avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Act aditional CIM
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Act aditional CIM

Buna ziua,
Lucrez la o firma unde lucrez ca si inginer de retea de calculatoare (ma ocup de toate calculatoarele/serverele si partea de retea).
Recent mi s-a spus ca trebuie sa semnez un act aditional care face referire la drepturile de proprietate intelectuala si care suna cam asa:

a.Salariatul recunoaşte că toate specificaţiile tehnice, manualele, tehnologiile precum şi orice ale produse de natura proprietăţii intelectuale care se găsesc în patrimoniul sau posesia angajatorului sunt proprietatea exclusivă a firmei sau a clienţilor acesteia, angajatul neavând nici un drept asupra acestora. Pe cale de consecinţă salariatul nu are voie să vândă, să doneze, să transmită sau să pună la dispoziţia unei/unor terţe persoane astfel de informaţii asupra cărora nu are nici un drept.
b.Salariatul recunoaşte că toate produsele de natura proprietăţii intelectuale create de el în orice modalitate în executarea contractului de muncă devin de la chiar momentul creării proprietatea exclusivă a angajatorului, care este titularul exclusiv a tuturor drepturilor patrimoniale de autor cu privire la acestea, salariatul deţinând doar drepturile morale de autor, care însă nu pot fi exercitate decât în limitele stricte impuse de respectarea deplină a drepturilor patrimoniale de autor deţinute de angajator

Daca, cu punctul a. sunt de acord, la punctul b. am ceva retineri, asupra legalitatii si as vrea sa stiu cat de legal este, si la fel ma intereseaza sa stiu care sunt eventualele consecinte daca voi semna.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:05, 14 Iunie 2013
Acele clauze se numesc specifice si sunt perfect legale.