avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Documente casierie
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Documente casierie

Am nevoie sa ma ajutati in urmatoarea problema: Cand se ridica bani din casierie pt. a efectua o cheltuiala se intocmeste o Dispozitie de PLATA(sa zicem ca iau din casa 2 lei). De 1 leu am cumparat marfa si fac decontul, iar 1 leu care mi-a ramas trebuie sa-l depun la casierie. Ei, aici va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti ce document trebuie facut? Dispozitie de incasare sau chitanta in care sa se consemneze justificare avans? Multumesc!
Buna ziua,

Dispozitie de incasare si chitanta pe care se consemneaza diferenta decont nr...
Sa-nteleg ca , Dispozitia de incasare va fi inregistrata in casierie ca si act prin care intra banii in casa iar chitanta nu se inregistreaza nicaieri ci reprezinta doar o justificare pt. cel care depune banii. Ca sa ma intelegeti si mai bine de ce v-am rugat sa ma ajutati vreau sa va spun ca, contabila societatii spune ca nu se taie sub nicio forma chitanta ci doar Dispozitie de incasare. Lucru pe care eu nu pot sa-l accept deoarece nu mi se pare normal ca cel care depune suma de bani necheltuita sa nu aiba un document prin care (peste 1-2 ani), daca nu se va opera corect in contabilitate, casierie, sa demonstreze ca a depus banii pe care I-a depus si nu i-a cheltuit. Contabila spune ca sa se xeroxeze dispozitia de incasare. Sub nicio forma sa nu se taie chitanta, ca se dubleaza incasarea, ca este o operatiune interna si nu una fiscala. Puteti sa-mi spuneti unde sa citesc- o lege, un articol pe care sa-l arat contabilei sa inteleaga ca trebuie intocmita si dipozitia de incasare si chitanta? Multumesc mult!
Nu se face chitanta!!! La ridicarea banilor se intocmeste o dispozitie de plata cu 2 lei pe numele celui care a ridicat banii. Se completeaza un decont de cheltuieli pe numele celui care a ridicat banii, se va mentiona avans 2 lei din care cheltuieli cf bonului fiscal 1 leu (deci bonul va intra in contabilitate), diferenta de restituit 1 leu. Pentru restituire se va face in registru de casa o dispozitie de incasare.
Ultima modificare: Joi, 13 Iunie 2013
ContSters285233, utilizator
Eu raman la parerea mea, si in sustinere atasez extras din legislatia specifica:

Chitanta se completeaza cnf. Ordinului 3512/2008,
"NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ªI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 870 bis din 23 decembrie 2008
*) Aprobate de Ordinul nr. 3.512/2008, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 870 din 23 decembrie 2008.

CHITANŢÃ (cod 14-4-1)

1. Serveşte ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate.
În condiţiile în care sumele înscrise pe chitanţă sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal), formularul de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
2. Se întocmeşte în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ştampila unităţii). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operaţiunilor efectuate în registrul de casă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul;
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele şi prenumele persoanei fizice care depune sume şi ce reprezintă acestea sau, după caz, denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul persoanei juridice;
- suma in cifre şi litere;
- semnătura casierului."

Dispoziţia de încasare/platã ;
Acest document este :
-o dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
-dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
-document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ
Se semnează de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
Se trimite la casierie, pentru efectuarea operaţiunii de încasare sau plată, după caz, şi se semnează de casier; în cazul plăţilor se semnează şi de către persoana care a primit suma;
• Chitanta
Este un document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii:
-o suma incasata de la un client,
-o restituire a avansului cu ocazia deplasarii, etc.
Se întocmeşte în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
• Se numeroteaza in baza unei decizii interne de numerotare, ca si la facturi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Registru de casa niko79 niko79 Buna ziua! Am o societate cu 2 puncte de lucru (magazine) si sediu. Am pentru fiecare cate un reg. de casa, deci in total 3. La sfarsit de saptamana iau ... (vezi toată discuția)
Chitanta sau di/dp? AncaUrda AncaUrda Care este documentul corect in baza caruia se poate face trensferul de bani intre casele diferitelor puncte de lucru ale unei societati: chitanta, dispozitia ... (vezi toată discuția)
Chitanta de incasare numerar - temei legal razvy_balan razvy_balan Chitanta de incasare numerar, care reprezinta incasarea unei facturi, trebuie sa cuprinda obligatoriu CUI si numarul de inregistrare la Registrul Comertului al ... (vezi toată discuția)