avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 145 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cine suporta comisioanele pt.incasarea intretinerii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cine suporta comisioanele pt.incasarea intretinerii prin banca?

O parte dintre proprietarii din asociatie platesc intretinerea prin banca.Cui se repartizeaza comisioanele bancare care se retin pt.aceste incasari,tuturor locatarilor sau doar celor care au facut platile?
Respectivele sume se retin strict acelora care fac plata prin banca
Chiar daca si ei au contribuit la plata chitantierelor,pixurilor,etc. si,lunar,platesc casiera asociatiei,chiar daca nu beneficiaza de serviciile ei?
Ultima modificare: Luni, 10 Iunie 2013
carmenbn, utilizator
Chiar daca au contribuit la achizitia de pixuri, chitantiere, etc. este treaba lor ca aleg sa faca plata din fata calculatorului, nu puteti obliga pe cineva sa suporte 2.5 lei comisionul bancar ( atat este la noi la banca), pentru cineva care o face din comoditate sau din alte motive.
H.G 1588 Art. 32. (3) Nici un proprietar de apartament sau de spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu va fi exceptat de Ia obligatia de a contribui Ia plata cheltuielilor comune, ca urmare a renutarii Ia folosirea unei parti din proprietatea comuna, a abandonarii apartamentului sau a spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta ori in alte situatii.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
carmenbn a scris:

O parte dintre proprietarii din asociatie platesc intretinerea prin banca.Cui se repartizeaza comisioanele bancare care se retin pt.aceste incasari,tuturor locatarilor sau doar celor care au facut platile?

Tuturor proprietarilor pe cota indiviza si explic de ce mai departe.
Comisioanele bancare se stabilesc intre asociatia de proprietari si banca prin contractul incheiat cu banca la deschiderea contului. Chiar daca intr-o luna nu ar face nici un proprietar plati prin banca, pe extrasul de cont tot va apare o suma retinuta de banca drept comision de administrare. Ori daca ar fi sa acceptam opiniile exprimate mai sus, oare cine ar trebui sa suporte aceste sume!? Presedintele, administratorul...?
E o auireala. Contul deschis la banca da posibilitatea oricarui membru sau nemembru al asociatie sa faca plati in acest cont.
Ca sa glumim acum, lucram cu "materialul clientului" sau cu "pielea clientului" adica a lui @thran, care ceva mai sus spune de obligativitate de a participa la cheltuieili chiar si a celor care renunta la folosirea s.a.m.d.
Pai contul la banca s-a deschis legal, este la indemana tuturor..., iar cei care nu-l folosesc trebuie totusi sa suporte cheltuielile cu acesta, adica acele comisioane.
Un proprietar care plateste prin banca nu mai determina cheltuieli cu chitantierele, cu facturierele, cu registrul de casa... iar cei ce platesc numerar la casierie nu determina cheltuieli cu comisioanele bancare, asa ca este o egalitate de tratament.
Unii nu folosesc ceva, altii nu folosesc altceva (lift, uscator, iluminat, subsol..., cont bancar) dar aceste cheltuieli se suporta in comun si se repartizeaza pe cota indiviza ca multe alte mici cheltuieli administrative (tipizate, consumabile de birou...).
Inca un argument: sumele acumulate in contul bancar aduc dobanzi (mici, dar exista). Pai aceste dobanzi sunt venituri ale asociatiei si se repartizeaza la fonduri speciale, transferandu-se apoi la fondul de reparatii, repartizandui-se fiecarui apartament, conform suprafetei utile, o parte din aceste sume, indiferent ca a facut vreo plata in acest cont sau nu.

Eu as prefera ca tot mai multi proprietari sa faca platile prin contul bancar.
As reduce programul de incasari si salariul casierului, as munci mai putin in contabilitate, as consuma mai putine chitante, facturi si registre de casa, as avea dobanzi la orice leut ce intra in banca fata de incasarile numerar cad stau sume importante in casierie zile intregi fara a avea nici un venit din acestea. Scade riscul disparitie banilor prin sustragerea lor de catre cei ce-i gestioneaza sau jefuirea acestora in drumul lor de la sediul asociatiei spre casa sau banca.
Inca un argument: incasam in fiecare an subventii, sponsorizari si alte sume de la persoane fizice sau juridice, chiar si de la bugetul statului. Oare nu ar fi penibil sa le cerem acestora sa achite si comisioanele ce apar pe extrasul de cont bancar, comisioane suportate de asociatie!?
Invit si pe altii sa explice avantajele contului bancar in comparatie cu operatiunile prin casa si suportarea comisionului de catre toti proprietarii la fel ca dobanzile incasate pentru sumele aflate in cont.

