avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 553 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Achiziţii şi livrări ... Achizitie intracomunitara
Discuție deschisă în Achiziţii şi livrări intracomunitare

Achizitie intracomunitara

Sunt noua in domeniu si as dori o lamurire in legatura cu achizitiile intracomunitare. Directorul m-a anuntat astazi ca luni vom avea o achizitie intracomunitara, ce trebuie sa fac si ce declaratii sa depun? Mentionez ca societatea este platitoare de TVA, depun declaratiile la trimestru si a mai avut achizitii intracumunitare acum 2 ani.
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: suciugeorgeta , utilizator 17:57, 22 Mai 2013
Mai întâi de toate este necesar ca societatea să fie înregistrată în Registrul Operatorilor Intracomunitari. Dacă v-aţi înregistrat cândva verificaţi dacă societatea nu a fost radiată din oficiu, conform art. 158 indice 2 alin. 10 lit. b Cod fiscal.
Trebuie sa verific, dar din cate stiu din 2011 nu au mai facut achizitii intracomunitare deci probabil au fost radiati din oficiu.
Va trebui sa depun formularul 095, dar daca ei luni fac deja achizitii intracom. nu e prea tarziu sa depun acum formularul? ce alte acte mai trebuie?
Dacă faceţi o achiziţie intracomunitară fără să fiţi înregistraţi în R.O.I. o faceţi pe riscul dumneavoastră, amenda este de 5000 lei, plus implicaţiile plăţii TVA-ului pentru achiziţia intracomunitară efectuată.
Conform O.M.F.P. 2101 din 2010, termenul de soluţionare a cererii de înregistrare în R.O.I. este de 10 zile de la momentul înregistrării cererii. Pe lângă cerere se mai depune un certificat constatator emis de Registrul Comerţului şi cazierele juridiciare ale asociaţilor şi administratorilor (dacă societatea este S.A. se depun numai cazierele administratorilor).
Multumesc frumos! Luni voi depune formularul, asta inseamna ca doar dupa 10 zile va fi solutionat si va putea face achizitia intracomunitara?
Societatea este SRL nu are mai multi angajati, doar contabilul. Trebuie sa depun cazierul administratorului?
Conform ordinului pe care vi l-am comunicat, înscrierea în ROI este valabilă de la momentul comunicării deciziei organului fiscal prin care aprobă înscrierea. Termenul maxim de soluţionare este 10 zile. Din momentul în care aveţi decizia în mână puteţi desfăşura activităţi comerciale intracomunitare.
La S.R.L. se depune cazierul asociaţilor şi al administratorilor.

Alte discuții în legătură

Achizitii intracomunitare de bunuri Cabinet expertcontabil Dontu Irina Carmen Cabinet expertcontabil Dontu Irina Carmen Buna ziua, Va rog frumos ajutor in urmatoarea problema: Un SRL platitor de TVA la trimestru intentioneaza sa achizitioneze bunuri din Italia. Ce pasi ... (vezi toată discuția)
Reg op. intracomunitari Mariralu Mariralu Se poate inscrie in ROI un SRL neplatitor de TVA ? Multumesc anticipat pentru ajutor. (vezi toată discuția)
Inscrierea registrul operatorilor intracomunitari paolo979 paolo979 In situatia in care o societate are administrator si asociati din afara tarii (Italia), cum se poate rezolva cu acel cazier judiciar, obligatoriu pentru ... (vezi toată discuția)