Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Infiintare Asociatie - Acord Asociatie Proprietari & ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Infiintare Asociatie - Acord Asociatie Proprietari & Vecini pentru Sediu

Buna ziua,

Pe langa contract de comodat e necesar si un acord al asociatiei de proprietari respectiv al vecinilor care au pereti comuni cu apartamentul de bloc unde isi are sediul asociatia nonprofit. Cine poate obtine acordul, neaparat proprietarul apartamentului, sau poate fi si unul dintre asociati (membri fondatori) care locuiesc in acest apartament? Redau mai jos un model simplificat de acord e de folos, il recunoaste instanta? Stiu ca exista si un tipizat de acord la asociatia de bloc. Multumesc!

Asociatia de proprietari

………………………………………………

………………………………………………

Data : ………………………..



ACORD


Asociatia de proprietari din ………………...……………………..……………., prin presedintele …………………………, urmare a cererii formulate de dl./d-na. …………………………………, suntem de acord ca la adresa de mai sus sa functioneze sediul societatii comerciale …………………………….


De acord,

Presedintele asociatiei de proprietari ...................................




Prezentam pentru confirmare si semnaturile proprietarilor apartamentelor invecinate:


Et. … Ap. … Proprietar: ………………………. Semnatura ..........................
Et. … Ap. … Proprietar: ………………………. Semnatura ..........................
Et. … Ap. … Proprietar: ………………………. Semnatura ..........................
Et. … Ap. … Proprietar: ………………………. Semnatura ..........................
Ultima modificare: Duminică, 24 Noiembrie 2013
grunwald, utilizator
Cel mai recent răspuns: mihaelapaula , utilizator 08:34, 14 Iulie 2014
Acordul il poate obtine orice persoana care face dovada ca reprezinta entitatea juridica=
societatea comerciala
Acordul asociatiei de proprietari si a vecinilor e necesar numai daca ONG-ul care urmeaza sa aiba sediul acolo va desfasura la acea adresa activitati specifice ce schimba natura de locuinta a apartamentului, daca el este cu statut de locuinta in acel moment. Daca se stabileste in contractul de comodat ca nu se vor desfasura activitati de relatii cu publicul sau cu membri, sedinte de organe ale asociatiei si alte asemenea activitati specifice, majoritatea instantelor nu cer si acceptul asociatiei de proprietari si a vecinilor. Insa trebuie verificat ce practica are instanta in cauza si daca nu sunt prevederi exprese in acest sens in statutul asociatiei de proprietari in cauza. Acceptul il poate solicita si obtine oricine, doar ca desigur vecinii si asociatia ar trebui mai intai informate de proprietar / titularul spatiului ca intentioneaza sa incheie un contract de comodat.... Daca acceptul il cere o persoana care locuieste in acel apartament, ar trebui ca asociatia si venicii sa ii dea lui acceptul, insa daca ei insista ca vor sa aiba certitudinea ca proprietarul e de acord cu asa o perspectiva, va trebui sa ii contacteze acesta sau cineva cu procura din partea proprietarului sau titularului cu alt titlu care ii da dreptul sa incheie contract de comodat....
In conditiile in care toti proprietarii blocului, deranjati de anumite probleme create de o societate cu sediul intr-un apartament, sunt de acord ca acesata sa nu mai functioneze in acel apartament ce demersuri se pot face? Se poate ridica autorizatia de functionare la adresa respectiva???
MUltumesc mult!
radumititean a scris:

Acordul asociatiei de proprietari si a vecinilor e necesar numai daca ONG-ul care urmeaza sa aiba sediul acolo va desfasura la acea adresa activitati specifice ce schimba natura de locuinta a apartamentului, daca el este cu statut de locuinta in acel moment. Daca se stabileste in contractul de comodat ca nu se vor desfasura activitati de relatii cu publicul sau cu membri, sedinte de organe ale asociatiei si alte asemenea activitati specifice, majoritatea instantelor nu cer si acceptul asociatiei de proprietari si a vecinilor. Insa trebuie verificat ce practica are instanta in cauza si daca nu sunt prevederi exprese in acest sens in statutul asociatiei de proprietari in cauza. Acceptul il poate solicita si obtine oricine, doar ca desigur vecinii si asociatia ar trebui mai intai informate de proprietar / titularul spatiului ca intentioneaza sa incheie un contract de comodat.... Daca acceptul il cere o persoana care locuieste in acel apartament, ar trebui ca asociatia si venicii sa ii dea lui acceptul, insa daca ei insista ca vor sa aiba certitudinea ca proprietarul e de acord cu asa o perspectiva, va trebui sa ii contacteze acesta sau cineva cu procura din partea proprietarului sau titularului cu alt titlu care ii da dreptul sa incheie contract de comodat....


mihaelapaula a scris:

In conditiile in care toti proprietarii blocului, deranjati de anumite probleme create de o societate cu sediul intr-un apartament, sunt de acord ca acesata sa nu mai functioneze in acel apartament ce demersuri se pot face? Se poate ridica autorizatia de functionare la adresa respectiva???





Pana la urma va referiti la un ONG sau un operator economic? (Am vazut ca ati utilizat termenul ”societate”).
Si e vorba de una care avea acceptul vecinilor / asociatiei de proprietari si acum se doreste retragerea lui, sau doar ca aceia nu respecta conditiile de buna vecinatate ex. fac mai mult zgomot sau circula mai multa lume decat era vorba sa fie, sau functioneaza fara sa fi cerut acordul venicilor / asociatiei de proprietari? Scria in actele lor ca nu vor desfasura activitate specifica la sediu si totusi o fac, si acel sediu avea regim legal de locuinta? Sau era deja spatiu cu alta destinatie, doar ca ei exced unor limite legale sau contractuale / regulamentare de zgomot, forfota etc. ?
Situatia este urmatoarea:
- este societate comerciala = coafor;
- functioneaza in spatiu destinat locuintei cu contract de comodat incheiat intre proprietar si patron, care sunt aceeasi persoana;
- in momentul cand s-a deschis coaforul asociatia nu exista in aceasta forma;
- nu stim daca are acordul veciniilor, dar oricum vecinii s-au schimbat intre timp (mai ales cei foarte apropriati);
- toti proprietarii de la acest moment doresc sa NU mai functioneze in acest bloc, deorece s-a demonstrat prin acte ca inca de la infiintare plateste caldura mai putin cu doua calorifere pe suprafata echivalent termic cu contract incheiat direct cu Dalkia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sediu social bob02008 bob02008 Buna ziua, vreau sa fac sediu social intr-un apartament la parterul unui bloc pentruun srl-d cu doi asociati. Cum procedez ca proprietarul este tatal si mama ... (vezi toată discuția)
Infiintare asociatie carabela_anca carabela_anca Buna ziua, Stiu ca in cazul in care sediul social al unei Asociatii este declarat in cadrul unui apartament, e necesar sa obtin acordul scris de la vecinii cu ... (vezi toată discuția)
Comodat sediu ong Oanamares Oanamares Buna ziua! Va rog sa imi spuneti daca pentru stabilirea sediului unei asociatii se face un contract de comodat pentru o camera dintr-un apartament, este ... (vezi toată discuția)