avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Impozit programator
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Impozit programator

Am si eu o problema putin mai delicata. Lucrez ca programator de aproximativ 2 ani. In momentul in care m-am angajat eram inca in anul 3 de facultate (Informatica aplicata in limba germana). Dupa vreo 2 luni de zile am absolvit si facultatea, si puteam sa intru in programul "Scutire de impozit". Din pacate cineva din firma a facut o greseala, si nu mi-a "actualizat" impozitul. Acuma de curand am avut o discutie cu ei si s-a rezolvat, impozitul o sa-mi intre la salariu in perioada urmatoare. Problema e urmatoarea. Timp de 2 ani(fara 2 luni) firma a platit impozit pentru mine, si ma intereseaza daca este vreo posibilitate sa-mi recuperez acei bani. Ma poate ajuta careva?

Va multumesc in avans,
Adi
Ultima modificare: Marți, 15 Octombrie 2013
adi2bs, utilizator
Cel mai recent răspuns: adi2bs , utilizator 15:09, 17 Octombrie 2013
Trebuie sa va recalculeze salariul de cand indeplineati conditiile de la art 55 C fiscal:

ART. 55 Definirea veniturilor din salarii
(4) Următoarele sume nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit:
l) veniturile din salarii, ca urmare a activităţii de creare de programe pentru calculator; încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei şi al ministrului finanţelor publice;



Potrivit Norme metodologice Cod fiscal la art 59 Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri din salarii