avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Situatia elementelor de activ si pasiv la o asociatie ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Situatia elementelor de activ si pasiv la o asociatie de proprietari

1.Soldul la casa si la banca il iau pe cel din 30.06.2013?
2.La sume neachitate de proprietarii din asociatie pt.lista de plata curenta -asta inseamna cei care nu mai au restante aferente listei din luna mai?sau iunie?sau toti restantierii din urma pana la data de30.06.2013?
3.Restante existente la data intocmirii acestei situatii-adica daca mai sunt restante foar aferente lunii Mai sau total restante la data la care fac situatia (adica astazi)sau la 30.06?
4.Sold fond rulment -aici vin restantele aferente listei din luna mai din care se scade ce s-a incasat pana in 30.06.2013?
5.Sold fond reparatii-aici vin restantele aferente listei din luna mai din care se scade ce s-a incasat pana in 30.06.2013?
6.Sold alte fonduri-aici penalitati existente la 30.06.2013?eu mai stiu astea oare?
7.Furnizori neachitati-facturi emise in iunie (si din urma)care nu s-au achitat nu ?
In Activ aveti urmatoarele rubrici:

1. Sume pe liste ramas de incasat de la locatari. Aici sunt incluse restantele, dar si cotele curente pe care nu le-ati incasat inca. Cum s-ar zice, cata suma totala mai aveti de incasat pe lista curenta.

2. Facturi, stat de salarii si bonuri, chitante de cumaparturi administrative sau reparatii, pe care le veti prevedea pe listele urmatoare.

3. Soldul din casa

4. Soldul din banca.


In Pasiv aveti urmatoarele rubrici"

1. Fond de rulment (incasat si restant - care a fost deja inscris pe liste)
2. Fond de reparatii (incasat si restant - care a fost prevazut pe liste)
3. Fond de penalizari (incasat si restant)
4. Alte fonduri (incasat si restant)
5. Facturi venite la asociatie si neachitate inca. Aceste facturi nu conteaza din ce luna sunt sau vor fi, important este ca ele sa fie din cele pe care le-ati pus sau le veti pune pe liste si nu au fost inca achitate.

La fonduri restantele intra in calcul numai daca au fost prevazute pe lista, ele avand corespondentul in Activ in punctul 1.

Balanta se poate face oricand. Faceti-o acum cu datele pe care le aveti acum in evidente.
Ultima modificare: Marți, 27 August 2013
elga50, moderator
Multumesc frumos!la sume pe liste ramas de incasat de la locatari-ce suma mai am de incasat pe lista curenta ....adica ultima lista afisata(la mine iulie)din care scad ce s-a incasat pana astazi?sau lista din mai si scazut ce s-a incasat pana in 30.06.2013?Multumesc frumos pentru ajutor!:closedtopic:
Daca faceti balanta pentru ziua de 27 august, va uitati in lista de pe care incasati si va faceti socoteala cat mai aveti de incasat acum.
Ultima modificare: Marți, 27 August 2013
elga50, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@alenka,
Vad ca amintiti de mai multe ori de solduri dar la date diferite, ori asta nu este in regula si nu poate rezulta o situatie corecta daca luati unele solduri din mai, altele din iunie si altele din iulie.
Asociatia de proprietari trebuie sa intocmeasca situatia soldurilor cu datele din ultima zi a fiecarei luni. Dar pentru raportare la primarie se fac doua asemenea situatii intr-un an: una cu datele de la 31 decembrie si alta cu datele de la 30 iunie.
Asadar indiferent ca intocmiti efectiv situatia soldurilor in data de 15 iulie sau 10 august 2013, pentru a o depune la primarie, trebuie sa aveti in vedere doar cifrele pe care le-ati consemnat, centralizat...solduri la data de 30 iunie 2013.
Si cu aceasta logica puteti intocmi luna de luna situatia soldurilor. Adica imediat dupa 31 august puteti intocmi situatia pe august indiferent ca lucrati la ea pe 1 sau 18 septembrie.

