avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum ajuta primaria asociatiile de proprietari?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum ajuta primaria asociatiile de proprietari?

Blocul in care locuiesc are 4 scari.

Luna trecuta a aparut un anunt la avizier prin care presedintele avertiza asupra pierderilor de apa inregistrate la fiecare scara:70 mc scara 1; 20 mc scara 2 ;9 mc scara3 ; 14 mc scara 4.

Nu stiu cum au fost repartizate aceste pierderi pe apartamente, deoarece pe tabel nu apar citirile de pe apometre, ca sa ne dam seama cine raporteaza consumuri mult mai mici decat cele reale.

Sunt unul din cei care stau la scara cu cele mai mari pierderi si sunt nemultumit ca trebuie sa platesc mai mult ptr ca unii fac raportari false.

In tabel apare un apartament cu zero consum la apa rece si un anumit consum de apa calda.Cum este posibil ca cele 4 persoane din ap sa nu consume nici un gram de apa rece?
Prin rotatie, in luna urmatoare regasim aceeasi situatie la un alt ap.
Avem si situatii inverse:apartamente cu zero consum la apa calda (desi nu au centrala termica) si consum doar la apa rece.

INTREBARE

Putem reclama la primarie , sa cerem un control avizat?
Diferentele de apa intre consumul facturat si cel declarat de locatari are mai multe cauze.
Intre aceste cauze as enumera cel putin doua principale care provoaca durere de cap atat administratorului care se vede silit sa puna pe liste asemenea cheltuieli, dar si locatarilor:

- citirea contoarelor de bransament se face in anumite zile stabilite de furnizor si nu sunt aceleasi pentru cei doi furnizori. De exemplu, RADET citeste la sfarsitul lunii in ultima zi din luna sau prima zi din luna imediat urmatoare (atunci cand intervin sarbatorile legale se poate decala chiar mai mult in plus sau minus, ca data), iar Apa Nova are data de citire in 5-6-7 ale lunii. Daca doua luni la rand locatarii ar citi contoarele exact in acelasi timp cu furnizorii, atunci s-ar putea vedea care sunt adevaratele diferente create numai in interiorul blocului si din celelalte cauze dependente de locatari.
Cum acest lucru nu se intampla si fiecare citeste cand il taie capul si deobicei asta se intampla pentru "ambele ape" in acelasi timp, se creaza diferente de consum de la citirea furnizorului pana la citirea locatarilor.
Acestea sunt diferente obiective care nu pot fi evitate decat daca s-ar putea disciplina drastic modalitatea de citire a locatarilor, astfel incat la aceeasi data si ora cu cititorul furnizorului sa citeasca absolut toti locatarii "acea apa". Vedeti posibil acest lucru? Eu personal nu. Si atunci aceasta va fi o sursa permanenta de diferenta mai mica sau mai mare.
Acum, presupun ca la scara dv. indisciplina este mult mai mare in cazul exemplului dat decat la scarile celelalte si poate ca altadata situatia se schimba sau in trecut a fost altfel, scara dv. sa fi fost cu diferenta mai mica decat alte scari...

- a doua cauza este ca nu toti locatarii citesc corect, poate gresesc cand scriu in formularul de declarare a indecsilor, poate nu au vazut bine, poate nu scriu cu zecimale indexul citit sau....poate nu declara deloc. Asta presupune ca administratorul, or nu le pune consum deloc (pe lista apare cu 0 (zero)), urmand sa-l consemneze si pe acesta in luna in care locatarul va face declararea, or ii estimeaza un consum, poate mai mare decat locatarul a consumat in mod real, astfel incat in luna in care face declararea si administratorul trebuie sa regularizeze consumul se ajunge si la un rezultat uneori negativ. Ca sa nu puna consum cu minus il tine pe 0 (zero) pana cand locatarul ajunge in mod real la indexul estimat pe care il are administratorul.

