avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311

Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri si chiar si la domo.ro dar pe alta culoare, pretul tabletei este de aproximativ 1700 ron).

Astazi la prima ora toata lumea care a comandat a primit urmatorul SMS: "Stimate client, din cauza unei erori a sistemului, produsul comandat Tableta Samsung T311 a fost afisat eronat, motvi pentru care suntem nevoiti sa anulam toate comenziile."

Atasez linkuri cu 3 printscreen-uri facute. (pretul tabletei, termenii si conditiile site-ului si mailul de confirmare)

[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ]

Din termenii si conditiile site-ului ei sunt acoperiti, dar cineva mi-a spus ca legea este diferita si nu au voie sa afiseze conditiile respective. Se poate face o plangere catre OPC sau nu avem sanse de castig?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:32, 4 Februarie 2014
Nu cred ca va ajuta Legea 365/2002 pentru ca la Art. 9. Încheierea contractului prin mijloace electronice, scrie
(1) Dacă părţile nu au convenit altfel, contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoştinţa ofertantului.


Or Domo are scris pe site la Termeni si conditii (printre altele) si asta:

- Valoarea maxima a obligatiilor Societatii fata de orice client in cazul nelivrarii sau livrarii necorespunzatoare este valoarea sumelor incasate de Societate de la clientul respectiv.

- In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.

Iar la final aceasta fraza care cred eu ca ii ajuta sa iasa basma curata din povestea asta:
In momentul efectuarii unei comenzi on line, Clientul declara ca a luat cunostinta si este intru totul de acord cu cele mentionate mai sus.

In sensul art. 9 din lege, ati convenit altfel. Doar daca va livrau produsul ati fi putut profita de greseala.
Astfel ei sunt obligati doar la returnarea integrala a platii pe card, fara nici un comision aditional.

Asta este opinia mea, dvs. puteti incerca, asa cum am spus deja, sa ii reclamati la ANPC.
Ultima modificare: Vineri, 31 Ianuarie 2014
Ares-3, moderator
Ares-3 a scris:

Nu cred ca va ajuta Legea 365/2002 pentru ca la Art. 9. Încheierea contractului prin mijloace electronice, scrie
(1) Dacă părţile nu au convenit altfel, contractul se consideră încheiat în momentul în care acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunoştinţa ofertantului.


In clipa efecturaii platii online, Domo, adica ofertantul a luat cunostiinta de oferta de a contracta. Gecad trimite si comerciantului dovada platii (dovada faptul ca Domo a trimis SMS-urile). Deci acceptarea ofertei de a contracta a ajuns la cunostiinta vanzatorului.

Cine este conform legii ofertantul? cel ce ofera produsul spre vanzare (il ofera) sau cumparatorul (cel care se ofera sa cumpere?)

Am patit-o aproape la fel cu un televizor achizitionat si platit la Metro (afisat ca existent online, verificat), dar fiind vorba de cumparatuta pe firma nu ne puteam adresa la ANPC.
cred totusi ca si in sitiatia Domo ar putea fi penalizati ca si "publicitate inselatoare" - afiseaza un produs la un anumit pret, dar de fapt nu il au disponibil la acel pret.
Domnilor,

Veniti si cerreti detalii despre cum ar trebui sa vi se faca dreptate (?), dar cu ce ati fost pagubiti? Dvs doriti sa profitati de o eroare (umana sau de sistem) pentru a lua un produs mai ieftin. Sunteti vanatori de astfel de erori si mai aveti si tupeul sa reclamati la ANPC, credeti ca astfel le fortati mana sa va vanda la un pret derizoriu.

Nu, nu e publicitate inselatoare. Nu face nimeni astfel de mizerii, nici chiar un magazin online de apartament.

Iar domnul care a platit online (stiati bine ce faceti, nu?), stati linistit ca banii vi se vor returna. Se urmeaza fix aceeasi procedura ca atunci cand dvs v-ati fi razgandit, ati fi anulat comanda si ati fi cerut returnarea banilor.

