avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 285 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Fisa Fiscala - ce se intampla daca firma nu vrea sa o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Fisa Fiscala - ce se intampla daca firma nu vrea sa o elibereze ?

Buna ziua,

In urma cu ceva vreme, am fost angajat la o firma care a incetat raporturile de munca in conditii discutabile, daca nu ilegale, printre altele prin neplata concediului legal neefectuat si popriri ilegale si nemotivate din salariu. Am incercat ulterior, prin cereri depuse la secretariat, sa obtin fisa fiscala de la aceasta firma, pe perioada lucrata. Nu mi s-a dat niciun act. Ce pot face ? Cui ma pot adresa cu o reclamatie ? Care este legea unde se prevede o amenda, ceva, pentru firmele care refuza sa elibereze acest tip de documente ?
Cel mai recent răspuns: ianliana , utilizator 03:22, 1 Aprilie 2009
Solicitati in scris aceasta fisa fiscala . Daca nu o obtineti de la angajator , si nu doriti sa-l actionati in judecata , incercati la finante sa obtineti o copie.
incercati printr-un avocat si cred ca veti reusi, daca nu, apelati la justitie...;)
Stiu ca totul se invarte in jurul ajutorului unui cadru de specialitate, ceea ce este si normal, dar considerand ca la fel de normal este sa strang eu materialul probatoriu inainte de a prezenta documentele unui avocat care sa decida ce e de facut si daca e ceva de facut, intreb care este cadrul legal ce obliga o firma sa elibereze acest act fiscal ? Ar fi normal si convingator, in opinia mea, sa precizez acest cadru legal in cererea adresata firmei care nu mi-a dat fisa fiscala.
Cadrul legal privind modul de intocmire si depunere a fiselor fiscale il reprezinta Ordinul Ministrului Finantelor nr. 2.293/2007 la care se adauga precvederi din codul fiscal si de procedura fiscala
Raspunsul pentru problema dumneavoastra il gasiti la pct.4 din Anexa nr.3 a ordinului 2.293/2007 (m. of. partea I nr. 866/2007)

(extras)
ANEXA Nr. 3

PROCEDURA DE DEPUNERE A FISELOR FISCALE

1. Fisele fiscale se depun de catre angajatori la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala acestia isi au domiciliul fiscal sau sunt luati in evidenta fiscala, dupa caz.

In cazul sediului secundar al angajatorului persoana juridica, inregistrat ca platitor de impozit pe veniturile din salarii, fisele fiscale, corespunzatoare activitatii sediului secundar, se depun la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat sediul secundar.

In cazul in care, la data depunerii fiselor fiscale, sediul secundar este desfiintat, depunerea fiselor fiscale se va face de catre persoana juridica de care a apartinut sediul secundar la organul fiscal in a carui raza teritoriala este inregistrata persoana juridica.

In situatia in care un angajat a lucrat in cursul anului fiscal la mai multe sedii secundare ale aceluiasi angajator - persoana juridica, se va intocmi o singura fisa fiscala care va fi depusa de sediul secundar in evidentele caruia respectivul angajat figureaza la data de 31 decembrie a anului de raportare.

2. Termenul de depunere a fiselor fiscale este pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul fiscal expirat.

3. Fisele fiscale se depun la organul fiscal competent, in format electronic, pe suport magnetic sau optic, cu respectarea conditiilor prevazute in anexa nr. 4, insotite de un borderou privind continutul acestora, semnat si stampilat conform legii.

Formatul electronic al formularului se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Economiei si Finantelor. Programul de asistenta este distribuit contribuabililor gratuit de unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor la adresa www.mfinante.ro.

4. Angajatorii editeaza fisa fiscala in format hartie, in doua exemplare:

- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se pastreaza de catre angajator;

- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se inmaneaza angajatului. :D

5. Pentru persoanele fizice care inceteaza sa obtina venituri din salarii sau asimilate salariilor in timpul anului, angajatorii vor inmana un exemplar al fisei fiscale odata cu definitivarea formelor de lichidare sau la incetarea raporturilor in baza carora au fost obtinute veniturile din salarii.

uite si ANEXA 6 la acelasi Ordin al M. F.


ANEXA Nr. 6




CARACTERISTICI DE TIPARIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE UTILIZARE SI
PASTRARE A FISEI FISCALE




Denumirea formularului: Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii

Cod: 14.13.01.13/1

Format: A4/t2

Caracteristici de tiparire:

- se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare.

Se utilizeaza la:

- declararea venitului brut, venitului baza de calcul si a impozitului pe veniturile din salarii, calculat si retinut de angajator.

Se intocmeste de: angajator.

Circula:

- in format electronic, la organul fiscal competent, insotita de borderoul centralizator;

- in format hartie, in doua exemplare listate, semnate si stampilate potrivit legii: un exemplar la angajator si un exemplar la angajat. :)

Se arhiveaza:

- la organul fiscal: formatul electronic, in arhiva de documente electronice, iar borderoul insotitor, listat, semnat si stampilat conform legii, la dosarul fiscal al angajatorului;

- la angajator.


Sper sa te ajute!
Ultima modificare: Miercuri, 1 Aprilie 2009
ianliana, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ff2010 anairam_unid anairam_unid Fisele fiscale 2010 se mai depun pe punct de lucru ? (vezi toată discuția)
Fise fiscale j0lli3 j0lli3 pana la ce data se depun fisele fiscale? se pot trimite si prin posta? va multumesc (vezi toată discuția)
Declaratia 205 danuta munteanu danuta munteanu Buna ziua. Am urmatoarea situatie: O asociatie de proprietar, retine , declara prin declaratia 100 si plateste din Iulie 2009 - Septembrie 2009 - inclusiv, ... (vezi toată discuția)