Acestea sunt doua cauze din cele multe care asa cum v-am spus produc cel mai mare efect.
Mai este posibil, dar asta o puteti constata numai daca luni la rand scara dv. se inregistreaza cu diferentele cele mai mari intre cele patru scari ale blocului, sa exista apartamente in care consumatorii sa fie montati inainte de apometre. Ma refer in special la masinile de spalat sau boilere. Trebuie facuta o verificare in acest sens.

Va mai dau o cauza care poate de asemenea insemna inregistrare de diferente substantiala, dar asta tot permanent, si anume instalatii sanitare defecte care curg la fir de apa (robinete defecte, wc-uri cu bazin defect) si care aduna in timp cantitati impresionante de apa pe care propriile apometre nu le inregistreaza (clasa de precizie scazuta "A") fata de contoarele de bransament unde aceste pierderi adunate sunt masurate, cu atat mai mult cu cat aceste contoare de bransament sunt de clasa superioara de precizie "C".

Puteti sa faceti reclamatie la primarie, dar functionarii de acolo nu se implica in asemenea probleme de gospodarire a blocurilor.
In cel mai bun caz puteti sta de vorba cu presedintele asociatiei sa se numeasca o comisie de verificare (sigilii, loc de montare a consumatorilor de apa, index apometre) ca sa se constate starea de fapt de la un moment dat si in urma careia, poate daca se gasesc defectiuni sau chiar furt de apa, sa ia masurile care s-ar impune.
danalex1971 a scris:
Luna trecuta a aparut un anunt la avizier prin care presedintele avertiza asupra pierderilor de apa inregistrate la fiecare scara...

Este foarte bine ca presedintele informeaza proprietarii cu privire la aceste pierderi. Este o dovada de corectitudine si transparenta.
Nu stiu cum au fost repartizate aceste pierderi

Cea mai directa cale pentru a afla este sa intrebati administratorul sau presedintele asociatiei.
In tabel apare un apartament cu zero consum la apa rece si un anumit consum de apa calda.Cum este posibil ca cele 4 persoane din ap sa nu consume nici un gram de apa rece?
Prin rotatie, in luna urmatoare regasim aceeasi situatie la un alt ap.
Avem si situatii inverse:apartamente cu zero consum la apa calda (desi nu au centrala termica) si consum doar la apa rece.

Asemenea situatii sunt si la noi in asociatie si sunt normale chiar daca pe lista apare, de exemplu, la un apartament 6 persoane cu zero metri cubi iar la altul zero persoane cu 22 metri cubi. Acestea apar in urma regularizarilor efectuate in urma citirii apometrelor dupa 2-3 luni de necitire. Iar noi avem asemenea situatii in fiecare luna.
Putem reclama la primarie , sa cerem un control avizat?
Puteti reclama la primarie orice dar trebuie sa va lamuriti in asociatie. Sa va lamuriti de ce sunt pierderi, cum se repartizeaza acestea, ce masuri se pot lua pentru a diminua pierderile...
Daca vedeti, constatati ca este rea vointa din partea celor care muncesc in asociatie (administrator, presedinte, membri ai comitetului), puteti sa-i mai schimbati din functii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Diferente apa calda si apa rece in blocurile contorizate MihaelaVio MihaelaVio Buna ziua! locuim intr-un bloc din sectorul 4 si avem administratie comuna la doua scari. Blocul are contoare de apa rece si apa calda pe apartamente si cu ... (vezi toată discuția)
Apometre plus pierderi alex_tz2000 alex_tz2000 Buna ziua! Am apometre apa calda si apa rece. De luna trecuta administratorul a inceput sa puna lunar si o cantitate suplimentara de metri cubi apa rece si apa ... (vezi toată discuția)
Pierdere de apa orsaia2006 orsaia2006 am urmatoarea intrebare ...daca un propietar din cadrul unei as de prop refuza sa plateasca suma de 3 ron ,suma ce reprezinta pierderea de apa pe parte comuna ... (vezi toată discuția)