avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 493 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Actiune pentru pensie intretinere copii minori ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Actiune pentru pensie intretinere copii minori gemeni, care implinesc intr-o luna de zile 18 ani

Buna ziua, In luna mai 2013 am depus actele pe noul cod de procedura civila pentru obtinere pensie de intretinere pt. copiii mei minori - gemeni de la tatal lor. Mentionez ca suntem in stadiul de administrare probe, interogatorii, martori, tendinta paratului este de tergiversare a cauzei. In luna noiembrie 2013 copiii mei vor implini 18 ani, sunt elevi in clasa a XII-a si isi vor continua studiile.

Va intreb ce se va intampla daca nu se solutioneaza dosarul pana la majoratul copiilor ? procesul va decurge normal in continuare, va avea o finalitate, respectiv se va stabili aceasta pensie de intretinere ? Mi-e teama ca problema sa nu ramana nerezolvata o data de copiii implinesc 18 ani, adica peste cca 1 luna de zile. Multumesc
Cel mai recent răspuns: apk , utilizator 09:19, 11 Octombrie 2013
Pensia de intretinere este datorata de la data introducerii actiunii judecatoresti.

multumesc, deci nu conteaza daca copiii implinesc 18 ani in timpul procesului, din moment ce sunt in continuare la scoala..
Pensia de intretinere este datorata si dupa implinirea varstei de 18 ani, prin exceptie, in situatia in care este intrunita stare de nevoie ( nu sunt realizate venituri ) si sunt continuate studiile .

Calitatea procesuala activa apartine copilului major.

Multumesc pt. raspuns . mai am nevoie doar de o clarificare.

In situatia data, procesul pt pensie fiind deja demarat din luna mai si actualmente in curs de desfasurare, daca copiii implinesc 18 ani in timpul acestui proces initiat de mine - mama lor,