Ultima modificare: Luni, 10 Iunie 2013
Adriantot, moderator
Buna seara!
Imi permit sa imi spun si eu cu parerea, parere ce o consider foarte logica si totodata legala. Dat fiind faptul ca in legislatia actuala a asociatiilor de proprietari, nu exista reguli foarte clare si la obiect, despre cum se aplica/calculeaza mai multe tipuri de cheltuieli, acestea se vor supune regulilor contabilitatii,codului fiscal si altele care sunt indreptatite sa li se supuna.
1.chiar daca nu plateste niciun locatar intr-o luna tot avem in extrax comision.Da, dar acela este comision de administrare cont, (cont ce a fost deschis in mod special pentru plata facturi utilitati, depozit) si este firesc sa fie repartizat catre toti locatarii respectiv pe CPI.
2.plata prin banca genereaza si ea o cheltuiala si munca in plus, nu se taie chitanta dar se inregistreaza in reg. banca, fd. speciale,jurnal etc. Nici nu se compara costul unei chitante cu comisionul de incasare prin banca care este de minim 2 ron la BRD de exemplu.
3.dobanzile date de banci la sumele unei asociatii sun de cativa zeci de banuti/luna
4.Gresit, NU SE MUNCESTE MAI PUTI IN CONTABILITATE, poate mult mai mult. In contabilitate trebuie o evidenta mult mai stricta, atentie sporita, punctari cu extrasul de cont (cine cat a platit cat se scade, ordinea platilor in functie de vechime, penalizari etc)
5. Cat despre sustragerea banilor de catre cei care ii gestioneaza, cine vrea sa faca rau il face si cu restul banilor din casa si cu cei din banca.
6.La firme, comisioanele bancare sunt bagate pe cheltuieli la fel si la asociatii nu? legea 230 ne spune foarte clar modul de repartizare al cheltuielilor (persoana/consum/cheltuieli personale / CPI), functie de cum au fost generate. Plata cotei de intretinere nu este un interes al asociatiei ci o obligatie a locatarului/proprietarului.Si sa nu mai spunem de discutiile care apar locatarul plateste tot cand vrea cat vrea, tarziu si fara penalizari. Eu cred ca ar trebui incheiata o intelegere intre asociatie si locatar.
In concluzie, comisioanele bancare pentru administrare cont, plati facturi furnizori sunt in interesul tuturor deci se recupereaza pe CPI, iar comisionul de incasare cote intretinere face obiectul cheltuielilor de interes personal si se va recupera pe apartament.
Toate astea le spun din experienta, eu am devenit administrator din dorinta de a distruge mitul ,,ADMINISTRATORUL ESTE HOT DAR NICI SERVITORUL NOSTRU NU TREBUIE SA-L LUAM''. Astept opiniile dvs.
Cu stima
Maria Popescu

Alte discuții în legătură

Cheltuieli cota indiviza/ cheltuieli pe beneficiar MamicaMaria MamicaMaria Fata mea imi achita de citeva luni sumele din lista de intretinere prin virament bancar. Viramentul pleaca de la Raiffeisen unde are ea contul spre CEC bank ... (vezi toată discuția)
Comisioane banca incasari si plati (asociatie proprietari) Almaris Almaris Am o nelamurire legata de comisioanele percepute de banca la care asociatia are deschis cont. Mai exact modul de repartizare a acestora pe lista de plata. ... (vezi toată discuția)
Comision bancar marianionescu1 marianionescu1 Buna ziua, Va rog sa imi spuneti cine trebuie sa platesca comisionul aferent de depunere si de incasare, in cazul in care un proprietar face plata ... (vezi toată discuția)