elga50 a scris:
Am mai spus, si o repet, "divortul" este de dorit ...
Avem opinii diferite si de aceea putem dialoga. Divortul nu este de dorit. Eu am avut rolul avocatului in piesa "Nepotrivire de caracter" a lui Ion Baiesu si cautam sa-i impac si nu sa-i despart pe cei doi care nu prea se potriveau ca si caracter. Cu toate ca era doar un rol si asa trebuia sa-i interpretez, intamplarea a facut ca rolul sa fie potrivit cu felul meu de a gandi si actiona in multe situatii.
Din punct de vedere al unui administrator, sigur, aceasta este o pierdere - la salariu - si nu e convenabila deloc. Motiv pentru care cei mai acerbi dusmani ai desprinderii asociatiilor sunt tocmai ei, dar si presedintii de asociatii care si ei pierd din "tort". Asta e singurul argument care ii mana-n lupta, nu grija fata de buzunarul locatarilor.
Aici este esenta a ceea ce ne despate in opinii. Eu nu pun in discutie avantajele personale ale unui administrator sau ale unui presedinte si va rog sa recititi mesajele mele. Eu sustin ca este in avantajul proprietarilor sa fie asociatia pe toate scarile dintr-un bloc, fiind economii clare in "buzunarul locatarilor" asa cum va exprimati, fara "tortul" pe care eu nu pot sa-l gust. Pot argumenta, cu speranta ca nu supar, ca unii care se ocupa de gospodarirea asociatie (administrator, presedinte) doresc desprinderea, faramitarea... tocmai in avantajul lor direct si personal, cu scopul de a avea griji mai putine si a le fi lor mai usor. Acestia nu se gandesc la interesul proprietarilor, la o reabilitare termica subventionata si care se face pe intregul bloc, la amenajarea spatiilor din jurul blocului, a curtii interioare, a spatiilor de parcare, a locului de joaca...
Poate ca procesul asociatiei dumneavoastra cu acel restantier de care vorbiti, a fost gresit gestionat, poate ca cineva din conducerea asociatiei nu a aplicat corect legislatia... Dar, noi, in asociatie incasam banii din penalizarile afisate pe lista de plata sau cele stabilite de instanta si le repartizam in fondul de reparatii tuturor proprietrilor din asociatie, indiferent de scara, conform suprafetei indivize a fiecarui apartament, adaugandu-le fondului de reparatii. Astazi am centralizat aceste fonduri pentru primul semestru din 2013 si-am repartizat peste 5000 lei incasati din penalizari tuturor proprietrilor, indiferent de scara sau bloc.
Chestiunile ramase nerezolvate in aceasta situatie sunt impartirea soldurilor care nu se face ca nu vrea nimeni sa dea bani pentru o expertiza.....si bransamentul la apa rece care si asta inseamna o cheltuiala foarte mare pe care nu si-o asuma majoritatea asociatiilor care vor si se si despart de asociatia-mama. De aici pornesc toate necazurile, nu de la salarii.
Gestionarea, protocolul necesar in cazul despartirii sau fuziunii nu inseamna cheltuieli de expertiza decat atunci cand administratorul, cenzorul, presedintele... sunt pe langa subiect. Atat timp cat acesti oameni stiu sa gestioneze problemele asociatiei, au situatiile bine intocmite, stiu sa faca si situatiile contabile in cazuri de acest fel.
Pentru o buna gestionare a apei, bransamentul separat pentru fiecare scara trebuie facut chiar daca scarile sunt in aceeasi asociatie. De la caz la caz acestea sunt mai costisitoare sau mai putin costisitoare in functie de pozitionarea si traseul instalatiilor deja existente in subsol.
Va dau dreptate ca nu de la salarii pornesc necazurile, acestea fiind, ca procent, foarte mici comparativ cu celelalte cheltuieli si de aceea nu vad corecte sustinerile cu interesul administratorului si tortul presedintelui de la inceputul mesajului dumneavoastra.