Acum la intrebarile dumneavoastra pentru a intocmi situatia aferenta datei de 30.06.2013:
1. Daca intocmiti situatia soldurilor sigur ca inregistrati soldurile din casa si banca asa cum au fost la 30.06.2013
2. Sumele neachitate inca de fiecare proprietar, sume datorate si afisate pe lista de plata aferenta lunii iunie, existente in fisele individuale si afisate in luna iulie 2013.
3. Restantele existente in fisa individuala a fiecarui proprietar la data de 30.06.2013, indiferent din ce luni sunt acumulate, adica soldul restantelor.
4. Sold fond rulment nu are nici o legatura cu restantele aferente vreunei luni. Fondul de rulment se plateste de fiecare proprieatr si se consemneaza in registrul fondului de rulment. Suma contributiilor fiecarui proprietar la fondul de rulment este "soldul fondului de rulment" pe care-l inregistrati in situatia soldurilor in pasiv.
5. Sold fond reparatii. Luati soldul de la 30.06.2013. Aici aveti cel putin doua cazuri. Unii au platit fondul de reparatii si mai au bani in acest fond iar suma acestora se consemneaza in situatia soldurilor la "sold fond reparatii".
Altii nu au platit fondul de reparatii si nu ati avut de unde acoperi cota parte din cheltuielile cu repartiile, figurand cu "restante la reparatii". Aceste restante le adunati si le treceti in activ la "restante reparatii" pentru ca trebuiesc incasate si tot ce trebuie sa incasati se trece in activ reprezentand "averea" asociatiei ca si soldul casa, soldul banca...
6. Sold alte fonduri se trec in pasiv daca aveti. De exemplu daca ati incasat bani din penalizari si nu i-ati platit la furnizori in contul penalizarilor facturate de acestia, daca nu i-ati transferat in fondul de reparatii...
La acest "alte fonduri" puteti trece si, asa cum suna, adica alte fonduri: sponsorizari, diferente, chirii incasate..
7. Furnizori neachitati: conform fiselor fiecarui furnizor inregistrati suma soldurilor, adica suma facturilor inca neachitate aferente lunii iunie 2013 sau existente in sold mai vechi.

Ca o prima regula sa se inteleaga mai usor: sumele ce se consemneaza in activ sunt deja incasate ori trebuiesc incasate in viitor si reprezinta averea asociatiei iar sumele ce se consemneaza in pasiv reprezinta sursele re provenienta a celor din activ, a averii si mai reprezinta si datoriile asociatiei catre terti (furnizori, salarii neachitate, impozite la stat...).






Buna ziua

Legat de acest subiect ACTIV - PASIV as dori sa va intreb ceva:

1. PREZINT URMATOAREA situatie ipotetica:

ACTIV=======================PASIV

CASA 100 RON================F RULM 150 RON
BANCA 0 RON=================F REPAR 0 RON
RESTANTE A - 0===============F SPECIAL
RESTANTE B - 150 RON=========FACTURI DE ACHITAT 100 RON
ACTE DE PLATA - 0============CREDITORI - 0

TOTAL 250==================TOTAL 250

1. RESTANTE B - reprezinta restante ce INCLUDE:
- restante cheltuieli utilitati 50 ron
- restante fond de rulment 100 ron

2. Sold Fond Rulment include:
- F Rulment - incasat: 50 ron
- F Rulment - restant: 100 ron

INTREBARE:
Este corect sa apara in ACTIV si PASIV restantele la fondul de rulment ?

Daca DA, ce temei legal prevede acest lucru, deoarece, administratorul nostru cand intocmeste ACTIV-PASIV nu include in sume si restantele la fonduri (respectiv NICI la restante) !!!

As dori lamuriri legale si nu interpretari contabile !!!

Cu stima,
Robert
Ultima modificare: Miercuri, 17 Mai 2017
lupearobertmihai, utilizator

Alte discuții în legătură

Activ-pasiv... si altele yaguaro_1st yaguaro_1st Prietena mea m-a rugat sa o ajut cu actele asociatiei. Cunosc ceva teorie, m-am intersectat cu acest domeniu dar imi dau seama ca am cateva nelamuriri acum, ... (vezi toată discuția)
Situatia soldurilor marida marida În situatia soldurilor la data de 30 iunie nu stiu ce trebuie sa trec la rubricile 1.”Actele de plată pe luna în curs, nerepartizate pe membrii ... (vezi toată discuția)
Situatia soldurilor elemente de activ si pasiv marida marida In situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv la rubrica ”Sume neachitate încă de membrii asociaţiei pentru cheltuielile aferente lunii ... (vezi toată discuția)