avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1327 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa abuziva reziliere contract firma de telefonie ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa abuziva reziliere contract firma de telefonie mobila

Buna ziua,

Va cer sfatul in legatura cu o situatie (obisnuita dealtfel) neplacuta...
Sunt cliental unei firme de telefonie mobila de peste 10 ani. Momentan am 3 numere de telefon pe o societate ce tocmai s-a lichidat. Am sunat la firma, cerand trecerea celor 3 numere pe cartela, deoarece societatea nu mai exista, iar eu voi pleca din tara.
Un numar nu era in perioada contractuala, asa ca se va trece pe cartela de la 1.03. Numarul 2, mai este in contract pana la 10.06.2013 (doar abonament, fara achizitie telefon), iar al treilea (al meu) pana in 1.03.2014 (la fel, doar abonament).

Acum, abuzul lor mi se pare strigator la cer. Mi-au cerut pentru cele 2 numere de telefon inca in perioada contractuala, taxa de reziliere 300 euro, cate 150 euro / numar. Eu stiind de socoteala cu 150 euro x 24 luni - lunile ramase, am ripostat (mai ales ca eram dispusa la plata celor aprox 90 euro cat revenea taxa dupa calculul de mai sus). Raspunsul lor a fost: pai 150 euro x 24 luni - lunile ramase este doar pentru persoane fizice, pentru persoane juridice este 150 euro, tarif fix per numar.

Deja sunt plina de nervi. Numarul meu nu ma deranjeaza sa il pierd, oricum mai am unulla alta companie, pe care il pot folosi atunci cand vin in tara in vacanta, dar celalalt numar va ramane in tara, iar posesorul tine la el (nu inteleg, dar in fine, ii respect dorinta).

Dupa parerea mea am 3 variante:
1. trec numarul 2 pe numele posesorului, cu reziliere la expirarea perioadei contractuale (10.06.2013) si numarul 3 pe numele meu, iar eu nu mai platesc deloc nicio factura, cand l-or inchide... asta e
2. trec ambele numere pe numele meu si le dau o tzeapa mare cat China (asta daca reusesc sa conving posesorul ca e doar un numar si ca se rezolva faza cu anuntatul cunostintelor cu un simplu sms....)
3. ma incrancenez sa ma lupt cu ei, pe nervii si timpul meu, incercand sa scap de taxa abuziva macar pe numarul nr. 2.... mai ales ca firma nu mai exista, deci teoretic nu pot sa ma mai oblige la nimic. Aici am vreo chestie legala de care ma pot agata?

Aceasta firma, ca dealtfel si ceilalti operatori de telefonie mobila, mizeaza ffff mult pe faptul ca romanul tine la numarul de telefon. In afara nu intereseaza pe nimeni ce numar ai, cat de usor este etc... aia isi baga numerele in agenda si sanatate...

Offf, ca tare greu este... voi ce ma sfatuiti?

Multam!
Ana

[Editat - pct. 2.11 din Regulament: 2.11. Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele.]
Ultima modificare: Duminică, 24 Februarie 2013
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 07:50, 26 Februarie 2013
Imi cer scuze ca am publicat numele operatorului, dar fiind vorba despre taxa de 150 euro, cred ca stie toata lumea despre cine este vorba...

Iar daca tot ati citit situatia mea, poate imi dati si un sfat :)

Multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 24 Februarie 2013
aaanamariaaa, utilizator
:)

Din pacate nu pot sa va dau niciun sfat... dat fiind ca abonamentele sunt pe persoana juridica, legislatia protectiei consumatorilor nu se aplica in cazul dvs.
Subiectul dvs. va fi mutat in subforumul Drept comercial .

Ce pot sa va spun este sa nu uitati de notificarea despre care scrie mai jos:


Clientii pot solicita incetarea prezentului contract printr-o notificare trimisa cu 30 de zile inainte de data de la care doresc incetarea contractului. Notificarea se face sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire.

La incetarea contractului si dezactivarea cartelei SIM, clientii se obliga sa achite toate datoriile catre firma, dar si o despagubire suplimentara pentru incetarea contractului inainte de termen, in cazul in care au beneficiat de oferte promotionale.

Astfel, clientul care solicita incetarea contractului inainte de durata minima, datoreaza o despagubire egala cu valoarea prejudiciului cauzat. Insa, prejudiciul se calculeaza pornind de la suma de 150 euro. In cazul in care clientul a achizitionat la activare un telefon subventionat, valoarea despagubirilor se calculeaza pornind de la suma de 270 euro, durata minima contractuala si numarul de luni ramase pana la expirarea duratei contractuale.


www.avocatnet.ro/content/art...

Multumesc pentru precizare... acest articol din TCG l-am citit si eu, dar acolo nu se specifica deloc o diferenta intre conditiile PF si PJ... deci, parerea mea este ca acea taxa fixa este abuziva.
Rog stergerea acestui topic. Multumesc!
Nu se poate, Regulamentul nu permite stergerea topicurilor la cererea utilizatorilor.

Fara aceasta regula, munca consultantilor adunati aici ar fi in zadar, iar raspunsurile pe care le primiti nu ar mai veni cu aceeasi frecventa.

www.avocatnet.ro/content/tag...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxa reziliere telefonie mobila Felixya Felixya Buna ziua. In data de 22 oct 2012 se incheiau cele 24 luni contractuale cu Vodafone pentru abonament si telefon. Pe data de 2 oct 2012 (aproximatie, nu mai ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie mobila daniel12 daniel12 am un abonament la [EDITAT] si as vrea sa renunt la el in baza legi care tocmai sa dat am sunat la dansi si miau zis ca trebuie sa platesc suma de 150 euro ca ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone nooXcape nooXcape Buna ziua, va contactez pentru un sfat / eventuala reprezentare într-o problema legata de rezilierea unui contract cu operatorul de telefonie mobilă ... (vezi toată discuția)