Din punctul de vedere al ANPC (si asta v-o spun dintr-o intamplare similara), magazinul in cauza trebuie sa va informeze ca produsul comandat nu mai e pe stoc si de asemenea, sa va dea data estimativa cand va reintra pe stoc. Va spun sincer ca daca as lucra la un astfel de magazin, v-as da ca data de intrare in stoc 1 decembrie 2025. Sa vedem atunci cat de dispusi mai sunteti sa va luati electronice pe un pret de nimic (nu e furt, dar tot intra la capitolul mârlănie).
andrei2005 a scris:


Cine este conform legii ofertantul? cel ce ofera produsul spre vanzare (il ofera) sau cumparatorul (cel care se ofera sa cumpere?)

Am patit-o aproape la fel cu un televizor achizitionat si platit la Metro (afisat ca existent online, verificat), dar fiind vorba de cumparatuta pe firma nu ne puteam adresa la ANPC.
cred totusi ca si in sitiatia Domo ar putea fi penalizati ca si "publicitate inselatoare" - afiseaza un produs la un anumit pret, dar de fapt nu il au disponibil la acel pret.


Sensul cuvantului se schimba in functie de situatie, in acest caz ofertantul evident este Domo. Nu vobim de licitatii.

Referitor la eventuala publicitate, nu pot sa ma pronunt asupra intentiei celor de la Domo. Poate nu cunosc mecanismele marketingului contemporan, mi se pare absurd acest stil care mai mult iti sifoneaza imaginea.
In opinia mea oricat ar incerca aceia care au reusit sa plaseze comenzi (inclusiv sa plateasca), nu vor reusi sa obtina tabletele la acel pret decat daca ar da in judecata magazinul si desigur ar castiga.
@QED
Vazand postul Dumneavoastra destul de vehement ma intreb daca aveti un astfel de magazin online…

Nu cred ca este normal ca un magazin online de talia lui Domo sa nu isi asume greselile.
Ar fi fost corect sa livreze ce aveau in stoc la acel pret gresit celor ce au achitat online, iar apoi in mod automat sa impiedice efectuarea unor noi comenzi, anuntand pe aceeasi pagina motivele, dar si faptul ca au fost de acord sa livreze produsele celor care le-au achitat deja.
Asta ar fi fost un super demers publicitar… Nu cred ca aveau mii de asemenea produse in stoc, ca pierderea sa fie una semnificativa…

In privinta returnarii banilor celor ce au platit - Da, se vor returna, dar nu instantaneu. Nu e vorba de suma de returnat, ci de principiu. Banii raman blocati (nu pot fi utlizati de posesorul cardului) pana cand procesatorul de plati online va trimite instiintarea de anulare a tranzactiei catre banca emitenta. Ca fapt divers stiti cata vreme au ramas blocati banii la situatia pe care am mentionat-o intr-un raspuns anterior? O saptamana! Si s-au deblocat la interventia mea catre procesatorul de plati, ca magazinul online avea alte treburi…

Ca si metoda de inducere catre clienti ca esti un magazin online cu produse ieftine este foarte usor sa prezinti sa zicem un tip de electocasnice cu preturi mult mai mici decat pretul pietii (pe care sa nici nu le ai in stoc… si printre ele cateva cu preturi mai mari decat pretul pietii. Cineva care vrea sa cumpere va fi indus in eroare, crezand ca din moment ce sunt foarte multe produse mai ieftine, e un magazin online care vinde mai ieftin TOATE produsele. Si va cumpara cu ochii inchisi un produs pe care de fapt tu ca magazin il vinzi de fapt mai scump.

Ca sa nu mai vorbim de timpul pe care cumparatorii l-au petrecu ca sa lanseze comanda si sa efectueze plata online. Acest timp are si el o valoare, nu? E posibil ca unii sa fi fost in situatia in care sa trebuiasca sa mai depuna bani in contul de card, neavand detul disponibil in cont pentru achizitionarea produsului, nu-i asa?

@Ares-3
Comerciantii de la noi se bazeaza pe ideea ca aproape nimeni nu vrea sa isi piarda timpul prin tribunale...

Alte discuții în legătură

Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)
Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar magazinul anuleaza intentionat comanda din cauza pretului? turnoffx turnoffx Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar ulterior comanda a fost anulata de catre magazin chiar daca produsul aparea in stoc? Pe scurt ... (vezi toată discuția)
Retur 24 ore produs comandat online vmire vmire am achizitonat o tableta dintr un magazin domo,comanda am facut o online dar am ridicat-o din magazin.acasa dupa o indelunga utilizare am sesizat ca s-a ... (vezi toată discuția)