... (vezi toată discuția)
Returnare produs defect aflat in garantie si returnare bani adiv86 adiv86 Buna ziua, Ma aflu in situatia de a returna o pereche de ghete (aflate in perioada de garantie) magazinului Ecco. Cei de la magazin au constatat defectul ... (vezi toată discuția)